Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: spoonkiller - 29.10.2017, 22:30:54
-
Hei! Kävi semmoinen homma S70 2.5tdi:ssä että jakopäärempan yhteydessä vaihdettiin totta kai moniurahihna ja muutama tuhat kilometriä remontin jälkeen katkesi ohjainrullan pultti vielä niin kivasti sieltä rullan takana olevan kehikon sisästä. Piti se kehikko vaihtaa kun ei mitenkään saanut sitä pulttia pois. Kysymys kuuluukin: pitääkö moniuraremmiä vaihdettaessa irroittaa/kiristää/vaihtaa ohjainrulla? Vaikutti siltä että pultti olisi laitettu liian kireälle ja siksi murtunut. Korjaamolla väitettiin etteivät muista irroitettiinko/kiristettiinkö sitä. Aikaisemmin kun kyseiseen autoon tehtiin vastaava remontti niin ohjainrulla vaihdettiin ja siitä on 120tkm.
-
Moniurahihnaa vaihtaessa ei tarvitse irrottaa kumpaakaan rullaa, mutta muistikuvan mukaan rulla ois jotta vesipumpun saa irti(?).