Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S/V40 96-04 => Aiheen aloitti: juhahoo - 16.11.2017, 10:35:26

Otsikko: S40 -96 2.0i Käryttää pakoputkesta paljon harmaata usvaa
Kirjoitti: juhahoo - 16.11.2017, 10:35:26
Kuumanakin kone savuttaa harmaata usvaa ja haihtuu nopeasti ilmaan, kuulostaa vesiongelmalta... Mutta vesi ei vähene jäähdyttimestä ja luulisi tuolla savumäärällä jo menevän helposti litra tunnissa jos olisi vuoto. Tähän on vaihdettu juuri katti jonka kennokoko on isompi kuin aikaisempi tarvikekatti. Voiko tuo katti aiheuttaa tuota vesihöyryä enempi kuin normaalisti koska on just tuore ja isokokoinen ? Liikenteessä kun katsoo muita samoja autoja niin ei ne "höyrytä" näin paljon.

Tää kone on just menossa mittaukseen ja aikaisemmin täs on ollut HC arvot korkealla eli käy rikkaalla, sen seurauksena venakumit on vaihdettu koska venalautasten päälle oli ilmestynyt öljyä. Eli öljy on kärynnyt koneessa aikaisemmin, nyt tuo öljynpalaminen pitäisi olla loppu, mutta vielä tässä on tää savuongelma. Koneen pyttyjen puristukset on 14baria ja pyttyjen ero on alle 5%, eli kone ei ole väljä tai venat puhki. kampikammion tuuletus on tsekattu ja on alipaineessa.
Mutta tuo katti tässä nyt mietityttää eniten. Onko kokemuksia ?
Otsikko: Vs: S40 -96 2.0i Käryttää pakoputkesta paljon harmaata usvaa
Kirjoitti: Kovalchuck33 - 16.11.2017, 17:28:02
Voihan siellä olla kertynyt kondenssivettä äänenvaimentimiin, joka pakoputken lämmetessä alkaa sitten höyryämään. En itse ainakaan huolestusi vielä mikäli auto toimii, eikä tee painetta kovasti jäähdytinjärjestelmään. Kyllä sieltä jäähdytin-nesteet häviävät melko vauhdilla, mikäli esim. palanut kannentiiviste olisi höyrypilven aiheuttaja ja moottoriöljyt muuttuvat kermanväriseksi. Monet muutkin bensa-autot "höyryävät", varsinkin kylmänä.
Otsikko: Vs: S40 -96 2.0i Käryttää pakoputkesta paljon harmaata usvaa
Kirjoitti: Huikkoster - 16.11.2017, 19:55:27
Onko ajettu millaista ajoa? Paljon lyhyttä pätkää kerää kondenssivettä putkistoon litra tolkulla. Käy ajamassa pidempi lenkki jos näin on.
Otsikko: Vs: S40 -96 2.0i Käryttää pakoputkesta paljon harmaata usvaa
Kirjoitti: kupari s40 - 16.11.2017, 20:25:32
Putkistoon kerääntyny vanha öljy ja kondensiovettä vois olla jos jäähdytin nesteet ei häviä.
Tuohon pitkää ajos ja jonkun verran välillä pitää kierroksia jossain 3000-4000rpm välillä.


Jos jäähdytinnesteet häviää kansipahvi ekaksi mieleen. Painetta tulee tai pakokaasua voi kyllä mitatakin ihan säiliöstäkin.

Itellä kun pääosin ryömintäajoa ja tyhjäkäynti käyn välillä 1-2 kertaa kk motaril ajaa sen 2-3km kierrokset yli 4000rpm niin putsaa kattia ja putkistoa. Ennen katsastuskonttoria ajan aina tuon ja käytän koneen täysin kuumaksi.
Otsikko: Vs: S40 -96 2.0i Käryttää pakoputkesta paljon harmaata usvaa
Kirjoitti: juhahoo - 17.11.2017, 10:23:46
Ajettu tuollaisia 15 kilometrin pätkiä suurin osa, 80km/h vitosvaihteella. Välillä lyhyitä kaupunkipyrähdyksiä. Voi tosiaan olla että putkisto on täynnä tota vanhaa öljyä ja palaa hiljakseen siellä ja näyttää korotettuina päästöinä...kestää tovin varmaan että palaa pois. Pitänee ajella pitkä lenkki ja kattoa muuttuiko mitenkään. Putki tosiaan räkii vettä aika lailla näin kylmällä.

