Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: volvocars - 11.12.2017, 23:48:52
-
Hei. Nyt rupesi hammastanko vuotamaan kuskinpuolelta merkki Koyo. Löytyykö stefaa kyseiseen malliin? Käykö 240 tehostamaton hammastanko tilalle?
-
Mihin malliin? 200 hammastangot ei käy ristiin 700/900 tankojen kanssa. Helpoin korjaus on vaihtaa toinen tanko purkuosana.
-
Jos harrastaa ulkomailta tilailua niin oisko ollu 150€ kunnostettu jenkeistä veroineen/posteineen kotiovelle.
-
Auto on 940. Laittakaa linkkiä mistä sais edullisemmin.
-
En muista mistä se tuli, muistaakseni ebayn kautta. Sieltä kun etsii niin löytää kyllä. Mulla oli kylläkin TRW tanko, Koyo tais olla aika harvinainen näissä.
-
Jos vaihdat koko tangon, niin merkillä ei ole väliä. Ainoastaan sisäpäät vaihtelevat merkin mukaan, muuten käyvät ristiin. Ja yleensä esim. uuteen tankoon kuuluu sisäpäät.
-
Jos vaihdat koko tangon, niin merkillä ei ole väliä. Ainoastaan sisäpäät vaihtelevat merkin mukaan, muuten käyvät ristiin. Ja yleensä esim. uuteen tankoon kuuluu sisäpäät.
Jossain kolmesta merkistä oli erilainen tai erilaiset putket (Koyo?). Näin muistelisin... ZF ja TRW tais mennä suoraan keskenään?
-
Onko yleinen vika hammastangossa että ohjaus on muuttunut raskaaksi tyhjäkäynnillä?
Pumppu on vain rohkeen vuoden vanha. Skruvatilta tilattu koska entinen rupesi pitämää rumaa ääntä toisinaan.
Jäykkyys ilmestyi kesällä ilman ennakkovaroituksia. Nesteitä ei katoa minnee.
-
http://www.mister-auto.fi/fi/hammastanko/volvo-940-944-2-3-96kw_v2843_g286.html
Olisko noista kokemusta?
-
Kuinka pahasti jää ne tehostinputkien liittimet kiinni kun ovat olleet kiinni kakskytviiskään vuotta, saatikka pitempään.
Siis lähteekö ohjausvaihde suosiolla irti?
-
Kuinka pahasti jää ne tehostinputkien liittimet kiinni kun ovat olleet kiinni kakskytviiskään vuotta, saatikka pitempään.
Siis lähteekö ohjausvaihde suosiolla irti?
lähtee kyllä,ei niitä kannata millään jakoavaimella yrittääkkään niinku ei mitään muutakaan,hylsyllä lähtee helposti!
-
Eilen vaihdoin omaan ysiin hammastangon. Etupalkista kolmella 12mm pultilla se peiterauta irti, raidetangonpäät irti, kaks letkun banjoa (19mm ja 22mm), Kahdella pultilla etupalkissa kiinni (Toinen pää 13mm ja toinen 15mm) rattiakselin liitos irti (Jos Air bägi niin kai pitää olla rattilukko päällä kun vaihtaa hammastangon, luki rattiakselissa?). Ei kai siinä ihmeempiä kun rauhassa tekee. :)
Mulla tosiaan ZF tanko ja laitoin käytetyn ehjän minkä purin exästä. Öljyksi Motoxin ATF DEXTRON III. Nyt ohjaus toimii ja ei vuodaa enää, mutta raskas ja tuntee että on ilmaa, neste myös täynnä pikku kuplia. :-\ Onko huono öljyvalinta vai pumppu kaput? ??? ??? Vanhala tangolla oli kevyt ohjata mutta vuoti.
Pitää koittaa kunnostaa pian ettei joudu autokaupoille ostaa varakiesiä. :D
-
Ottaa aikansa niin ravistelu loppuu. Ja iän mukaan noissa tuntuu olevan eroa tehostuksessa, vanhemmissa pruukaa yleensä olemaan vähemmän tehostusta kun uudemmissa.