Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: MaZi - 06.09.2011, 15:04:49
-
nyt loppuu ymmärrys! helmikuussa vaihdoin imm, kun pätki ajoittain. reilu viikko sitten rupesi käymään aivan omituisesti ja kesti vain pintakaasulla ajamisen, no kuumalankahan se oli poikki! vaihdoin lauantaina uuden mittarin ja tänään töistä tullessa taas käy huonosti, sytytti häiriövalon ja kestää ajaa vain pintakaasulla! eli 3 päivää vanhasta mittarista kuumalanka poikki! uskokaa tai älkää, mutta alkaa ymmärrys loppua! huonoa tuuria, valmistusviallinen mittari (epäilen ettei kuitenkaan) vai mikä vialla??? kyseinen laitos siis 940 turbo b230ft vikingin lastulla, mutta paineet tällähetkellä vakiot!?!?! alkaa suoraan sanoen *******maan ostaa noita mittareita jatkuvasti. etenki ku tää viimeisin siis AIVAN tuliterä!
-
Uuden merkki? Jokatapauksessa jos uusi niin vie takaisin.
-
merkkiä en tiedä/muista mutta joku tarvike, ei bosch. takuuseen tulee uus ja vanhan lähetän takaisin, mutta epäilyttävää silti. voiko olla mahdollista, että jossain vaiheessa kuumalangalle liian suuri virransyöttä josta seurauksena langan palaminen poikki!? onko kellään mitään hyvää konstia millä voisi mittailla noita pistokkeen johtoja ja minkälaisia arvoja pitäis saada?
-
Eihän sinne vaan roskaa pääse, eli asianmukainen putsari?
-
Eihän ole imuilman esilämmitys käytössä? Jos se jumiutuu imemään kuumaa niin IMM on lyhytikäinen.
Hyvä ilmanputsari auttaa myös, se kuumalanka ei kestä mitään oravia imuilman seassa.
-
Eihän ole imuilman esilämmitys käytössä?
Onks esilämmitystä turboissa? FK:n boxissa mottoritilaan päin oleva reikä on tulppatu, pelkästään lokariin auki.
-
Onks esilämmitystä turboissa?
Hevosen puheista joskus muinoin päättelin että ainakin seiskaturbossa olis. Ehkä ei uudempiin ole enää ämpätty sitä.
Mut onhan noissa yseissäkin muuten ollut konehuoneessa kaikkea turhaa kuten pulsairia kattikoneessa yms...
-
Hevosen puheista joskus muinoin päättelin että ainakin seiskaturbossa olis. Ehkä ei uudempiin ole enää ämpätty sitä.
Mut onhan noissa yseissäkin muuten ollut konehuoneessa kaikkea turhaa kuten pulsairia kattikoneessa yms...
Seiskaturboissa on ollut ja oli mulla 9-satku ft:ssäkin, vm-91(ei kauaa). :)
Noissa vähän uudemmissa ei enää oo näkynyt.
-
bosch järjestelmissä kun sammutat auton niin se antaa ihan pienen hetken IMM virtaa normaalia enemmän että lanka käy punahehkussa, se on sen puhdistusjärjestelmä. kerran olen tavannut sellaisen vian että boxi antoi liian kauan tätä korotettua virtaa ja aina lanka paloi poikki.
-
bosch järjestelmissä kun sammutat auton niin se antaa ihan pienen hetken IMM virtaa normaalia enemmän että lanka käy punahehkussa, se on sen puhdistusjärjestelmä. kerran olen tavannut sellaisen vian että boxi antoi liian kauan tätä korotettua virtaa ja aina lanka paloi poikki.
tällästä olen kuullut joo, mutta tää hajos ajossa :/ toi imuilman lämmitys pitää katsoa. putsari on asiallisessa kunnossa eli ei oravia imuilmassa :D
-
ei helv. nyt alkaa mennä hermot! taas yks imm paskana! eihän toi olekkaa ku vasta 4. täs vuoden sisällä... voi .... :peetu:
-
eiköhän se pala poikki eli tuo puhdistus lämmitys on nyt jumiutunut päälle ::). Tarkempaa kytkentää en osaa sanoa että mikä johto pitäisi ottaa irti jotta sen saisi pois tai että aiheuttaako ongelmia että jos sen poistaa :-\
-
Sehän on sitten poksin vaihto?
-
Niin tai johto/liitin vikaa