Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: JuHaU - 12.12.2010, 00:10:44
-
Uudemmissa 940 sarjalaisissa oli sytkäboksina ns guldbox, jossa lastu on kannassa kiinni.
Ko lastu on siis helposti vaihdettavissa.
Tavalliseenkin boksiin on kolvattavissa kanta lastulle, mutta tämä sopii helppoon päivitykseen.
940 sarjassa boksi sijaitsee aika hankalassa paikassa rattiakselin luona jalkatilassa.
(http://i307.photobucket.com/albums/nn312/JuHaU/940_Sahkot/08022009011.jpg)
(http://i307.photobucket.com/albums/nn312/JuHaU/940_Sahkot/guldbox.jpg)
-
Tarkennuksena helpoiten löytää kyseisen boksin 95-96 ikäsistä autoista.
-
ÖÖ :-\ No mikä boxi on apukuskin jalkatilassa? Siinä seisoo; JETRONIC 1270539 001
"tässä viivakoodeja" 965
Olen aloitteleva virittelijä, vasta hukkaportin painekellon vaihtanut säädettävään/tiukempaan. Ahdot FK:sta 0,3---->0,6. kesällä kokeilen suurempaa ahtoa.
-
Se on ruiskuboksi. Tuo kertomasi numero on varmaan joku volvon oma osanumero.
Katsele sieltä se bosch numero niin tiedät mikä boksi on. Tyyliin: 0-280-000-563 (tai joku näistä 937, 962, 977, 984).
Numerosarja voi alkaa myös 0 227...
Nuo kolme viimeistä numeroa kertovat sen boksin mallin ja sen, minkälainen lastu sinne pitää hankkia jos aikoo lastuttaa. -97 mallista alkaen oli jo ajonestokin.
-
Tarkennuksena helpoiten löytää kyseisen boksin 95-96 ikäsistä autoista.
Tarkennuksena 1996 alkuvuosi, sitten muuttuu mustaksi -148