Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: vellu83 - 06.09.2011, 10:34:56
-
Nyt on mitattu bensa paineita.Kun virrat väänsi päälle niin paineet nousi 2.5 baariin.auto tyhjäkäynniillä 2.5 baaria sitten ku esim. nostaa käynnin 2000rpm paineet käy hetkellisesti 3 baarissa mutta samantien tippuu 2.4-2.5 baariin eli onko bensa pumppu väsynny vai polttoaine painee säädin kun laittoi paluu linjan letkun läjään niin paineet nousi 5.5-6 baariin?Voiko tuommonen heitto aiheuttaa tehottomuutta ja nykimistä?Jos on polttoaine paineensäädin rikki niin minkälaiset tiivisteet tulee nuille ruiskun suuttimille?normi o-renkaat vai?
-
Eikös sen noin 3bar pitäis olla.
-
Sitä meinasinki et vaikuttaako tuommonen heitto ja pitäisikö ne paineet olla missä ku antaa kieroksia ja pitäskö niitten pysyä jossaki tietyssä paineessa koko ajan vai onko normaalia et tippuu takas tuoho 2.5 baariin?
-
Jos otat sen alipaineletkun säätimeltä irti mittauksen ajaksi, niin saa todellisemman lukeman.
Imusarjassa vallitseva esim.0,5 bar alipaine tiputtaa pa-painetta saman 0,5 bar.
Eli pa-paine on jatkuvasti 3 bar imusarjan painetta isompi.
-
Täytyy vielä tuo kokeilla.Ainoa minkä huomasin et kun sytytys virrat laittaa päälle ja ei starttaa autoa käyntiin niin paineet silloin kans nousi tuohon 2.5 baariin.
-
Eikös sen noin 3bar pitäis olla.
Volvon ohjeissa annetaan ajonaikaiseksi paineeksi 850:lle vaparille 2,10-3,80 kp/cm² ja turbolle 2,10-3,10 kp/cm².
X70:lle ajopaineeksi 3,75-3,95 kp/cm²
Vakiokuormituksella bensiinin paineen tulee pysyä vakaana.
Kiihdytettäessä tai moottorijarrutuksessa polttonesteen paine saa vaihdella maksimi- ja minimiarvon välillä.
-
kyllähän sieltä se 3 baarin paine löyty ku letkun otti imusarjasta irti.pumppu ainaki kunnossa.Mutta joku tuota autoa vaivaa.