Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: wolmari - 09.11.2017, 10:54:59
-
Jep, eli aiheesta on moniakin topikkeja, mutta seuraavaan kysymykseen en löydä vastausta:
- Mikä ero parkkitutkan toiminnalla on auton käynnissä ollessa vs sammuksissa?
-> Vaihdettu Elekman tutkia 4 kpl: 3 taakse, yksi eteen. Vida näyttää kaikki olevan OK. Oli hapettunutta liitintä ja rikkinäistä anturia..
- Virta päällä, vaihde r:lle, kaikki tutkat yksitellen läpikäytynä kättä eteen, niin piiputtavat lähestymisen mielestäni ihan oikein.
- Auto käyntiin ja vaihteet kuten edellä; tutka huuttaa riippuen vaihteesta koko ajan; Pakilla huutaa etu- ja takapää, D:llä etu.
- Pitäisköhän tutkat olla sittenkin alkuperäisiä 100€/kpl-malleja??
Palaten siis ensimmäiseen kysymykseen, josko joku olisi nokkela! ?????
-
Mulla oli samaa ongelmaa Ebay-anturien kanssa - auton käydessä huusi kokoajan ja auto sammuksissa anturit toimi.
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=38668.msg682793#msg682793
Lopulta tilasin eri koodilla olevat anturit Ebaysta ja niillä on toiminut hienosti useamman vuoden.
-
Jos liittimissä hapettumaa niin onko johtosarja ehjä, eikä hapettunut sieltä pahemmin?
-
Jos liittimissä hapettumaa niin onko johtosarja ehjä, eikä hapettunut sieltä pahemmin?
Kerkesin tilata uuden ecun, koska eräs W:llä alkava merkkiliike tuomitsi boxin rikkinäiseksi. Ei auttanut vaihto.
SAH-oulu (kiitokset loistavasta analyysistä!!) Totesi kuitenkin, että ecu on ehjä, mutta halvahkot tutkat epäilyttää.
Vaihdoin taka johtosarjan ja eteen pari hapettunutta liitintä(takajohto wetterillä n. 40€, etukaapeli kallis, ja vanhasta sai ehjät liittimet eteen..)
Palautin ostamani tutkat ja ostin tilalle Valeon à 55€ tutkat ja homma skulaa.
Opittua: kuten SAH:illa pelottelivat, AINAKIN TUO on ranttu tutkista.
Ottakaa opiksi. Tämä oli mun maksama koulu.. ;)