Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: MeJoKa - 07.12.2017, 10:58:19
-
Joo siis tollanen vika on lotjaan ilmestynyt jo kolme vuotta sitten ja kesät kulkee kuin balleriina mut aina kun mennään pakkasen puolelle tuo temppuilu alkaa.Vikakoodeja ei anna.Kulkeminen on kuin olis käsijarru päällä yht`äkkiä ja kun kaasua painaa kiertää n.4000-4500 rpm/min. ja sit "aukeaa" ja taas mennään.Polttoaine suodatin on vaihdettu useamminkin ja tankkikin putsattu viime talvena.Tulpatkin on vaihdettu.Osaako kukaan kertoa mistä tuota vaparia ahdistaa?Kysety on merkkiliikkeistäkin mut ei kukaan ei tiedä...Onko jollain ollu samanlaista?Bensalla ei oo väliä onko 98 tai 95 nykii molemmilla.
Edit. vm.2001 ja ajettu nyt karvaa vaille 370000km mut vika on ilmentynyt tosiaan muutama vuosi sitten kun auto oli ajettu n.250000km
-
Mitähän vuosimallia tämä auto on ja kuinka paljon ajettu?
-
370000km ja vm 2001
-
Hei
Kummallista on se ,että se nykii ja temppuilee vain kylmillä ilmoilla,nuo oireet voisi viitata moottorinohjauksen saamiin tietoihin esim imuilman lämpötilasta tai ilmanputsarikokonaisuudessa olevien alipainetoimisten/termostaatti ohjattujen läppien toitoiminnasta
,,,kaiketi autossa on imuilman kuuman puolen imuputki paikallaan ja kunnossa.
tuo ilmamaarämittari mittailee minun tietojen mukaan myös imuilman lämpötilaa ilma-
määrän yhteydessä,se voi olla likainen (jos puhdistat sen niin älä koske millään vehkeellä siihen mittauselementtiin vaa ainoastaan esim jarrukliinerillä suihkuttelet varovasti ja annat sen kuivua itsekseen)
Ja tietenkin yksi vaihtoehto on että kaasuläppä jumittaa,mutta tämä on sellaista arvuuttelua kun ei vikakoodeja.
Tsemppiä
-
Se "pisara" on sieltä putkesta putsattu juurikin jarrukliinerillä ja paineilmalla.Vika alkaa raastaa jo hermoja pahemman kerran kun ei kukaan osaa sanoa että mikä on.Ehdotuksia on tullu kaasuläppäkotelosta kaasupolkimeen ja kilpien välistä rassin vaihtoon ;D Vikaa on ajettu esiin tässä nyt jo tää kolme vuotta mut eihän tuo tuu esiin.Takapuoli vaan alkaa olla niin herkkä että jo muillakin autoilla kuvittelee nykimistä :D Tohon on vaihdettu nokka-akselin asentotunnistinkin hätäpäissään pari vuotta sitten.Kerran se on jättäny tien päälle ja ei sitten pirullakaan käynnistynyt mut sit kun hinattiin korjamolle niin lähti kun palmun alta ilman piruiluja.Aika oli syyskuuta 2 vuotta sitten ei ollu kylmä keli...Silloin vaihdettiin polttoaine suodatin kun ei vaan mielikuvitus riittänyt muuhun...Kun se ei silloinkaan antanut vikakoodia...
-
Oletko "korjauttanut" autoa jollain nyrkkipajalla vai korjannut ihan itse? Vie Volvon omaan merkkihuoltoon niin samalla tulee takuu korjaukselle.... Kohta on taas talvi ja pakkaset. Kylmäspray on myös keksitty, sitä suihkauttelemaan epäilyttäviin paikkoihin.
-
Se on luettu ihan Volvolla ja kun vikakoodeja ei ole eikä vika tee vikakoodia.Sen jälkeen on luettu sit ihan volvon softalla omalla laitteella ja sekään ei löydä koodeja.Että vastauksena ei oo nyt että vie Volvolle kun nekään ei osaa tolle mitään!
-
Onpas tuo nyt pottumainen juttu
,,,funtsailin tuossa,ettei siellä polttoaine puolella olisi esim pa pumpun rele jotenkin huonossa
kunnossa tai pa pumppu jotenkin kypsynyt,
tuosta releestä funtsasin josko tuo jotenkin lämmetessään heittää toimimasta.
Yksi vaihtoehto tuohon voi olla myös moottorinohjaus yksikössä joku heikko kontakti.
Tsemppiä edelleen