Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: jYRG - 21.11.2017, 15:25:27

Otsikko: 2003 v70 d5 kylmäkäynnistys
Kirjoitti: jYRG - 21.11.2017, 15:25:27
Terve.
Ongelmana siis että jo 3 asteen lämpötilassa ei pienintäkään mahdollisuutta saada autoa käyntiin ilman lämmitystä.

Eli perinteinen vika mutta...

Suuttimet tarkistettu ja huollatettu
Hehkut tarkistettu ja uusittu.
Hehkutus yleensäkin tarkistettu ja ok.
Startti uusittu.
Akku uusittu.
Kansiremontti ja venttiiliremontti tehty.
Puristukset mitattu.
Jäähdytinnesteen lämpöanturi uusittu.
Ei viribokseja tms.

Tutkinut autoa ja railipaineet kylmänäkin nousevat yli 200barin mutta ei käynnisty. Ei edes yritä. Jos lämmittää lohkarilla niin että jäähdytinnesteanturi näyttää 15 astetta niin lähtee alle 1s käyntiin.

Nyt  tulee se asia joka tekee hommasta vielä mielenkiintoisemman....

 Jos laitan jäähdytinnesteen lämpöanturin liittimeen toisen taskulämpimän anturin kiinni ja starttaan niin kylmäkin kone lähtee kuin palmun alta alle sekunnin startilla. Eli jos auto luulee että kone on 10 asteinen tai lämpimämpi niin se lähtee käyntiin ilman ongelmia.

Voiko siis olla että ecun päässä on ongelma eikä jostain syystä osaa aukaista suuttimia kylmänä..?

Alla kuva vielä 2 starttauksen railipaineista 3 asteen lämpötilassa.


(https://thumb.ibb.co/dRgHCm/20171111_090203.jpg) (https://ibb.co/dRgHCm)