Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: Jepisports - 19.11.2017, 20:36:49
-
Boschin nelikärkiset tulpat on kiinni koneessa. Ahtopaine oli nostettuna 0,8 ilman lastua joku aika sitten ja tulpat vitivalkoiset, noh ahtopaineet normiin eli 0,5. Tulpat nyt keskeltä normaalit mutta ympäriltä valkoiset. Lambdan vai ilmamassamittarin syy? Lastu on tulossa tällähetkellä niin haluisin selvittää tulpan väri ongelman
-
Jollei käytöksessä tai käynnissä ole mitään kipua, niin lienee nykybensojen ja toimivan lambdasäädön yhteisvaikutus, ei näissä ruskehtavia tulppia ole näkyny sitten k-jettiaikakauden.
-
Boschin nelikärkiset tulpat on kiinni koneessa.
Miksi? :)
Laita vaikka sopivat NGK seiskat.
-
Nyt on normaalit NGK tulpat ja silti käy laihalla... Mistä etsimään vikaa? Lambdalle tuli ainakin arvoja, huomenna voin laittaa arvot mitä antoi jos osaatte kertoa jos se onkin sökönä. Käy laihalla vakio lastulla taikka Tonin lastulla. Paukkuu putkeen kun päästää kaasusta, turbo ja pakosarja ollut välillä punaisen hehkuva kun olen vilkaissut.
-
Miten oot todennut että käy laihalla?
-
Kun käynnistää kierrokset jää ihan hetkeksi 2000 ja laskee siitä noin 900 kierrokseen ja mielestäni heijjaa kierrokset ihan vähän 900-800 välillä
-
Miten oot todennut että käy laihalla?
Vitivalkoiset tulpat ja se turbon ja pakosarjan hehkunta viittaisi siihen?
-
Vitivalkoiset tulpat ja se turbon ja pakosarjan hehkunta viittaisi siihen?
Jollei käytöksessä tai käynnissä ole mitään kipua, niin lienee nykybensojen ja toimivan lambdasäädön yhteisvaikutus, ei näissä ruskehtavia tulppia ole näkyny sitten k-jettiaikakauden.
Et kyllä pelkkien tulppien avulla pysty sanomaan missä tilanteessa on laihalla. Mittaa nyt ensin toimiiko IMM oikein.
-
Et kyllä pelkkien tulppien avulla pysty sanomaan missä tilanteessa on laihalla. Mittaa nyt ensin toimiiko IMM oikein.
Olettaisin että toimii koska kun imm liittimen ottaa käynnissä pois niin auton tyhjäkäynti muuttuu iha sirkukseksi ja ajossa alaväännöt häviää
-
Vitivalkoiset tulpat ja se turbon ja pakosarjan hehkunta viittaisi siihen?
Jos siellä on vakio ahdin ja pakosarja niin ihan normaalia että alkaa hehkumaan.
Nyt on normaalit NGK tulpat ja silti käy laihalla... Mistä etsimään vikaa? Lambdalle tuli ainakin arvoja, huomenna voin laittaa arvot mitä antoi jos osaatte kertoa jos se onkin sökönä. Käy laihalla vakio lastulla taikka Tonin lastulla. Paukkuu putkeen kun päästää kaasusta, turbo ja pakosarja ollut välillä punaisen hehkuva kun olen vilkaissut.
Tarkista nyt mahdolliset imuvuodot, ja ei oo turha kattoa downpipen pulttien kireyttä.
-
Imuletku vaihdettu, immu putsattu, pakosarjan tiivisteet vaihdettu ja tulpat muuttu heti pienen lenkin jälkeen normaaleiksi! Turbo ja pakosarja kyllä hehkuu punasta jos vähän kenkii mutta normaalia(?) kun joku mainitsikin siitä.
-
Kun käynnistää kierrokset jää ihan hetkeksi 2000 ja laskee siitä noin 900 kierrokseen ja mielestäni heijjaa kierrokset ihan vähän 900-800 välillä
Tämä kuulostaa aivan normaalilta.