Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Showroom => Aiheen aloitti: Wille´ - 06.09.2011, 23:45:01
-
Eli tällänen 760 vuosimallia -84 (otettu käyttöön 9/83) tuli hommattua joskus helmikuussa 2008 Lohjan suunnalta. Vuoden mittaan tuli kunnosteltua ja uusittua osaa siihen jonkun verran, ennenkuin joulukuussa sain kortin. Ostin lisäksi varaosa autonkin (740 vm.88), joka oli samalla värikoodilla (130).
Ostettaessa oli näkyviä muutoksia vain edessä kirkkaat vilkut, autogaugen ahtopainemittari sekä takavilkut maalattu punaiseksi.
Joitain maisitsemisen arvoisia varusteita: sähkölasit ja -peilit, sähköinen kattoluukku (toimii jotenkin), cruise (ei toimi), keskuslukitus
(http://i246.photobucket.com/albums/gg109/Wille_90/Volvo/Kopiovolvo021.jpg)
-Auto oli seissyt, eli vähän joutui jarruremonttia tekemään
-Pohjasta löytyi kuin löytyikin hitsattavaa
-Kaikki ovet, toisen etulokarin, etuspoilerin vaihdoin varaosa-autosta ja kaikenlaisia sisustan muoveja, mitä puuttui
-Pakki luisti ja ylivaihde ei toiminut, niin vaihdoin varaosa-autosta M47 laatikon M46:n tilalle.
-Eteen motonetin lesjöförssin madallusjouset ja taakse vähän katkastut farkun kuormajouset
-Tummennukset takalaseihin
-Add-on helmat ja splitterit + snowcap
-Kesävanteiksi ostin käytetyt Eiker E1:t ja talveksi jotkut volvon perus alupallot
-Myöhemmin tuli vielä vaihdettua nahkapenkit, jotka olivat peräisin jostain 940:stä (ei taida tosin kuvaakaan löytyä auton sisältä)
-Kaikenlaista pientä korinosien maalausta jne. jotain pientä härpäkettä vaihdeltu, kulutusosiakin tuli parin vuoden aikana vaihdettua aika paljon.
-3" putki alusta loppuun
-Hifi puoli ei ollut erikoinen, jvc:n perus usb-soitin, edessä erillissarja, takana jotkut kaiuttimet, spl:n vahvistin ja kontissa alpinen 12" subbari
-Välillä tuli pidettyä lisävaloja keulalla ja kontin päällä käväsi spoileri, mutta revin sen pois muutaman viikon jälkeen
Tekniikka siis tällähetkellä:
-B23ET + M47
-Edellinen omistaja oli laittanut jonkun (viking?) lastun, paineet nyt n. 0,8bar
-3":n putkisto
Tässä 09 alkuvuodesta:
(http://i246.photobucket.com/albums/gg109/Wille_90/Volvo/760.jpg)
Kesällä 09:
(http://i246.photobucket.com/albums/gg109/Wille_90/Volvo/volvo3.jpg)
Hyvin pitkälti tämän näköisenä ollut tähän kesään asti, kunnes ostin käyttöautoksi 940:n. Jätin vielä tämän 760:n itelle tosin nyt on poistettu liikennekäytöstä. Tarkotus olisi jossain vaiheessa kutitella vähän lisää tehoja ts. jää luultavimmin ns. ikuisuusprojektiksi ;D kukkaa on myös hieman tullut ulkopelteihin, että niitäkin pitäisi jossain vaiheessa korjailla.. Kuvia löytyy lisää, jos jotain kiinnostaa: http://s246.photobucket.com/albums/gg109/Wille_90/Volvo/
-
Noi 940:n helmathan ovat Volvon originaalit varakkaampaa mallia olevat. Ruotsalainen sanois "dyra addonkjolar". Voihan nuo olla kopiotkin, mutta malli on alkuperäinen.
-
Tuo 760 on just sellanen minkä ite haluaisin :P ja 940 kanssa, eli arkkupakastin :D
-
Joo elikkäs 940:ä ei ole enään, myin kesällä pois ja nykyään käyttiksenä V70 2,4T AWD vm 97. Eipä ole tullut paljoa tänne kirjoteltua, mutta 760:stä meni kansipahvi kesällä -12 ja jäi seisomaan, kunnes muutama viikko sitten otin työnalle. Kaikki purettu pois ja kansi pöydällä. Tarkotus koittaa pistää läjään ja katsastaa ja sitten hakea pientä tehonlisäystä.. Kuvaa oisin lisäillyt, mutta päässy photobucetin salasana unohtumaan :D
405 kansi B nokalla sieltä siis löyty ja pitäisi päättää laittaako kononaan toisen tilalle (531?) vai vakiokansi koneistamoon. Tulevaisuudessa tehotavoite n. 250-300hv ainakin aluksi, ehkä myöhemmin lisää.. Millä nokalla kannattaisi lähteä liikkeelle? A? VX? Ei löytynyt oikein kunnolla haulla noista tietoa..