Eilen testattiin mittarilla ja korotetulla käynnillä menis rajoihin nippanappa, mutta korotettu käynti HC vielä 140.

Joo vesisäiliö ei kupli eikä tuu hajua eikä oo öljyä pinnalla. Mitattu ei oo kuitenkaan millään mittarilla.
Otsikko: Vs: S40 -96 2.0i Käryttää pakoputkesta paljon harmaata usvaa
Kirjoitti: kupari s40 - 17.11.2017, 17:24:58
Nenälläki pakokaasun säiliöstä kyllä haistas jos olis.

Emännän autot ollu päivisin siinä 10-20 min kaupungissa ajoa, seisoo jonkun tunnin ja taas sama 10-20min kotiintulles. Sitten voi seisoa päivän pari ja taas tuo pätkäajo.
Enne leimaa heittänyt niilläkin jonkun pitemmän rundin. Huomannut kaasupolkimestakin että ovat suht tukkoisiakin ja mitä pitemmälle ajaa sen paremmin ja herkemmin pintakaasulla alkaa kulkea ja poljinta saa keventää.
Myös katista tuleva haju melkoista kun alkaa polttaa karstaa. Pitäny kun kone ensin lämmennyt kunnolla ( hänelle automaatteja) 2 ja 3 vaihetta ja kun menee kevyesti pintakaasul niin konttorille on line jonoon.

Läpi on menneet, käytti kerran edellistä audia itse ja katsari oli joutunut huudattaan jonkun aikaa että sai arvot rajojen sisälle ja mädän kananmunan tapainen haju emännän mukaan oli kuulemma melkoinen.

S40, Opel Vectra, og900S jne työautot tehny karstanpolttoajon 1-2 kertaa kk ja arvojen takia ei koskaan ollut ongelmia.

Tuo mun harraste -93 9000 taas pitää antaa ihan kunnolla kenkää racekatin ( 3" 200 cell) takia, menee täyskuumana lambda-arvo just läpi ( on yhdellä lambdalla) mutta ns perus ajolämpösenä ei kannata edes viedä.

Mazda gd 626 oli semmonen ominaisuus että takapönttö keräsi vettä niin paljon että piti välillä tyhjentää pois, kuuli jo lisääntyvästä kumisevasta äänestä millo vettä on kertyny tarpeeksi.
Otsikko: Vs: S40 -96 2.0i Käryttää pakoputkesta paljon harmaata usvaa
Kirjoitti: Kovalchuck33 - 17.11.2017, 17:35:01
Eilen testattiin mittarilla ja korotetulla käynnillä menis rajoihin nippanappa, mutta korotettu käynti HC vielä 140.
Välillä muuten joutuu antamaan reippaasti kaasua ennen päästötestiä, että katalysaattori lämpenisi kunnolla ja arvot tippuisivat.
Otsikko: Vs: S40 -96 2.0i Käryttää pakoputkesta paljon harmaata usvaa
Kirjoitti: Huikkoster - 17.11.2017, 17:44:17
Ja pakokaasutestin kun ottaa erikseen korjaamolla nii heillä on aikaa antaa kenkää hetki enemmän jotta päästöt menee rajoihin.
Otsikko: Vs: S40 -96 2.0i Käryttää pakoputkesta paljon harmaata usvaa
Kirjoitti: Kovalchuck33 - 17.11.2017, 17:54:17
Tuohon katin lämpenemiseen vaikuttaa sekin, kuinka kaukana se on moottorista/pakosarjasta. Mitä pidempi matka niin sen huonommin lämpiää. Uudemmissa autoissa se katalysaattori, taitaa sen takia olla melko lähellä pakosarjaa.
Otsikko: Vs: S40 -96 2.0i Käryttää pakoputkesta paljon harmaata usvaa
Kirjoitti: kupari s40 - 17.11.2017, 19:03:18
Ja pakokaasutestin kun ottaa erikseen korjaamolla nii heillä on aikaa antaa kenkää hetki enemmän jotta päästöt menee rajoihin.

