Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: v70 alokas - 08.11.2017, 20:03:52
-
Ostin edellä mainitun auton äskettäin tietäen vioista, mutta oli niin halpa että oli hommattava.
Eli auto on tehoton,ihan kuin turbo ei toimisi, kiertää n.4000. Ajaessa ei vetopäällä savuta,mutta pysähdyttyä pukkaa sinistä oikein huolella, minusta haisee palamattomlle dieselille.
Akun kun irrottaa ja uudelleen käynnistää niin hetken on normaalit vedot (n.5sek),sitten taas vedot pois.
Pohjamuovin olen irrottanut ja alle kurkkinut sen verran että alla oleva ahtoputki on ehjä,turbo on tuoreen öljynen ,itse veikkaisin että on saanu niin paljon dieseliä sisäänsä että polttoaine puskee joka kolosta ulos.
myös ahtoputki turbolta irrotettu , ei tuntunut minkäänlaista välystä, toiseen suuntaan tuntu pyörivän herkemmin (mutu) Ahtimen siivet liikkuu herkästi ja liikerata on mielestäni täysi.
Polttoaine suodattimen vaihdoin ensimmäisenä,ei vaikutusta
Mistä kannattaa alkaa vikaa etsimään?
-
Jaa, no ainakin lukea/luetuttaa vikakoodit näin alkuun ennen isoja remontteja..
-
Mahtaako olla DPF:ää enää paikoillaan kun savuttelee, että jos yrittää tehdä polttoa ja vain koodit on poistettu ohjelmasta. Tai DPF on paikoillaan, mutta suuttimet kusevat läpi niin paljon, että DPF on täynnä dieseliä ja alkaa käryttämään. Koodit nyt kannattaa lukea, mutta epäilen, että ei siellä ole mitään järkevää kun ajotietokoneeseen ei ole tullut ilmoitusta vaikka menee vikatilaan eli mahtaa olla ohjelmoitu peli...
-
elikkäs auton alle kurkistelu paljasti myös että pdf:ssä tuoreet jäljet että laikalla aukastu ja sitten hitsattu kiinni. (auton myyjältä turha kysellä mitään,melko epämäärästä touhua). voisko se yrittää sitä pakko polttoa jos ei ole ohjelmallisesti estetty?ja tyhjätty pdf?
autossa tosiaan ostaessa palo moottorin häiriövalo ja luin volvon omalla obd mittarilla koodit ja nollasin ne,ei vaikutusta,mutta nyt ei syty mikään vikavalo,jotain koodeja kyllä antaa.. ECM-580F ECM-586F SAS-000E ECM-2A50 ECM-2A20 BCM-0109
pyörreläpät lukittu auki asentoon,ja egr nähtävästi edestä yritetty putsailla,ei avattu koko hässäkkää. voiko egr tehä tuota jos venttili jumittunu jomminkummin päin,tai imm paskana?
korvakuulolla paikallaan kierroksia annettaessa niiskuttaa kaasua löysätessä.
-
Ohjelmasta ei näköjään ole DPF:ää poistettu, ainakaan oikein. Tuon vuoksi ei kulje kuin hetken nollaamisen jälkeen. Eli ohjelmaan pitää kajota ja poistaa sieltä DPF, EGR ja kaasuläppä niin alkaa taas auto toimimaan :)
-
sekö on nyt sitten ainoa keino saada auto pelittämään? Mitähän mahtaa maksaa,ja kukahan jyväskylässä noita tekee?
Vai onko helpompi ja halvempi hommata käytetty pdf, on nimittäin aukastu tuo paikallaan oleva niin rujosti että varmaan kiinnostuu insinööri siitä.
-
Kyllä se noista koodien ja kuvailujen perusteella kiikastaa eli se ohjelmointi on tehtävä. Käytetyn DPF:n hankkiminen ja asennus maksaa sekin ja meneekö uudestaan taas tukkoon jonkun muun vian vuoksi mitä nyt vielä ei ole tullut esille. Tuo moottori ei DPF:ää kaipaa, koska se ei savuta jos ohjelma ja moottori on kunnossa.
Itsellä ei ole Jyväskylässä jälleenmyyjää vielä, hakusessa on kyllä pätevää kaveria tuota hoitamaan. Tampereelle pitäisi sinun ajella jos minä sen tekisin. Käyn kyllä kerran kuussa Jyväskylässä parissa autoliikkeessä ohjelmointeja tekemässä eli jos asialla ei ole kiire niin odottele siihen asti.