Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S/V40 96-04 => Aiheen aloitti: baretti - 15.11.2017, 16:11:03
-
Jarruremonttiin pitäisi ryhtyä (levyt+palat eteen+taakse)ja aloin kysymään, että valuttaako kokoputken tyhjäksi kun ottaa letkun irti sylinteristä?
Samalla vinkkiä mistä osat edullisimmin? Ei tartte olla "laatua" koska autolla ajettu 300000 ja kilometrejä kertyy enää 6000km/vuosi.
-
laita letkuun lukkopihdit niin ei valuta yhtään!,mutta miksi irrotat jarruletkun jos vaihdat vaan levyt ja palat?
-
Vaihdan eteen myös letkut ja takana arvelin että on helpompi saada mäntä sisään kun saa koko mötikän pöydälle ???
Vai olenko ihan hakoteillä? Etuletkut kun ottaa putkesta irti tuleeko silloin kokoputki tyhjäksi?
-
tulee,mutta jos tukit jarrunestesäiliön ilmareiän niin ei tule,toinen vauhtoehto että säiliö ihan täyteen ja vaihdat letkun senverran nopeesti että säiliö ei pääse tyhjäksi asti,eli herkistät juntturin niin että letku lähtee putkesta helposti irti,satulanpäästä yleensä lähtee helpommin,itse en lähtisi takaa irrottamaan letkua kun se on ihan turhaa työtä,takanahan on kierrettävät männät mitkä menee työkälulla kiertämällä helposti sisään! ;)
-
En tyhjäksi valuttas kuten muutkin neuvoneet.
Varaa nestettä kuitenkin sen verran että saa saman ilmaamisen revohkal vaihdettua kaikkiin linjoihin tuoreet litkut. Joko painovoimal ja pumpaten tai esim kompural imemällä.
-
Helpoiten nesteen valumisen saa estettyä kun laittaa esim. lumiharjan penkin ja polkimenväliin painamaan jarrupoljinta hieman jolloin pääsylinterin mäntä estää että jarruneste ei valu säiliöstä.
Tällöin kannattaa kuitenkin akusta ottaa kenkä irti jotta jarruvalot ei tyhjennä akkua jos pidemmän aikaa remontoi.
-
Kokeneemmilta neuvoa...
Onko minkälainen homma ajallisesti ja mikä voi mennä vikaan/hankalaksi?