Noilla korjaamoilla päästölappua hakiessa on myös yleensä aikaa käydä välillä jopa itse vetämässä pari raakaa vetoa jos ei paikallaan polkiessa tarpeeksi nopeaan saa hilattua alaspäin.
Otsikko: Vs: S40 -96 2.0i Käryttää pakoputkesta paljon harmaata usvaa
Kirjoitti: juhahoo - 20.11.2017, 12:43:28
Tuota, nyt kun lukee teidän kommentteja niin aika paljon on ollut siis ongelmia noitten päästöjen kanssa. Johtuuko se tästä koneen iästä että ei enää mee heittämällä kuten joskus 10 v siten ?
Tää mun kone on vuotanut öljyä pidemmän aikaa venavarsien kumien kautta koska venojen päällä oli öljyä, kunnes ne kumit nyt uusittiin, joten vois olettaa että putkisto on täynnä öljyrähmää joka nyt hiljalleen palaa. Katti on uusi joten ei siellä pitäs olla, mutta muuten koko putkisto.
Millasia arvoja tän ikäsestä koneesta pitäs olettaa saavan?

Tästä koneesta on vaihdettu liki kaikki vaihdettavissa olevat:
Sytkäosat(puolat, johdot,tulpat), katti, lambda, venakumit, huohotussysteemi, ilmanputsari

sekä testattu:
Suuttimien vuoto, sumutuskuvio
Bensapaineet,
Alipaineen vuoto (painesavutesti)
MAP anturin jännitteet,
imuilman lämpömittari
Puristuspaineet pytyistä (14bar +/-  5%)

En enää keksi mitä tästä vois mitata/putsata/vaihtaa, HC arvot koholla edelleen.
Vuotaako pytyt silti vaikka paineet on normaalit, venttiilit?, oudolta kuulostais...
Kone käy hyvin ja ajossa ei mitään ongelmia / oireita. Sääli pistää ajokki kierrätykseen kun ihan soiva peli muuten.
Otsikko: Vs: S40 -96 2.0i Käryttää pakoputkesta paljon harmaata usvaa
Kirjoitti: kupari s40 - 20.11.2017, 17:20:57
Ku olet mitannu päästöjä niin onko kone ollut täysin kuuma? Tarkoitan että flektikin on jo täysillä pyörimässä ja sitten huudattaa vielä jonkun aikaa kierroksilla niin että katistakin hajut alkaa tuntua.

Jos flekti ei kerkeä päälle niin vajaalämpöinen ja huonommat arvotkin
Otsikko: Vs: S40 -96 2.0i Käryttää pakoputkesta paljon harmaata usvaa
Kirjoitti: juhahoo - 21.11.2017, 11:57:33
No konetta on kierretty 3000rpmn kieppeillä muutamia minuutteja vielä tuonne testipaikalle ajon jälkeenkin sillai ettei arvot ole enää tippuneet ollenkaan, Kierroksilla HC on noin 50 ja tyhjällä noin 140, CO2 jossain 0,4 kieppeillä. Varmaan toi katti toimii kierroksilla(=kuumana) paremmin kun se polttaa jäännökset, mutta jäähtyy sitten taas tyhjäkäynnillä..

Jostainhan tää kone vissiin ruikkii tota ainetta enemmän kuin tarpeeksi, ei vaan ole enää mitään mitä testata. Päästöt on melkein rajoissa mutta ei kumminkaan riittävästi, eli ei hirveän mettässä kumminkaan että HC olis luokkaa 2000 joka kiellii sitten jo jostain muusta.

