Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 200 => Aiheen aloitti: Cyclone - 02.12.2017, 13:24:35
-
Moikka. Eli ongelmana on että moottori(B230F) kun vähän lämpee niin käynti muuttuu tosi huonoksi ja edelleen lämmetessä jopa sammuu. Mutta kylmänä toimii 3min ihan moitteetta. IMM putsattu ja virranjakajan kansi, pyörijä, puolanjohto ja tulpanjohdot uudet. Ei vikakoodeja. Jos IMM liittimen ottaa irti käy auto normaalisti tai ainakin paremmin(menee ilmeisesti limpmodeen?) Ja tässä vaiheessa luonnolisesti lambda valo syttyy ja vikakoodi 232. Mikähän voisi aiheuttaa sakkaamisen?
-
Mahtaako löytyä toista ruiskun lämpöanturia, millä vois kokeilla?
-
Ota lambda-anturin vihreä johto irti, paraneeko? Sinällään tuo immun johdon irroitus ja käynnin paraneminen viittaisi rikkinäiseen immuun
-
Mahtaako löytyä toista ruiskun lämpöanturia, millä vois kokeilla?
Siis tuota lohkossa olevaa lämpöanturia joka on siinä lämpömittarianturin vieressä? Täytyy varmaan ostaa jos ei lähde toisella IMM:llä toimimaan jonka kävin just hakemassa.
-
Ota lambda-anturin vihreä johto irti, paraneeko? Sinällään tuo immun johdon irroitus ja käynnin paraneminen viittaisi rikkinäiseen immuun
Lambda-anturi on suht tuore boschilainen, mutta täytyypä kokeilla huomenna jos ei lähde tuolla toisella IMM:llä pelittämään.
-
Siis tuota lohkossa olevaa lämpöanturia joka on siinä lämpömittarianturin vieressä? Täytyy varmaan ostaa jos ei lähde toisella IMM:llä toimimaan jonka kävin just hakemassa.
Joo kannessa taitaa olla, mutta kuitenkin joo siinä mittarin anturin vieressä.
-
Ei parantunut toisella IMM:llä. 5min kävi ihan normaalisti kunnes alkoi rötäämään ja ei tahdo pysyä käynnissä. Ja kokeilin lambdan johtoa irti niin käynti parani samalla lailla kun IMM:n johdonkin irroittaessa.
-
Vaihdoin lämpöanturin ja ei vaikutusta. Antoi nyt vikakoodin 113 ja lambda näytti tyhjäkäynnillä vähän yli ja vähän alle 2V.
-
Vaihdoin lämpöanturin ja ei vaikutusta. Antoi nyt vikakoodin 113 ja lambda näytti tyhjäkäynnillä vähän yli ja vähän alle 2V.
testasin myös IMM:n navoista ja kaikki arvot oli ok
-
Mul oli samanmoisia oireita vaihdoin kaikki sähköosat pikkuhiljaa viaksi löytyi ecu boksi....
-
Ongelma ainakin nyt näyttäis korjaantuneen uudella lambda-anturilla. Tää oli vähän ehkä omaa tyhmyyttä, kun olin tähän laittanut tarvike anturin, vaikka muistin että oli bosch. Se olikin toisessa volvossa. Anturin kyljestä paljastui teksti " Delphi" -lupaus seikkailusta. No tulipahan vaihdettua vähän antureita ja sensoreita.