Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S40/V50 (vm.04-12), C30, C70 (vm.06-13) => Aiheen aloitti: Carcrash - 14.11.2017, 09:48:45
-
No moi. Eka viesti mutta ei eka ongelma auton kanssa. Koitin seachii, mut ei löytyny mitää ni kysäsen.
Eli moine rottelo, tuntuu syövän öljyy reippaasti, varmaa 500km ni saa laittaa puol litraa sisään. Ei tiputa eikä savuta.
-
Voisi helpottaa arvailuja, jos tietäisi mikä moottori kyseessä ja paljonko suunnilleen ajettu... Jos diesel, niin turbon ensiksi tarkastaisin.
-
Lottoan että kyseessä on 1.8 bensa. ::)
-
Lottoan että kyseessä on 1.8 bensa. ::)
Ainiin sori, unohin mainita et kyseessä siis bensa 1.4
-
Ainiin sori, unohin mainita et kyseessä siis bensa 1.4
1.4??
Varmaan tarkoitit 1.8?
Tuo on fordin koneen "ominaisuus",öljyrenkaat luultavasti mennyt...
-
Tässä on tietoa.
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=71300.0
Itse remppasin koneen kesällä eikä öljyä kulu enää ollenkaan..
-
Siis ei helvetti, sori taas ;D sanomani piti, että kone on 1.6, ei 1,4 eikä 1.8. mut syö kaiken minkä korkista kaataa sisään. En todellakaa ala korjauttaa tota romuu enää pennilläkään. Ajan sen paska laakkoselle vaihtoautoks.
Vois koklaa jäykempii öljyi myös alkuun.
Ja autolla siis ajettu 210000.
-
Onko kenties kyseessä 1 koppainen eli oikeasti 2004 vuosimallia joka on rekisteröity 2005?
-
Ei, kyl se on ihan 2005 vuosimälli..
-
Taitaa olla tuonti auto? Ainakin tuo konekoko on niin harvinainen, ilmeisesti sama löytyy focuksen keulilta...
-
Kokeilin meidän S40 1.8 aiemmin paksumpia öljyjä (20W-50) ja kaikkea mahdollista kemikaalia muttei niistä ollut mitään hyötyä. Öljynsyönti vielä pahentui nopeasti, 5000km ajon jälkeen 1L/500km muuttui 1L/100km kulutukseksi. Lopulta alkoi herjata EGR vikaa ja tulpat muurautui umpeen.
Jos itse voi tehdä rempan, minimissään pelkkä männänrenkaiden vaihto ja siihen tarvittavat tiivisteet maksaa reilut 200e ja vähän kärsivällisyyttä. Itse tein perusteellisemman remontin (vaihdoin kytkimen jne.) mutta pelkästään männänrenkaiden vaihtoon tarvitsee ottaa sylinterikansi ja öljypohja pois. Silloin saa männät veks ja voi hoonailla vähän kuonia pois sylintereiden putkista. Omassani ongelma oli, että öljyrenkaat oli menettänyt kimmoisuutensa ja makasivat urissaan passiivisena, ei ollut juuttuneet.
No kun kannen ottaa pois, tulee mieleen venttiilinvarsien tiivisteiden vaihto.. siitä se lähtee
-
Onko kellään tullut vastaan 2-litraista joka syö öljyä? Mahtaako näissä olla öljyrenkaissa jotain oleellista eroa?
Omassa on mittarissa 250tkm ja öljyä pitää lisätä kyllä vaihtovälillä, mutta ainakin toistaiseksi luokkaa <1/2 litraa per 20 000.
-
Onko kellään tullut vastaan 2-litraista joka syö öljyä? Mahtaako näissä olla öljyrenkaissa jotain oleellista eroa?
Omassa on mittarissa 250tkm ja öljyä pitää lisätä kyllä vaihtovälillä, mutta ainakin toistaiseksi luokkaa <1/2 litraa per 20 000.
Älkää nyt helvetissä ajako noilla öljyillä yli 15tkm :nohnoh