Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 200 => Aiheen aloitti: Stede - 05.09.2011, 15:47:29
-
Näkyy muutkin kirjoitelleen samasta mutta ei nyt varsinaista vastausta löytyny niin teen oman aiheen.
Auto 240 -86.
Hävisi yhtäaikaa sekä tihku, että normaali nopeus. Pelaa vain nopeimmalla asennolla. Ei palauta, jättää siihen asentoon sulat mihin sammuttaa.
Kaverin autosta kokeiltu eri viiksi, ei vaikutusta. Omalla viikselläni toimii myös kaverin autossa, eli veikkaan viikseä ehjäksi(?)
Pyyhkijänmoottorille tulee yhteen johtoon vähemmän virta kuin kaverin 240:seen. Kaverin viiksellä tuohonkin johtoon ilmestyi virta autossani, mutta ei vaikutusta itse vikaan.
Kokeiltu uudella releellä (siellä kuskin etujalkotilassa). Ei vaikutusta. Uusi ja vanha rele napsahtaa kerran kun kytket tihkun päälle/pois.
Ideoita/visioita otetaan vastaa ennen kuin kiikutan sähkömiehelle koko keksinnön?
-
Haiskahtaa pyyhkijänmoottorivialta, ei jaksa liikkua kuin "fullboost" asennossa.
-
Haiskahtaa pyyhkijänmoottorivialta, ei jaksa liikkua kuin "fullboost" asennossa.
Mahdollista.
Pitää kysellä saisko tonkin jostain lainaan kokeiltavaksi. Uusi kuitenkin maksaa ihan seteleitä..
-
Itseltä hävisi 1 nopeus. Tihku ja nopein toimii. Kun laittaa nollille, niin palauttaa pyyhkimet alas. Tarkoitus saada kuntoon releen vaihdolla. Kattoo aikanaan.
-
Itselläni oli ongelmia pyyhkijänmoottorin kanssa.
Pyyhkimisnopeus oli ykkösellä surkeaa ja täydellä vauhdilla jumitteli. Vikana oli se, että pyyhkijänmoottorin magneetit on liimattu sen moottorin terässylinterin laidoille. Moottori on sellaisessa kohdassa, että konepellillä oleva vesi pääsee valumaan moottorin päälle kun konepellin nostaa pystyyn. Tämä aiheuttanut sen, että moottori kastunut....vähän ruostunut....ja toinen magneeteista irronnut ja laahasi käämejä vasten. Motti auki, puhdistus ja magneetin liimaus ja taas toimii.
Matkanvarrelle pyyhkimien pysähtyminen voi aiheutua siitä, että moottorin sisällä oleva muovikiekkozydeemi, joka irrottaa ja yhdistää virtapiirin (eli se pyyhkäisysykli) on rikkoutunut tai sit ne metalliklipsit ei ota kontaktia.
-
jos siellä on muovikiekko tzydeemi niin todennäköisesti siihen tulevat kärjet on ihan loppu. Eikä sitä taida saada kuin purkaamolta tai siniseltä. Jos sama systeemi kun vm.76 riitti kun kävi siniseltä sen osan, moottoria ei tarvinnut vaihtaa.
-
En vielä kerenny purkaa tota moottoria. Tänä aamuna töistä lähtiessä pyyhkijät pelas yllättäin ihan moitteitta.
Jossain on kosketushärö... vielä se uusii ittensä.. Puran ton moottorin kun ehdin, jospa sieltä löytys selitys.
Kiitos vastanneille!
-
Joskus oli samaa vikaa omassa 240-sarjalaisessa niin pyyhkijänmoottorin magneetit oli osittain irti (3 kpl),joka asennolle oma magneetti,niin välillä toimi ihan normaalisti ja välillä ei tapahtunut mitään vaiikka viiksi oli missä asennossa.