Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: ahola4 - 30.11.2017, 15:44:55
-
Hei
Meni jakohihna poikki ajossa ja nyt pitäisi ilmeisesti hommata jostain uusi kone
osaako joku sanoa onko moottorin malli koodi D5244T4 tai mistä sen voi selvittää?
Käykö nelivetoon sama kone kun etuveton?
-
Hei
Meni jakohihna poikki ajossa ja nyt pitäisi ilmeisesti hommata jostain uusi kone
osaako joku sanoa onko moottorin malli koodi D5244T4 tai mistä sen voi selvittää?
Käykö nelivetoon sama kone kun etuveton?
Sinun moottori on D5244T4. Sinulle käy myös:
D5244T5
D5244T7
D5244T8
Joko etuvetoisena tai nelikkona.
-
Kiitos. pitää miettiä pistänkö auton myyntiin vai laitanko kuntoon =)
-
Ihan mielenkiinnosta, oliko tietoa paljon remmillä oli ajettu?
-
33tkm /1vuosi oli hihnojen vaihdosta.
Ilmeisesti ilmastoinnin kompura hajonnut ja apulaite hihna menny jakopään sekaan
-
Jatketaanpa vanhaa surullisen kuuluisaa aihetta. Veljen Vaimolla V70 D3 2010. Oli työmatkalla sammunut vauhdista eikä enää käynnistynyt, tutkittiin tienvarressa sen verran että apulaitehihnasta oli irronnut suikale joka löytyi kun avattiin jakopään koteloa. No köysi kiinni ja hinattiin paikalliselle korjaamolle. Selvis että jako oli päässyt hyppäämään 2 hammasta pieleen, jakohihna on kunnossa, Jako kohdallaan kone pyörii nätisti ilman mitään ylimääräisiä ääniä (pyöri jo tievarressa startatessa). korjaamolla ollaan sitä mieltä että kansi on avattava ja tarkistettava ennen ku uskaltaa käynnistää. Mitä mieltä on ammattilaiset, voiko tuo kahden hampaan heitto jo rikkoa venttiileitä?
-
Kannattaa laittaa ensin jako kohdalleen ja kokeilla. Ei ole iso homma.
-
Sitä itsekin mietin että oishan se vauriot tehnyt jo startatessa aiemmin. Jako on kohdallaan mutta eivät uskalla käynnistää tarkistamatta kantta. Omasta mielestä kannen turha irrottaminenkaan ei konetta ainakaan paranna. Korjaamolla kyllä töitä riittää enemmän ku ehtivät tehdä ettei tuo oikein tuntien kalastelultakaan vaikuta ;D Ja kyseessä pienen paikkakunnan tuttu ja ammattitaitoinen korjaamo :)
-
Noissa jos rojut menee päin, niin nostimien pesät hajoo kannessa. Se selviää venttiilikoppa pois ottamalla. Mahdollista on myös että nokkapyörä pyörähtää nokka-akselilla (prässätty) eikä jakoa enää saa kohdalle.
-
Tämänkin potilaan kohtalo selvis. Kahden hampaan heitto jakopäässä ja kannelle täystuho :idiot2: Käytännössä purkaamoilta ettimään uutta kiuasta.