Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: jazari75 - 05.09.2011, 18:36:46
-
Moro,
mitenkäs muissa pöydissä tuollaiset otsikon turbiinimyllyt kuluttavat öljyä?
118tkm mittarissa, ja 99tkm:ssä ollut viimeksi määräaikaishuolto (öljynvaihto) - nyt tuikkasi viestin ruutuun että "lisää öljyä".
Tarkistin, ja alarajassa ollaan.
Ei siinä sikäli mitään ihmeellistä - viedään huomenna öljynvaihtoon - niin motti saa mitä haluaa.
Edellinen 2.4 (170hp) vaan meni n.30tkm - eikä juurikaan pinta vajunnut. (longlifet - ja joo, tiedän ettei suomen olosuhteissa kannattaisi venyttää öljynvaihtoja :nohnoh )
Ja otetaan samalla vastaan suosituksia hyväksi havaituista öljyistä tuohon 2.5T:hen. :pomo:
-
Kyllä itse oon kerran tuohon omaan joutuu lisätä öljyä. Autolle oli siinä vaiheessa jo huolto varattu. Sama 2.5T kone on tuossa omassa kärryssä.
-
No nyt on Mobil 1 0w-40 New Lifet koneessa. Katotaan miten alkaa rokkaamaan.
-
Oliskohan 90tkm vai 120tkm huoltoon selvinnyt ilman öljynlisäyksiä. Muistaakseni 90tkm huoltoon, jonka jälkeen noita ilmoituksia alkoi tulla entistä lyhyemmillä kilsoilla, muistaakseni sai lisäillä150tkm huollosta vain 10tkm jälkeen.
180tkm kohdilla aloin käyttämään 5w-40 castrolia, jonka lähipaja vaihtaa halvalla, ja öljyt vaihdatan 15tkm välein. Ei ole tarvinnut ainakaan sen jälkeen vielä lisäillä öljyä vaihtovälillä, nyt n. 220tkm mittarissa.
Itse tein sen päätelmän, että 30tkm vaihtoväli on liian pitkä, vaikka tietysti se kone kuluu käytössäkin.. ja konetta on kuluttanut myös se, että katupysäköinnin takia lohkolämmitintä ei autossa ole koskaan ollut ja kylmäkäynnistyksiä tulee monesti useita päivässä.
Auto S60 2.5T vm. 05.