Ensiks pitäs tietää että onko toi ylim HC bensaa vai öljyä, kun savu on harmaata, eli mahdollisesti kondenssihöyryä pelkästään. Pakokaasu kyllä tuoksahtaa mun mielestä vähän rikkaalta jos vertaa toiseen ajokkiin.
Öljysyönnistä en osaa nyt sanoa kun noi venakumit on vaihdettu, vettä ei kulu.

Jännä kumminkin, että koneessa on puristukset kunnossa etten alkais heti epäillä edes ohivirtaustakaan.

Jotkut sanoo ettei Lambda toimi kunnolla, no tässä on Delphin valmistama tarvike. Jotkut sanoo ettei tarvikelambdat toimi näissä, miksei ? En ainakaan ole huomannut mitään outoa muuten, säätöjännite on mitattu oskilloskoopilla ja asettuu sinne keskiarvolla 0.45V kieppeille joka on mun mielestä normaali. Testeri antaa Lambdalle arvon 1.000.

MAP anturi joka kertoo alipainetiedon ECUlle on eilen mitattu, normaali ilmanpaineessa(moottori = off) 4.72V = ok, idlessä = 0,3 bar = 1V = ok. MAFfia tässä sydeemissä ei ole.

Onko jotkut vaihtaneet näihin injektoreita, ruiskusuuttimia, nää ei vuoda mutta jos sumukuvio on jotenkin "rikki" ?, sekin on testattu ja mielestäni bensa hajoaa täysin sumuksi. Bensapaine on 3bar.

Alipainevuotoja on haettu ylipaineisella savulla, eikä vuotoja ole.

Sytkäpuoli on kaikki uutta. Myös kaikkia sähköliittimiä on runkat*u ees taas jos ois jotain hapettumaa jne.

Entäs toi öljynvaihto, oisko siitä mihinkään. En vaan mieluusti ala vaihtelemaan vialliseen laitteeseen öljyjä enää jos siitä ei edes teoriassa ole hyötyä... Itellä ei kokemusta.. jossain päin nettiä tästäkin väitellään ja kokemuksia on puolin ja toisin..
Otsikko: Vs: S40 -96 2.0i Käryttää pakoputkesta paljon harmaata usvaa
Kirjoitti: havock - 21.11.2017, 20:43:30
Mulla kävi katsastuksessa niin että ensimmäisellä kerralla hc co todella matalat, happea oli pari prosenttia liikaa kun putki vuotaa.
Jälkitarkastuksessa putki ei vuotanut, mutta insinööri polki parkkipaikalta asti poljin melkein pohjassa.
Otti jarrut ja iskarit ennen päästöjä, niitä kun mittasi niin halli oli täynnä harmaata savua piti ihan ovet avata.
Ennen ei savuttanut yhtään vasta tuon polkemisen jälkeen, nesteet ja öljyt ei katoa paitsi jarruneste hyvinkin hitaasti.
Otsikko: Vs: S40 -96 2.0i Käryttää pakoputkesta paljon harmaata usvaa
Kirjoitti: Kovalchuck33 - 21.11.2017, 23:06:41
Voihan sekin olla mahdollista että venttiilivarrenkumit vuotavat aavistuksen ja sotkevat päästöjä. Männänrenkaissa esiintyy pientä ohivuotoa tms. Joskus päästöihin on auttanut myös masinolin kaato tankkiin.

bensakoneen ruiskusuuttimet harvemmin taitavat alkaa vuotamaan, kuten dieseleissä käy suutinkärjille vanhuuttaan.

Otsikko: Vs: S40 -96 2.0i Käryttää pakoputkesta paljon harmaata usvaa
Kirjoitti: kupari s40 - 21.11.2017, 23:20:56
Tuo lämmetessä tuleva harmaa savu ja jopa vettäkin putken päästä on joka meidän vehkeis normijuttu etenkin ilmojen viiletessä.

