Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: haloka - 05.09.2011, 11:20:24
-
Elikkä porukoitten autossa syttyi toi srs valo ja antoi vikacoodiksi 2-1-2.
Ja vaihettiin se Steering wheel module. Ja käytiin kuitaamassa pois.
Ja pysyi jonkin aikaa poissa syttyi taas palamaa. >:(
Kertokaapa missä voi olla vika.
(Otsikosta editoitu Kiire pois, ei meillä täällä mikään hoppu ole :) T: (Miksu) )
-
Ehkä huono akku. -04 V70 ilmeni sama vika startatessa autoa kylmästä kerran. Normaalisti auto on lämpimässä tallissa eikä ns.- pakkaskäynnistyksiä ollut aikaisemmin.
Sen jälkeen ei vika ole uusiutunut.
Tuo huono akku voi hajoittaa muutenkin autosta esim ohjausyksikön tai antaa noita herjoja joita ei todellisuudessa ole.
Huono akku tekee sen että startatessa kun amppeerit putoo niin jännite nousee niin silloinkun auto lähtee käyntiin niin silla sekunnilla tulee rajusti yli jännitettä. Minulla huono akku rikkoi Nokian handfree bluetooth laitteen tupsytjohdosta ja samalla kertaa tuli herja SRS turvatyyny huolla heti. Huomasin että auto lähti vähän vaikeesti käyntiin ja että akku alkoi olla heikossa hapessa vaikka lähtikin käyntiin 26 asteen pakkasesta.
-
Kannattaa käydä kaikki liitokset läpi ennen osien vaihtelua. Mitä vikakoodia se nyt tyrkyttää?
-
Kannattaa käydä kaikki liitokset läpi ennen osien vaihtelua. Mitä vikakoodia se nyt tyrkyttää?
Käytiin kaiki liittimet tiekenkin ensin läpi.
-
Varmaankin se rulla hajonnut, joka on johtaa rattiin sen airbagin jännitteet.
Siihen vois periaatteessa ohmi mittauksen suorittaa kunhan vaan on kummastakin pääästä johdot irti.
-
Varmaankin se rulla hajonnut, joka on johtaa rattiin sen airbagin jännitteet.
Siihen vois periaatteessa ohmi mittauksen suorittaa kunhan vaan on kummastakin pääästä johdot irti.
Vaihettiin sen toiseen ja se piti olla ehyt. Ja sama vikacoodi 212 ja ensin kuittasi pois sen ja kun lähti ajamaan niin syytyi uudelleen ei anna kuitata pois enään.
Mitä lukemia se pitäisi näyttä ohmi mittaus? Ja kummastakin reijästä pitäisi saada lukemako.
Me saatii vain toisesta nastasta lukeman.
-
Ihan ekana vois sanoo, että älä ikinä mittaa mitään airbagin juttuja, jos et oo 100% varma mitä teet..
Mut siis sen rullan resistanssin voit periaatteessa mitata, kunhan eka otat airbagin irti ja sen rullan piuhan sieltä toisestä päästä.
Tai helpommin sanottuna irrota koko rulla autosta ja mittaa se niin ei mikään pitäis ainakaan mennä väärin :P
Älä mittaa mitään muita airbagin johtoja
Mun käsityksen mukaan kummanki nastan pitäis johtaa.
-
Ehkä huono akku. -04 V70 ilmeni sama vika startatessa autoa kylmästä kerran. Normaalisti auto on lämpimässä tallissa eikä ns.- pakkaskäynnistyksiä ollut aikaisemmin.
Sen jälkeen ei vika ole uusiutunut.
Tuo huono akku voi hajoittaa muutenkin autosta esim ohjausyksikön tai antaa noita herjoja joita ei todellisuudessa ole.
Huono akku tekee sen että startatessa kun amppeerit putoo niin jännite nousee niin silloinkun auto lähtee käyntiin niin silla sekunnilla tulee rajusti yli jännitettä. Minulla huono akku rikkoi Nokian handfree bluetooth laitteen tupsytjohdosta ja samalla kertaa tuli herja SRS turvatyyny huolla heti. Huomasin että auto lähti vähän vaikeesti käyntiin ja että akku alkoi olla heikossa hapessa vaikka lähtikin käyntiin 26 asteen pakkasesta.
Miten on tuon jännitteen kanssa? Vaikuttaako se tuohon srs coodiin 212? Minä aloin epäilemään tuota akun tai laturin säätimen häikkää, niin kuin aikaisemmin on kirjoitettu.
Kun mitattiin, se latasi 14.58v ja kun sammutettiin ja mitattiin akku niin se näytti 13.58v.
Ja kun mitattiin omasta V70 niin se latasi vain 14.05v.
-
Ei valo vaan ota samuakseen vaikka on vaihettu ratti moduuli ja liittimet tarkastettu ja vielä on airbag boxi vaihettu.
Kun vaihettiin airbag boxi srs valo sammui mutta mutta syttyi jokin ajan päästä kun autolla ajettiin. >:(
Nyt ei anna edes kuitata ja vikacoodi on sama 212 Sanoo vai comms not reaspond ...
En enään kesi mitää mikä siinä on vikana. :idiot2:
-
Voiko että noi spirallit on mennut rikki kun tyypit ovat irroittanut ne irti ratti pukista?
Ovat kuulema toimineet ennen irroitusta.
jo kolmas jo meneillään ja saamaa coodia pukkaa.
Saako noita uusia muualta kui siniseltä?
-
Onhan ne spiraalit olleet keskitetty oikein? Muuten katkeaa se johdin kun kääntää renkaat linkkuun.
Toi koodihan kertoo vain että jossain päin kuskin bagin piiriä on katkos.
Jos sinne jo bagi (steering wheel module), johdinspiraali (contact reel) ja ohjainboksi on vaihdettu niin ei jää paljon muuta kohdetta kuin näiden välinen kaapelointi ja liitokset.
-
Miten on tuon jännitteen kanssa? Vaikuttaako se tuohon srs coodiin 212? Minä aloin epäilemään tuota akun tai laturin säätimen häikkää, niin kuin aikaisemmin on kirjoitettu.
Kun mitattiin, se latasi 14.58v ja kun sammutettiin ja mitattiin akku niin se näytti 13.58v.
Ja kun mitattiin omasta V70 niin se latasi vain 14.05v.
Aika kovankuuloinen latausjännite...
Muistaakseni ei saisi olla yli 14v
-
Vika korjattu.
Käytiin liittimiä läpi. Mutta vol-fcr ja mikä oli vikacoodi lukija korjaamolla oli ei kuitannut vika coodia.
Joten käytettiin tuolla Autokorjaamo T:mi Sauli Marttila-Tornio hän saa kattoa että missä vika hän kuittas vika coodin ja se siinä.
Joten tässä oli toden näköiseti joko liittimissä tai vika coodi lukijoen softissa vikaa kun ei kuitannut vikaa.