Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Keskustelua Volvoista => Yleinen keskustelu => Aiheen aloitti: Tiiliskivi - 05.09.2011, 11:02:08
-
http://www.automotorsport.se/tidningar/automotorsport/205 (http://www.automotorsport.se/tidningar/automotorsport/205)
11 sidor kombitest där nya Hyundai i40 möter Peugeot 508 och och Volvo V70. Klarar den faceliftade gamlingen (V70) anstormningen? Nja, inte enligt testchef Mikael Johnsson: "Alla som funderar på Volvo V70 bör prova Hyundai först".
Loppujärjestys:
1. Hyundai i40 Kombi 1.7 CRDi/136 BlueDrive
2. Volvo V70 DRIVe
3. Peugeot 508 SW 1.6 e-HDi MCP
Onko Hyundai oikeasti jo noin pitkällä...?
Pisteitä (max. 5): Hyundai Peugeot 508 Volvo
Ajomukavuus
Ohjaus 3 3.5 4
Kori 4 4 4
Moottori & vaihteisto 4 2.5 3.5
Mukavuus
Etuistuimet 4 3 4.5
Takapenkki 3 2.5 3.5
Jousitus 3 2 3.5
Melu 3.5 4.5 5
Tilat
Edessä 5 4 4
Takana 4.5 2.5 2.5
Tavaratila
Minimitilavuus 3.5 4 3.5
Til., takapenkki kaadettu 4 3 3.5
Muunneltavuus 2.5 3 5
j.n.e.
Yhteensä (max. 5 tähteä) 4.5 tähteä 3.5 tähteä 4 tähteä
Tosin, kyseessähän on nyt volvon säästömalli vastaan Hyundain uusi johtotähti vai miten se oli?
Ja tuo Huntain melutaso ei taida olla kovin kummoinen nautinto...
-
Takatilat on ainoa jossa Volvo selkeästi häviää tuossa testissä Hyundaille, muuten olla aika tasavahvoja, Volvo pikkuisen edellä monessa paikkaa.
Kyllähän tuota Hyundaita on kehuttu monessa paikassa, ei kai se ihan huono ole?
-
Måste vänta lite, TM:n talvitestissä toivottavasti mukana. V70 2,0D pärjäsi hyvin ja jos Huihailla menee samaan suuntaan, niin sitten varmaan myyntiä piisaa.
-
Onko tuossa kaikki pisteet jo? Noista laskettuna Hyundailla 44 pistettä ja Volvolla 46,5 pistettä :idiot2:
-
Tosin, kyseessähän on nyt volvon säästömalli vastaan Hyundain uusi johtotähti vai miten se oli?
Eihän toi Hyundai edusta kuin keskiluokkaa Hyundailta. Maailmalla on myynnissä isompina autoina Azera, Genesis ja Equus, joten eipä tossa nyt Huntain osalta huippumallista puhuta.
-
Ja Grandeur ennen Genesistä täällä Euroopan mallistossa.
-
Onko tuossa kaikki pisteet jo? Noista laskettuna Hyundailla 44 pistettä ja Volvolla 46,5 pistettä :idiot2:
Toi "jne" tarkoittaa sitä että ei... :D
-
Ja kaikkia ei voinut laittaa koska? :idiot2:
-
Ja kaikkia ei voinut laittaa koska? :idiot2:
Kukaan ei ole varmaan ostanut lehteä?
Haluaisitko sinä olla se ensimmäinen rohkea, antelias, suurpiirteinen rahankäyttäjä ja jakaa sitten nuo puuttuvat tiedot meillekin? ;)
-
Kukaan ei ole varmaan ostanut lehteä?
Haluaisitko sinä olla se ensimmäinen rohkea, antelias, suurpiirteinen rahankäyttäjä ja jakaa sitten nuo puuttuvat tiedot meillekin? ;)
Ah, Du menar mig... :)
Hyundai Peugeot Volvo
Taloudellisuus
Käyttökustannukset
ja arvonalennus 4,5 4,5 3,5
Luotettavuus ja
takuu 5 3 2
Turvallisuus
Euro NCAP ei vielä 5 5
Lampunpesimet x x x
Godkänd sikt? ja ja ja
"Pre safe"? - - x
Whiplash-suoja x x x
Ajajan ergonomia 4,5 3 4,5
Ympäristö ja
kulutus(energi)
Hiilidioksiini/hlökm 3,5 4 3,5
Energiatehokkuus/hlö 4,5 4,5 4,5
Haluttavuus luokassaan
Design 4 3 3,5
Laaduntunne 3,5 3 4,5
Karisma 3 2,5 3
AMS INDEX 137 123 122
----
En sitten ota vastuuta käännöksistäni tai tietojen oikeellisuudesta.