S40 ajetaan jokapäivä kuumaksi niin savu nopiaan häviääkin kun putkisto kuivuu kunnolla. Turbo antaa enemmän lämpöä ja virtausta jos hiukan kenkii välillä.

Emännän S60 jolla lyhyttä pätkäajoa saapi ajella normiajolla kunnolla ihan vaikka Lappeenrannan keikan yht 70km edestakas niin putkisto alkaa kuivaa, turbo lisää lämpöä putkessa niin sekin auttaa.
,
Ja mun Saabin joka 3-4 kertaa kk on vain ajossa tupruttaa harmaata kaiken sen aikaa mitä 30min -1h lenkin teen, jos kenkis turbo punaisena saisi kuivattua paremmin muttei järkeä.. Tällä leima kyllä haetaan alkusyksyllä ja kesäisin ajan tiuhemmin ja pitempiä lomareissuja sekä käyny lpr lentokentällä kenkimäs ilmailupäivinä.

Muutamat kaverit ottanu etanolia RE85 jonkun 15-20% seososuus tankissa ja saaneet sillä päästöt alle rajan. Toimiiko Volvos ei tietoa.
Otsikko: Vs: S40 -96 2.0i Käryttää pakoputkesta paljon harmaata usvaa
Kirjoitti: Kovalchuck33 - 21.11.2017, 23:41:18
Eikös tuo masinol E100 ole kanssa jotain etanolia ?...tuollakin saa päästöarvoja paremmaksi tai sitten tosiaan laittaa vähän RE85 tankkiin.

http://www.motonet.fi/fi/tuote/605885/Masinol-E100-05-l
Otsikko: Vs: S40 -96 2.0i Käryttää pakoputkesta paljon harmaata usvaa
Kirjoitti: havock - 21.11.2017, 23:54:47
Pätkä ajoa tuolla tulee ajettua normisti 20km/pvä, ja roiskii putkenpäästä aika usein tyhjäkäynnillä.
Edellis vuoden leimalle pistin tankkiin re85/95 50%/50% seoksen ja päästöt oli 360tkm ajetulle loistavat, tänä vuonna oli vaan 95e10 tankissa. Toimii ihan hyvin tuollakin seoksella, laiskempi hieman.
Jotain muutakin vikaa löytyy, kun kulutus pomppasi 8,4 ->9,2 tietokoneen mukaan.
Otsikko: Vs: S40 -96 2.0i Käryttää pakoputkesta paljon harmaata usvaa
Kirjoitti: kupari s40 - 22.11.2017, 00:14:41
Etanoli nostaa kulutusta ja oktaanin pieneneminen samoin. Tuon takia ajan omilla oli turbo tai vapari aina 98 kun polttaa paremmin ja kulutus sen verran pienempi että menee loppujen lopuksi kustannus km kohti samoihin 95 hinnasta saatavan edun / kulutuksen nousun kanssa.

Emännän poika käytti äsken Mazda gd 12v bensakaasarin korjaamolla pakokaasutestis ja bensalla arvo olis mennyt yli mutta kun haki etanolia 15% tankkiin ja uusintatesti tippu ihan huipputasolle ja lappu konttoria varten kouraan.
Otsikko: Vs: S40 -96 2.0i Käryttää pakoputkesta paljon harmaata usvaa
Kirjoitti: juhahoo - 22.11.2017, 09:56:38
Voihan sekin olla mahdollista että venttiilivarrenkumit vuotavat aavistuksen ja sotkevat päästöjä. Männänrenkaissa esiintyy pientä ohivuotoa tms. Joskus päästöihin on auttanut myös masinolin kaato tankkiin.

bensakoneen ruiskusuuttimet harvemmin taitavat alkaa vuotamaan, kuten dieseleissä käy suutinkärjille vanhuuttaan.

