Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Jorma - 24.11.2017, 15:40:33
-
Epäilen ko. paineensäädössä ongelmaa, satunnainen "hörähtely" tyhjäkäynnillä. Voiko painetta mitata/seurata jollain OBD lukijalla, muulla kuin Vidalla?
Koneen tehot vähän nypytteli aiemmin syksyllä, mutta siihen auttoi polttoainesuodattimen vaihto. Suodattimen vaihdon jälkeen ei ole tullut enää vikailmoituksia, mutta aivan puhtaasti ei vedä loppuun asti nelosella tai vitos-vaihteella kaasu pohjassa. Minulla on tankin pumppuun pakko-ohjaus eli saan pumpun pyörimään kytkimellä myös ajon aikana. Se auttaa jonkin verran.
-
Tuossa pitäisi olla tuo arvojen seurantamahdollisuus:
https://www.elekma.com/icarsoft_i906_volvo_vikakoodinlukija
Sama laite löytyy ebay, yms nettikaupat....
-
Kyllä se tuo mulla hörähtelee tyhjäkäynnillä vaikka pannussa on tehot tallessa ja kaikin puolin kunnossa, nyt ajellut täysillä tankeilla ja aina puolessa välin tankannut liekö auttanut kun poistunut kelikin on kyllä kylmentynyt ja kuun asentokin voi olla oikea
-
Kyllä se tuo mulla hörähtelee tyhjäkäynnillä vaikka pannussa on tehot tallessa ja kaikin puolin kunnossa, nyt ajellut täysillä tankeilla ja aina puolessa välin tankannut liekö auttanut kun poistunut kelikin on kyllä kylmentynyt ja kuun asentokin voi olla oikea
Minäkin voin sanoa, että tehot on varmaan tallessa, mutta liekö herkkä korva tai perstuntuma, joka aistii, että 100% kaikki ei ole ok. Tehoja on jonkin verran vakiota enemmän, valkeakosken meetissä vuosia sitten penkitettiin 515Nm. Voihan olla että nilkka suorana 3500-4000rpm polttoaineen kulutus on enemmän kuin systeemiin on aikoinaan suunniteltu. Minulla on työmatkalla yksi hyvä paikka, jossa turboa voi putsailla eikä tarvitse ajaa juurikaan ylinopeutta. Jyrkkä ylämäki joka jatkuu loiventuen satoja metrejä. Mäki on sen verran jyrkkä, että vain todelliset harrastajat viitsisi ajaa sitä ylös polkupyörällä, 90% taluttaisi. Ennen mäkeä kun kiihdyttää nelosella ja keskellä mäkeä vitosta pesään ja kaasu pohjaan niin moottori saa antaa kaikkensa. Pitäisi keksiä jokin edullisempi ratkaisu oloarvojen seurailuun kuin aiemmin neuvottu vikakoodinlukija. Minulla nimittäin on jo BSR vikakoodinlukija (1-sarjaa) enkä viitsisi toiseen investoida.
-
Jaa, sitten taitaa olla vähissä vaihtoehdot tuossa livedatan seuranassa..
-
Mulla ei hörähtele tyhjäkäynnillä -03 D5 paitsi jos on dieselsuodattimen vaihtanut just ja ilmaa vielä linjoissa.
-
Jaa, sitten taitaa olla vähissä vaihtoehdot tuossa livedatan seuranassa..
Yep, yksi ei-aivan-laillinen on käväissyt mielessä.
-
Halpis-OBD -mokkula ja Torquen täysversio Android-kännykässä näyttävät myös rail-paineen. Torque osaa jopa tallentaa jonkinlaista logia.