Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Keskustelua Volvoista => Yleinen keskustelu => Aiheen aloitti: juhoket - 07.11.2017, 21:41:39
-
Tervehdys foorumilaiset!
Itsellä on nyt pitkään muhinut ajatus hakea V70 Ruotsista, spekseiltään -07 ja yli vuosimallinen, flexifuel, manuaali, säädylliset ajokilometrit (alle 200tkm), hyvät varusteet.
Kaipaisin kommentteja että onko tuossa mitään järkeä uittaa ruotsita tuollainen vai löytyykö sopuhintainen ja varusteinen auto suomesta? (kyllä, nettiauto selattu)
Verohallinnon päätöksiä olen hieman lueskellut ja mittarilukemalla on melkoisen kova merkitys auton arvoon, tästä kommentteja?
Kiitos jo etukäteen vastauksista :)
-
Näissä vanhoissa vaikuttaa vuosimalli ja ajetut metrit. Alle kaksivuotiaissa vaikuttaa myös varustetaso.
Ruotsissa yleisesti ottaen autot aika paljon halvempia ja verojen jälkeen autolle saattaa jäädä pari tuhatta euroa "hakupalkkaa", riippuen autosta tietysti.
Jos ostat auton liikkeestä niin yleensä myöntävät takuun alle 8v ja 150tkm ajetuille, jonka pituus on 6kk. Sitä en tiedä ulottuuko tuo Suomeen asti.
Liikkeet ihan mielellään myyvät autoja Suomeen, jotkut yksityiset voivat säikähtää asiaa, mutta pääosin yksityisetkin suostuvat tähän. Pelkäävätkö sitten, että on liikaa paperitöitä..
Ja näihinhän pätee sama, kuin Suomessakin että näkemättä ei kannata ostaa. Jos ei itse pääse paikalle katsomaan autoa, niin kohdemaassa on olemassa henkilöitä jotka pientä rahallista korvausta vastaan voivat käydä katsomassa autoa.
Täältä lisää; https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=53314.0
-
Eikös näitä ole kaksi vaihtoehtoa : 2,0 F ja 2,5 FT joista pienempi on Fordin ja isompi Volvon oma . Jos nyt oikein muistan niin Volvon koneessa tehdään venttiileiden säädöt n. 80 000 km välein ja oli kansiongelmia ainakin takseissa. Näitä taitaa olla vähänlaisesti tarjolla ns. Suomiautoina ja Ruotsissa olivat suosittuja koska niillä oli miljöbil status jolloin pienemät maksut.