Venavarren tiivisteet on vaihdettu pari viikkoa sitten, olivat jo kovettuneet, mutta päästöihin ei ollut vaikutusta.
Ei tuossa paljoa ole rajoihin pääsemiseksi mutta mikään ei enää tunnu auttavan. Voi olla myös että vikakaan ei ole enää iso. Ainoo mitä voi viel tehä on josko tuo imuilman tai veden lämpötilan mittaus ei anna oikeaa arvoa ja pitää konetta tahallaan pikkaisen rikkaalla olettaen että kone on kylmä, jopa tuntien käytönkin jälkeen...
Otsikko: Vs: S40 -96 2.0i Käryttää pakoputkesta paljon harmaata usvaa
Kirjoitti: kupari s40 - 22.11.2017, 10:27:25
Jos flektin saa päälle niin pitäs kuumeta koneen tarpeeksi, omasta vehkeestä näen tuolla omal lukijalle dataa esim moottorin lämpötilasta myös on line tilassa.

Tähän entinen omistaja tosiaan oli vaihtanut termariin antureineen tuon anturitiedon kone kylmänä takia, tosin kone hukkui kokonaan bensaan ja sitä valui öljyn sekaan. Ei kyllä tyhjäkäynyt ja startit sai sahata puolilämpimästä lähtien
Öljyjä vaihtanut muutaman kerran ja viimeksi fortekäsittely niin alkoi viimein putsaantua tuo öljypuolikin siitä bensan irrottamasta töhnästä.

Omasta (turbo tosin) imm langan vastikään putsasin CRC tuohon tarkoitetulla sprayllä, tippu keskikulutus yli litran sadalla km. Tosin meni kyllä leimasta läpi ennen putsausta päästöjen puoleen.

Suuttimis o- renkaat lähinnä voi fuskata kovettuminen takia mutta löytyy vuoto (tyhjäkäynti heilahtaa) esim brakecleaneriä käynnis suihkimal o-renkaiden kohil.
Otsikko: Vs: S40 -96 2.0i Käryttää pakoputkesta paljon harmaata usvaa
Kirjoitti: juhahoo - 22.11.2017, 13:18:30
Jos flektin saa päälle niin pitäs kuumeta koneen tarpeeksi, omasta vehkeestä näen tuolla omal lukijalle dataa esim moottorin lämpötilasta myös on line tilassa.

Suuttimis o- renkaat lähinnä voi fuskata kovettuminen takia mutta löytyy vuoto (tyhjäkäynti heilahtaa) esim brakecleaneriä käynnis suihkimal o-renkaiden kohil.


Ei lähtenyt flekti pyörimään. Mut koneessa ON jotain vialla jos ei mee päästörajoihin ilman kovaa kenkimistä.. Katti on nimittäin uusi samoin lambda ja tosiaan 3 tonnin kierroksilla käytettiin pihalla eikä päästöt tippuneet yhtään enempää.

Suuttimet on tarkastettu eikä vuotoja imusarjaan ole. Koko imupuoli on painesavutettu, ei löytynyt sieltäkään mitään vuotoja. Imusarja, liitokset, letkut kaikki myös suihkutettu jarruputsarilla, ei mitään vaikutusta silläkään.

Tää kone on niin mysteeri, päästöt on vaan hiukka koholla mutta rajoihin ei vaan pääse mitenkään.
Tuolta aikasemmasta voi lukea niin tästä on jo vaihdettu kaikki järkevät osat, loput on testattu ja putsattu, runka**u ja hinkattu ees taas, ei vaikutusta.

Koska noi luvut on niin lähellä rajoja niin täs voi olla enää vaan pieni vika, esim lämpötila-anturi on hiukan ulkona normista joten kone ryypyttää kokoajan. Mittasin ton anturin vaan kylmänä joka näytti silloin ihan oikein, Ei voi sanoa että toi näyttää oikein myös normilämmöillä joten toi on pakko viel testata.
Imuilman lämpötilalla on tuskin mitään vaikutusta jos koneen veden lämpömittari näyttää oikein, tämä tietty taas vaan olettamus.

Kuten sanottu, kone käy tasan kaikilla kieroksilla ja starttaa aina hyvin. Ajossa ei huomais mitään jos ei mittarilla tutkisi.

