Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S/V40 96-04 => Aiheen aloitti: volvoukko - 06.09.2011, 22:31:56
-
moro
moottorin seossäädöt ois kuulemma pielessä, arvot;
tyhjäkäynnillä: C0%: 0.14, C02: 12.7, HCppm: 79, O2: 2.61
kierroksilla: CO%: 0.59, CO2: 13.3, HCppm: 49, O2: 1.56
Lambda: 1.06
Katsastusukon sanoin pakokaasussa happea liikaa ja seos laihalla. Anturi oli puoli metriä pakoputkessa eli lisähappee ei varmaa sieltä tullut.
Lambdan valo ei oo koskaan syttyny käydessä. Mitä toi valo sitte ikinä ilmoittaakaan?!?, onks se joku "johto poikki" -valo vai kertooko oikeasti jotain anturin oikeasta toiminnasta ?
Jännä juttu on se, että viime vuonna kun katalysaattorin vaihdoin, niin kysyin katsastuksesta että oisko katin hajoominen näkynyt mittauksissa, niin väitti että ei ois näkyny !??!?!?!, eli tarkottaako tää että katti ois nyt ehjä ja vika on muualla ?
Nyt sitte pitäs kattoo tulpat, sytkäpuola, ja mistä vielä vois vikaa koittaa kaivaa esille ?
Kiitti.
-
Voisko syynä olla ilmapumppu ??!. poistin kyseisen kapistuksen koska alkoi pitää ärsyttävää rahinaa (laakerivika) enkä raskinnut ostaa uutta koska tota mihinkään tarvita. Tulppasin ilmanputsaripään jeesusteipillä mutta toista päätä en muista mitä siillä tein... vai ottaako se ton imuilman vaan putken kyljestä eikä ite kanavasta.. nii se taisi ollakin..