Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: Rocky - 14.11.2017, 14:01:07
-
Elikkäs mitä kaikkea tarvii hommata, kun pitäis tiiviste vaihtaa.
Jos listaa saisi niin vois alkaa hommailemaan osia.
Työ täytyy kuitenki teettä jollain muulla.
Bensa/vapari 2.5L kone.
-
Helpoimmalla päässee kun ostaa koko moottorin yläpään tiivistesarjan, ml. se kannentiiviste tietysti.
Jakopään osat, tähänkin löytynee sarja. +vesipumppu ehkä.
Jäähdytinnesteet.
Riippuen huoltotilanteesta, uudet tulpat ja moottoriöljyt + suodatin. Moniurahihna?
Onko ajatus vain työntää uusi kannentiiviste paikalleen, vai paremminkin huollattaa koko kansi samantien joka on järkevää jos auton aikoo pitää??
-
Yläpään tiivistesarja, kannen pultit, jakopääsarja, vesipumppu, (kampiakselin etustefa jos haluaa varmanpäälle ottaa). Jäähdytysnestettä, öljyä, öljynsuodatin. Vaihtaisin myös termostaatin.
-
Yläpään tiivistesarja(sis. kannen stefat, tiivistemassa, kannentiiv., o-renkaita, imu- ja pakosarjantiivisteet), kannen pultit, jakopääsarja, vesipumppu, (kampiakselin etustefa jos haluaa varmanpäälle ottaa). Jäähdytysnestettä, öljyä, öljynsuodatin. Vaihtaisin myös termostaatin.
Ja tosiaan jos kunnolla alkaa tekemään, niin huohotinpurkki (jos tämä on vielä sillä vanhemmalla systeemillä joka tykkää tukkeutua), venavarrenkumit (ainakin -99 mallisessa oli aivan korppua ja paikoitellen palasina jo), moniurahihna+rullat
-
Huohotinpurkin saa pestyäkin, jos viitsii sutata.
Sent from my SM-G930F
-
Huohotinpurkin saa pestyäkin, jos viitsii sutata.
Sent from my SM-G930F
Saa toki,
AP maininnut että työ teetetään jollain muulla, niin 40e osa vrt. asentajalle useampi tunti putsaukseen. On näistä selkeästi järkevämpää hommata uusi. :)
-
No toki, aattelin et omat kädet sutaten.
Sent from my SM-G930F