EVAP systeemin kaasuja on jossain sanottu vaikuttavan, en tajua että miten kun lambda kerran säätää seosta kuitenkin loppupeleissä kohdilleen. Pitänee tuokin ottaa pois käytöstä..

MAFfia ei ole, eikä ERGtä, ei myöskään 2. lambdaa...
Otsikko: Vs: S40 -96 2.0i Käryttää pakoputkesta paljon harmaata usvaa
Kirjoitti: kupari s40 - 22.11.2017, 13:48:32
Evap haittaa jos takaiskuventtiilit vuotaa eli on alipainevuoto mut sullahan vuototesti tehty.
Se imusarjalta tulevan letkunpäässä oleva kyllä vaikuttas jo ihan tyhjäkäyntiinkin.Noita tukitaan lähinnä siksi kun orkkis takaiskuvenat on suht hintavia ja kuluva osa,.
Tukittuna ei tartte noita tsekkailla ja aikomus itsekin se tehdä kun jompikumpi takaiskuvena hajoaa.

Mul flekti kyllä lähtee joka yö ilman polkemistakin päälle työajossa, eikä tartte muutenkaan kone mittarin mukaan lämpimäksi ajettuna kengittää kun alkaa vähän aikaa pelkällä tyhjäkäynnilläkin ollessa jo pyöriä.

Otsikko: Vs: S40 -96 2.0i Käryttää pakoputkesta paljon harmaata usvaa
Kirjoitti: Kovalchuck33 - 22.11.2017, 18:26:05
Onko tuossa kokeiltu tuota masinolia tankkiin tai vähän RE85:sta ?
Otsikko: Vs: S40 -96 2.0i Käryttää pakoputkesta paljon harmaata usvaa
Kirjoitti: juhahoo - 23.11.2017, 09:59:57
Evap haittaa jos takaiskuventtiilit vuotaa eli on alipainevuoto mut sullahan vuototesti tehty.
Se imusarjalta tulevan letkunpäässä oleva kyllä vaikuttas jo ihan tyhjäkäyntiinkin.Noita tukitaan lähinnä siksi kun orkkis takaiskuvenat on suht hintavia ja kuluva osa,.
Tukittuna ei tartte noita tsekkailla ja aikomus itsekin se tehdä kun jompikumpi takaiskuvena hajoaa.

Mul flekti kyllä lähtee joka yö ilman polkemistakin päälle työajossa, eikä tartte muutenkaan kone mittarin mukaan lämpimäksi ajettuna kengittää kun alkaa vähän aikaa pelkällä tyhjäkäynnilläkin ollessa jo pyöriä.

Taidanpa nakata ton EVApin pois ihan vaan varmuudeksi. Tulppaan vaan ton vakuumin.
Mulla ei flekti lähde pyörimään edes kesäkuumalla auringossa ihan helpolla. Koneen lämmöt on kyl normaalit (kabiinin mittarin mukaan...) termari vaihdettu joskus pari vuotta sitten.



Onko tuossa kokeiltu tuota masinolia tankkiin tai vähän RE85:sta ?

Ei ole testattu, luin että testissä on huijattu pienkonebensalla?, onko kokemuksia auttaako vai paljastuuko tuo noista päästöarvoista ?


Ajattelin nyt vielä katsoa noi anturien jännitteet kun kone kuuma, sitten ajan putki punaisena että öljyräkä palaa putkista, sitten pienkonebensa, masinoli, tankkiin ja sitten vielä 1 kerta testiin. Senjälkeen "pikkuvikainen" Volvo tulossa myytäväksi... :-[
Otsikko: Vs: S40 -96 2.0i Käryttää pakoputkesta paljon harmaata usvaa
Kirjoitti: Kovalchuck33 - 23.11.2017, 17:54:06
Kokeilisin tuota "doping" RE85/masinolia päästötestissä. Saattaa muuten näyttää päästötesterikin väärin/vääristää lukemaa, mikäli ei ole oikein kalibroitu.