Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: Verska - 20.11.2017, 14:18:10

Otsikko: 740 kytkin
Kirjoitti: Verska - 20.11.2017, 14:18:10
Elikkäs deekuun tarvis saada pitävämpi kytkin. Noin 6kk ja 3tkm sitten oon laittanu uuden kytkinpaketin  (vakio) ja nyt jo luistaa isoilla vaihteilla ku painaa kaasun pohjaan. Eli siis sopiiko esim sachs sre 763 asetelma suoraan ja sopiiko toi vanha levy 228mm ja painelaakeri sen kanssa? Auto on 740 D24 TIC M46 lootalla. Ahtoja on 1bar vakio ahtimella ja syöttöö sopivasti ja ihmettelen vaan että vakio kytki ei jaksa pitää melkein yhtään. Asetelmassa sen vian on pakko olla.
Otsikko: Vs: 740 kytkin
Kirjoitti: Kovalchuck33 - 20.11.2017, 19:11:55
Ettei sinne ole tullut vahingossa vaparidieselin kytkin ?....kyllä turbodieselin vakiokytkimen pitäisi pitää ihan hyvin noilla virityksillä. Tosin aikoinaan meinasi jostain syystä vakiokytkinkin luistaa vähän 1bar paineella, mutta se loppui kun oli ajanut jonkin aikaa ja alkoi taas pitämään.

SRE-763 asetelma sopii suoraan D24 vauhtipyörään ja toimii vakio painelaakerillakin. Tosin ainakin nestekytkimellä oleviin on jotkut joutuneet laittamaan 3-5mm prikkoja väliin, ettei kytkin irroita liian alhaalta.
Otsikko: Vs: 740 kytkin
Kirjoitti: Verska - 20.11.2017, 22:10:37
No rekisterinumerolla paikallisesta varaosapuljusta ostettu kytkin. Voi toki olla että olis vaparin kytkin. Tämä malli on vielä vaijerikytkimellä. Eli siis toi sre 763 asetelma sopii ihan ton normi levyn kanssa ettei tartte sintteriä ostaa?
Otsikko: Vs: 740 kytkin
Kirjoitti: Kovalchuck33 - 20.11.2017, 22:27:26
450nm pitäisi tuon asetelman pitää massalevylläkin, joten en usko että sitä sintteriä kannattaa sinne laittaa laatikkoa nopeammin särkemään. Tuo M46 hajoaa ennen kuin tuo asetelma alkaa luistamaan massalevyllä. Kunhan se massalevy on 228mm niin sopii tuon -763 asetelman kanssa.

Tuo rekisterinumerolla haku ei välttämättä aina näytä oikeaa osanumeroa.
Otsikko: Vs: 740 kytkin
Kirjoitti: Verska - 04.12.2017, 23:46:51
Ihmettelen silti että miks uus kytkin rupee melkeen heti luistaan. Toki ei nyt kauheesti vaikuta elämiseen kun luistaa vaan 5 vaihteella ja joskus nelosella. Kyllä liikkees ku poikkesin ja kyselin niin kyllä varaosatukusta sanottii että pitäs olla ihan turpodieseliin tarkotettu kytkin. Sitäkin rupesin miettimään että voiko olla mahdollista että on öljyä päässy kytkimeen. Kampuran takastefan vaihdoin kyllä kun kytkimen vaihdoin. Toki voihan se öpohjan tiivisteestäkin vuotaa kytkimeen.
Otsikko: Vs: 740 kytkin
Kirjoitti: Jambo - 05.12.2017, 01:23:25
Kannattaa kuulemma maltilla ajaa se uus kytkin sisään. Voipi kuulemma ekat parisataa kilsaa luistaa...
Otsikko: Vs: 740 kytkin
Kirjoitti: Kovalchuck33 - 05.12.2017, 17:58:15
Tosiaan kannattaa ajella vielä jonkin aikaa ja katsoa "asettuuko", kytkin ja alkaa pitämään. Omassa autossa teki aikoinaan kytkin yhteen väliin tuollaista, että saattoi luistaa välillä, mutta lopetti ajan myötä ja alkoi pitämään.

jos sinne jostain öljyä menisi niin lähtisihän siitä öljynkäry ainakin...