Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: PV 544 - 07.11.2017, 18:50:06
-
Millä logiikalla tuo valonpesuri toimii ? Ruikkiiko joka kerran,kun lasia pesee?
Kohta vuorokauden V70 -07 omistanut :)
-
Joka viides kerta. Nyt en tarkkaan muista kun oma ollu sökö jo monta vuotta. Ohjekirjassa varmaankin juttua siitä.
-
^Tuo, tai sitten aikaviiveellä joka on muistaakseni viisi minuuttia. Näin ainakin oma S60 -07. Ja jos on litra tai alle pesunestettä jäljellä, ei pese valoja ollenkaan. Volvolla ovat varmaankin ajatelleet että kuljettajan näköyhteys on tärkeämpi kuin valaistus.
-
Katso nyt ekana myös että sulake on paikoillaan.
Mulla oli pois, mutta ei siltikään toimi. Pumppuja näistä menee. Itelle vaihdetaan loppukuusta kun ei ite oo muka kerinny. Pumppuhan ei maksa Volvolla kuin n. 80€.
Mutta muistaakseni joka viidennellä kerralla suihkasee.
-
Mun V70 mkII -07 ruikkaa jokaisella painalluksella valoille pesunestettä kaksi kertaa, tekee tämän vaikka painaisit toisen kerran 10s jälkeen. :idiot2:
-
Katso nyt ekana myös että sulake on paikoillaan.
Mulla oli pois, mutta ei siltikään toimi. Pumppuja näistä menee. Itelle vaihdetaan loppukuusta kun ei ite oo muka kerinny. Pumppuhan ei maksa Volvolla kuin n. 80€.
Mutta muistaakseni joka viidennellä kerralla suihkasee.
Mulla on -05 V70 ja annoin Volvon varaosanumeron 30699674 (toivottavasti oli oikea..) Fixukselle ja kysyin löytyykö tällaista pumppua tarvikkeena, sanoi löytyvän ja hintaa olisi 18e. Tilasin sitten sellaisen, saas nähdä millainen tulee.
Mitenköhän iso on tuo vaihtourakka...tarvitseeko purkaa keulaa vai saako vaihdettua auton alta?
-
Mulla on -05 V70 ja annoin Volvon varaosanumeron 30699674 (toivottavasti oli oikea..) Fixukselle ja kysyin löytyykö tällaista pumppua tarvikkeena, sanoi löytyvän ja hintaa olisi 18e. Tilasin sitten sellaisen, saas nähdä millainen tulee.
Mitenköhän iso on tuo vaihtourakka...tarvitseeko purkaa keulaa vai saako vaihdettua auton alta?
Puskuria joutuu irroittamaan ei saa muuten kaivettua pumppua pois
-
Puskuria joutuu irroittamaan ei saa muuten kaivettua pumppua pois
Puskuria irti tosiaan, ja sitten jos poistaa sivusta sen muovi härpäkkeen missä puskurikin on kiinni, niin on ihan nätisti käsillä.
Ja ei kannata laittaa täydellä säiliölla puntteja auton alle. ::) Eli jos mahdollista, niin mahdollisimman tyhjä säiliö tai astia alle. Nosturilla jos on nopee ja apukädet niin ei tuu paljoo ulos nestettä.
-
Jes, ei onneksi näytä kovin vaikealta tuo puskurin irrottaminen. Kävin tosiaan hakemassa tarvikepumpun Fixukselta ja kuvien perusteella näyttää hyvin pitkälti samanlaiselta kuin alkuperäispumppu, eli voi jopa käydä.
-
Ei ole vaikeata, toki takaisin laittaessa toinen käsipari auttaa
-
Sen verran päivitystä, että valonpesuripumppu on nyt asennettu ja toimii.
Muutama huomio kuitenkin tuosta Fixuksen myymästä tarvikepumpusta. Sähköliitin ei ihan suoraan käy, vaan siitä pitää hioa/vuolla pois pieni pykälä, kannattaa verrata alkuperäiseen.
Toinen ero on säiliöön tulevassa liittimessä, joka on aavistuksen ohuempi kuin alkuperäisessä, eli liitos ei ole ihan yhtä jämäkkä, mutta ei kyllä vuodakaan.
Lisäksi pesureille menevään liitokseen ei käy se letkussa oleva pikaliitin, joten sen joutuu poistamaan letkusta ja työntämään letkun sellaisenaan pumpun liitokseen.
Ja juu, puskurin irroittaminen on helppo toimenpide. Itselläni kylläkin tuli lisähommia, kun toisen kiinnityspultin reiästä oli jengat rullattu pilalle. Tein siihen sitten kierretapilla M10-kierteet (orig oli M8), johonkin ohueen alumiinilevyyn ne pultit kiinnitetään, joten ei kannata kiristää liikoja.