-
Ei kai Drive-Volvo säästä muihin malleihin verrattuna muussa kuin moottorissa (ja oliko ohjaustehostin erilainen?). Millainenkohan meteli tuossa Hyndaissa tosiaan on kun V70 ei ole mitenkään mahdottoman hiljainen...
http://www.automotorsport.se/tidningar/automotorsport/205 (http://www.automotorsport.se/tidningar/automotorsport/205)
Ajomukavuus
Ohjaus 3 3.5 4
Kori 4 4 4
Moottori & vaihteisto 4 2.5 3.5
Tosin, kyseessähän on nyt volvon säästömalli vastaan Hyundain uusi johtotähti vai miten se oli?
Ja tuo Huntain melutaso ei taida olla kovin kummoinen nautinto...
-
Jotain kertoimia tuossa varmaan käytetty myöskin, koska koitin noita laskea ja Volvo jäi vain yhden pisteen Hyundaista, kun EuroNCAP pisteitä en laskenut mukaan, koska Hyundaista ne puuttuu. Tiukka kisa kuitenkin, potentiaalisen ostajan on toki itse määriteltävä, mitä pitää tärkeimpinä ominaisuuksina itselleen. Tietysti suurimmalle osalle ainakin meille foorumin asukkaille valinta olisi selkeä ilman testiäkin ::)
-
Ja tuo Huntain melutaso ei taida olla kovin kummoinen nautinto...
Auto Bildin koeajossa erityisesti kiiteltiin auton hiljaisuutta.
-
ei oo pahan melusa auto i40, testannu 16",17" ja 18" kumeilla
-
ei oo pahan melusa auto i40, testannu 16",17" ja 18" kumeilla
Testasitko ihan semmoisilla karheapintaisilla meluisilla teillä?
Autobildin hiljaisuuskehuihin ei kyllä ole luottamista; se on kehunut hiljaisiksi monia semmosia malleja, jotka suomalaisilla teillä ovat kammottavia jyrisijöitä. :(
-
Testasitko ihan semmoisilla karheapintaisilla meluisilla teillä?
Autobildin hiljaisuuskehuihin ei kyllä ole luottamista; se on kehunut hiljaisiksi monia semmosia malleja, jotka suomalaisilla teillä ovat kammottavia jyrisijöitä. :(
juu kohta ekat 2tkm ajellu 18" kumeilla
tehas kumekset aika kovat, mutta ne lähti samantien vaihtoon isompien tieltä
-
Jotain kertoimia tuossa varmaan käytetty myöskin, koska koitin noita laskea ja Volvo jäi vain yhden pisteen Hyundaista, kun EuroNCAP pisteitä en laskenut mukaan, koska Hyundaista ne puuttuu. Tiukka kisa kuitenkin, potentiaalisen ostajan on toki itse määriteltävä, mitä pitää tärkeimpinä ominaisuuksina itselleen. Tietysti suurimmalle osalle ainakin meille foorumin asukkaille valinta olisi selkeä ilman testiäkin ::)
Hyundai sai viisi tähteä, myös uusi BMW X3 sai viisi tähteä.
http://www.euroncap.com/latest.aspx
Huikeaa, että V70 AMS indeksissä mitattuna surkein.
Toki on muistettava, että V70 on mallina jo näistä selvästi vanhin.
Törmäystestien vertailu, Hyundai on turvallisempi kuin VOLVO!!
Hyundai i40 92%, 86%, 43%, 86% Total rating: 5 pts
Volvo V70 88%, 84%, 43%, 71% Total rating: 5 pts
(BMW 5-sarja 95%, 83%, 78%, 100%. Total rating: 5pts)
Järjestyksessä prosentit siis: adult safety, child safety, pedestrian safety ja safety assistant