Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Jano88 - 11.12.2017, 21:03:31
-
Autona, V70 2.4d 93kw.
Kiihdyttäessä näyttöön tulee "moottorjärj. vaatii huollon".
Vikakoodina ecm-135f =ilmamassamittari.
Kokeiltu kahta eri ilmamassamittaria. Molemmat Bosch-merkkisiä.
Pyörreläppien tanko korjattu. Luettu viestiketju kyseisestä viasta, mutta minun kohdallani ongelma ei poistunut.
Ahto- ja imupaineet tuntuisivat olevan Ok.
-
Lisäys edelliseen viestiin, auton vm.2007.
-
Löytyikö tähän ratkaisua? Itselläni juurikin sama ongelma. Aiheesta useita topikkeja mutta yhdessäkään ei kerrota mikä oli ongelma.
itselläni vaihdettu rikkinäinen pyörreläppäkaselisto läppineen. Putsattu samalla imusarja. Kokeiltu kahdella samanlaisella maf:lla. Kiihdyttäessä tulee tuo ECM-135f siitä huolimatta. Koodin saa myös kun survasee ison vaihteen alakierroksilla sisään ja painaa kaasua reilummin.
Tämän lisäksi saan ecm 1540 koodia (Turbo control - pressure too high). Tähän tilattu uusi "turbon ohjain kikkula mutta ei vielä saapunut).
Käsittääkseni mahdollinen vuoto jossain imu tai turbon letkuissa voisi aiheuttaa tämän? Mitä muita syitä voisi olla?
-
Kannattaa ainakin paikallaan kaasutellessa laittaa kaveri kuuntelemaan kuuluuko jostain putkesta ylimääräisiä suhinoita tai meneekö esim. ahtoputki lyttyyn.