Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S/V40 96-04 => Aiheen aloitti: tounii93 - 26.11.2017, 22:00:06

Otsikko: Volvo s40 2.0 löysät vaihteet
Kirjoitti: tounii93 - 26.11.2017, 22:00:06
Eli semmonen ongelma että 3,4,5 menee tyyliin puhaltamalla sisään että ei o mitään tuntumaa mutta ottaa kyllä vaihteen päälle, auto siis rellun p#€&a lootalla
Otsikko: Vs: Volvo s40 2.0 löysät vaihteet
Kirjoitti: kupari s40 - 26.11.2017, 22:09:27
Rellun lootaanha saa kun ne on vivustolla irtona puslia vaihteensiirtomekanismiin. Joku tai jotkut noista antautunut varmaankin.
Otsikko: Vs: Volvo s40 2.0 löysät vaihteet
Kirjoitti: TunturiPappa - 25.02.2018, 08:54:13
Motonetissä maksoi kympin tuo sarja. Runsaan rasvan kanssa kokoon niin kestää taas. Itse laitoin silikonirasvaan.
Nivelen teräsholkkeja lyhensin hiukan sorvissa, niin tuli timmi. Motonetin sarja oli kai vähän sinne päin.
Myös vivuston säätöä joutui hiukan kiertämään että alkoi pakkilukko toimia.
Otsikko: Vs: Volvo s40 2.0 löysät vaihteet
Kirjoitti: Mikey_Rotten - 26.02.2018, 21:55:28
Jep. 10e hinta työlle + rasvat. Puolisen tuntia menee puslien vaihdossa ja taas mennään.
ps eivät ole paskoja nämä rellun M3P ja M5P.
Otsikko: Vs: Volvo s40 2.0 löysät vaihteet
Kirjoitti: Kovalchuck33 - 26.02.2018, 22:31:56
Eihän nuo rellun laatikot ole läheskään yhtä kestäviä kuin Volvon tekemät X40 sarjan laatikot. 400-sarjan laatikoissakin, mitkä ovat kai vähän sukua noillekin on vikana sellainenkin, että toisen vetoakselin neulalaakerista karkaa neulat tasauspyörästöön vanhetessaan ja rikkoo laatikon, samoin kepin puslat kuluu useasti. Näissä X40 vakiovika oli löystyvä 5-vaihteen akselin mutteri tuossa M5P laatikossa, jolloin ei mene välttämättä vaihteet enää päälle.

ei tuo kaikkein paraskaan loota taida olla...