Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: mujunen - 23.11.2017, 11:59:04
-
Ei kovinkaan ongelmattomasti ole lähtenyt allekirjoittaneen Volvoilu liikkeelle.
Noin 220tkm ajettu 2011 vuoden D3 hävittää jäähdysnestettä noin 0,5l/10tkm ja tekee myöskin liikaa painetta jäähdytysjärjestelmään.
Lisäksi paisuntasäiliön pinta nousee muutaman sentin kun korkin avaa, oli kone sitten kuuma tai kylmä. Mitäs arvon raati veikkaa vian aiheuttajaksi?
-
Aloittaisin uudella korkilla, ei maksa hirveesti ja osaa rikkinäisenä tehdä aikamoisia metkuja.
-
Aloittaisin uudella korkilla, ei maksa hirveesti ja osaa rikkinäisenä tehdä aikamoisia metkuja.
Käyttöauton mekaanikko totesi, että ei se korkki ole yhdessäkään tapauksessa auttanut -> kansipahvi tai kansi vaihtoon.
Paisuntasäiliössä näkyy myöskin liikaa elämää, eli ei muuta kuin kansi pois. Eipä häävisti kestänyt..
-
Käyttöauton mekaanikko totesi, että ei se korkki ole yhdessäkään tapauksessa auttanut -> kansipahvi tai kansi vaihtoon.
Paisuntasäiliössä näkyy myöskin liikaa elämää, eli ei muuta kuin kansi pois. Eipä häävisti kestänyt..
Sillonhan homma on selvä, en kyllä itsekään ole koskaan kansivikaa korjannut korkilla.
Harmi homma :-\ ei häävisti alkanut sun Volvoilu.
-
Sillonhan homma on selvä, en kyllä itsekään ole koskaan kansivikaa korjannut korkilla.
Harmi homma :-\ ei häävisti alkanut sun Volvoilu.
Yllättävää on se, että näiden moottorivioista löytyy tosi vähän tietoa suomalaisilta foorumeilta. Kuitenkin Käyttöautolla kerrottiin avoimesti, että kyllä näistä kannentiivisteitä on hajonnut. Lisäksi ainakin saksalaisilta foorumeilta löytyy yllättävänkin paljon tietoa vastaavista ongelmista.
https://www.motor-talk.de/forum/zylinderkopf-haarriss-problematik-d3-d5-motoren-trotzdem-kaufempfehlung-t4930537.html
https://www.motor-talk.de/forum/ueberdruck-im-kuehlsystem-volvo-d3-d4-t6021558.html
https://www.motor-talk.de/forum/kaufberatung-haltbarkeit-probleme-v70-iii-d3-d4-d5-t5766802.html
Pikaisella googlettamisella näyttäisi kuitenkin sille, että 205hv D5:ssa on vähän enemmän ongelmia autobaana- ajossa.
Melko turhautuneen oloista porukkaa:
Soll ich einen modernen 205 PS Diesel fahren wie einen Vorkriegsoldtimer? Wie moderat denn noch? Wie schon geschrieben, meine Gurke hat bereits zwei neue Kopfdichtungen und einen neuen Zylinderkopf bekommen. Wir haben gerade mal die 200.000 km geknackt.
-
Kuulin jossain kohden juttua että olisi yksi tapaus ( D4 VEA ) eikös samalla lohkolla oo?
Olis ollu sylinteriputki halki :idiot2:
-
Juu hyvä on jos pelkällä kansijumpalla selviää noissa :)
-
Kuulin jossain kohden juttua että olisi yksi tapaus ( D4 VEA ) eikös samalla lohkolla oo?
Olis ollu sylinteriputki halki :idiot2:
Ei taida olla 4 cyl. Aloittajalla siis
-
5-sylinterinen mylly kyseessä. Nyt on auto taas ajossa ja elämä paisuntasäiliössä palautui normaaliksi.
Kansi kävi koeponnistuksessa ja kunnostuksessa Tammer Dieselissä. Onneksi kansi osoittautui ehjäksi eli kannentiiviste viaksi osoittautui tämä case.
Melko ajoissa antautui joka tapauksessa. Edelliseen loppukäyttöautoon (Audi A6) tehtiin vastaava remontti 580tkm kohdalla, että näin.
-
Meidän huollossa sanottiin, että näissä on ollut kansivikoja ja toisaalta paljon kilometrejä kestäneitä yksilöitä kun ostimme aloittajan autoa vastaavan pelin. Koeajoreissulla pyysin huoltomiestä tsekkaamaan paineet ja toistaiseksi ei ole nesteongelmia ollut. Kohta tulee 200tkm täyteen, aika näyttää miten jatkuu.
-
Onko raati kuullut uusia keissejä näistä 2009-2012 viisipyttyisten kansi/lohko vioista. Ja korjattiinko niitä kuinka paljon volvon piikkiin aikanaan.