Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: PV 544 - 09.11.2017, 06:46:34
-
Entisenä VW kuskina tiedustelisin,kuinka tarpeellisiksi katsotte viimasuojan D5 keulaan?
Vw:n keulassahan se on pakollinen varuste,mikäli ei halua turboa vaihtaa muutaman vuoden välein.
Riittääkö lämpöä ajaessa ilman lisälämmitintä kovilla pakkasilla?
-
Entisenä VW kuskina tiedustelisin,kuinka tarpeellisiksi katsotte viimasuojan D5 keulaan?
Vw:n keulassahan se on pakollinen varuste,mikäli ei halua turboa vaihtaa muutaman vuoden välein.
Riittääkö lämpöä ajaessa ilman lisälämmitintä kovilla pakkasilla?
Omaan laitan jossain vaiheessa suojan alempaan aukkoon..
Lämpö riittää kun D5:sen saa lämpiämään....
-
Omassa olen käyttänyt alaosassa kovilla pakkasilla. Egr pois käytöstä, joten hieman hitaammin lämpeää. Hyvin tarjennut talvisin.
-
Mulla myös maskissa, ei haittaa.
-
Jahka tossa pakkaselle menee niin viimasuoja tulee maskiin ja kelin kylmetessä alle -15 asteen laitan myös alas. Hyvin pelas viime talven noin. Kannattaa hankkia ne suojat sitten ajoissa, eikä vasta silloin kun tajuaa ulkona olevan aika pirun kylmää :D
-
Voikos noita suojia käyttää pakkasilla huoletta myös V70 2.4 -06 bensakoneen keulassa?
-
Mulla on jo nytten molemmissa Ässissä, molemmat bensakoneella. Joten eikun lyödä kiinni vain.
Miksi? Työmatka on vain 10 kilometriä suuntaansa niin kerkeää lämmetä nopeammin, 99% maantietä.
-
Minä ujutan pahvit puskurin alta syylärin eteen. Hyvin pelittää eikä näy mihinkään. Ilmainen!
-
Syyläriin kiinni ei oikein sais laittaa, silloin ei flekti saa yhtään ilmaa imettyä syylärin läpi. ::)
-
Pakostihan sinne rakoja jää. Mukavasti mennyt jo 411tkm että tuskin haittaakaan!
-
Itsellä kanssa D5 kanssa viimasuoja ehdoton. Aikoinaan tein ensimmäisen suojan pleksistä, jonka maalasin. Kevään tullen, kun otin tuon pois niin huomasin että se oli myös torjunut aika monet kivet/nastat (oli ihan niiku haulikolla ammuttu). :D
-
Pahvista kun väsää ja lyö gorillateipit päälle niin hyvä tulee, ei alkuperäisestä paljoa häpeä. O0
-
Jahka tossa pakkaselle menee niin viimasuoja tulee maskiin ja kelin kylmetessä alle -15 asteen laitan myös alas. Hyvin pelas viime talven noin. Kannattaa hankkia ne suojat sitten ajoissa, eikä vasta silloin kun tajuaa ulkona olevan aika pirun kylmää :D
Minä laitan alas viimasuojan kun menee pakkaselle ja ylämaskia tukin kun/jos on 20 pakkasta.
Näin siis bensakoneella.
Ajot pääasiassa taajama-ajoa niin lämpenee nopeammin.
-
Minulla leikattu retkipatjasta, ollu jo varmaan 3talvea. Maalattu mustaksi muovi/kumi maalilla. Motonetistähän saa niitä kiinnikkeitä.
-
Mulla on musta retkipatja-leikkele siellä puskurin kolossa ollut "irtonaisena" n. talvea D5:ssä. Yli 15 pakkasella laitan pakkausteipillä maskin umpeen. Kyllä tolla tarkenee hyvin ainakin jos lämpöjen pyynti on jotain 19-20 astetta mitä talvitakin kanssa pidän.
-
Minulla leikattu retkipatjasta, ollu jo varmaan 3talvea. Maalattu mustaksi muovi/kumi maalilla. Motonetistähän saa niitä kiinnikkeitä.
Motonetin kiinnikkeet 4.90e kpl ja käyttöautolta saa mallikohtaisen suojan ylä ja ala aukkoon 50e (8kpl kiinnikkeitä)
-
Alle -20 lämmössä alkaa mulla moottorin lämpö tippua ilman maskisuojaa ja samalla hytti kylmenee. Maskisuojan kanssa pärjää ilman lisälämlitintä kylmemmässäkin.
Mulla siis Tammer-suojan mallikohtainen, mutta siitä sopii vain maskisuoja, kun tuossa -05 mallissa on kaksiosainen alareikä. Ne olen sitten tukkinut retkipatjasta leikatuilla suojilla.
Olin tuon suojan hankinnan jälkeen yhteyksissä Tammer-suojaan, kun myyvät sitä sarjaa muka V70 malliin vuoteen -07 asti sopivana, mutta eivät ole korjanneet asiaa vieläkään. Pari talvea sitten laitoin heille kuvat ongelmasta.