Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: zombiland - 14.12.2017, 22:06:44
-
S80 D5-10 Akku alkoi oikuttelemaan eli webasto tippui pois päältä koska akku oli ali jännittein, akku oli kaksi vuotta vanha 85Ah 800A Ekside, ei kuulemma takuu korvaa koska on lisälämmitin käytössä, vaikka ajan yli kaksisataa km.päivässä. Eli ei mitään pätkä ajoa ,onko tosiaan näin että tavallinen lyijy akku ei kestä pitempään webasto käytössä? ::)
-
S80 D5-10 Akku alkoi oikuttelemaan eli webasto tippui pois päältä koska akku oli ali jännittein, akku oli kaksi vuotta vanha 85Ah 800A Ekside, ei kuulemma takuu korvaa koska on lisälämmitin käytössä, vaikka ajan yli kaksisataa km.päivässä. Eli ei mitään pätkä ajoa ,onko tosiaan näin että tavallinen lyijy akku ei kestä pitempään webasto käytössä? ::)
Ihan normaalilta kuulostaa. Mutta tuo takuu on kyl vähän outo? Onko siinä pitkä takuu?
-
Ihan normaalilta kuulostaa. Mutta tuo takuu on kyl vähän outo? Onko siinä pitkä takuu?
Taitaa akulla olla takuu jos ymmärsin oikein. Auton takuu menny 5v sitten.
-
Taitaa akulla olla takuu jos ymmärsin oikein. Auton takuu menny 5v sitten.
Joo,akun takuu on kaksi vuotta, ja se ei korvaa normaalia kulumista, aika nopeasti tuntuu akku kypsyy nyky autoista, jos on lisälämmitin käytössä!Vaikka on ajanut pitkää matkaa eli syy ei ole pätkä ajossa!
-
Joo,akun takuu on kaksi vuotta, ja se ei korvaa normaalia kulumista, aika nopeasti tuntuu akku kypsyy nyky autoista, jos on lisälämmitin käytössä!Vaikka on ajanut pitkää matkaa eli syy ei ole pätkä ajossa!
En tiiä millainen akku sulla siinä kuuluu olla. Itellä on toi 2014 mallinen V70 facelift johon laitettiin uus akku kaupan kylkiäisenä.
Omassa on AGM johtunee varmaan start/stop:ista. Ja vaan 70ah
Webasto päivittäin käytössä ja ajan lyhkäistä ajoa tällä hetkellä.
Eilen kattelin just varausta niin tapissaan on.
Kuuluuko siinä sulla olla perus akku vai agm
-
Taitaa yrittää myyjä vedättää tuon takuun kanssa... Ei se lisälämmitin mitään takuuta poista, mutta ei takuu normaalia kulumaa korvaa. Joskaan en tuota laittaisi normaalikuluman piikkiin ilman huolellista testiä.
-
Toisen merkin autoon vaihdoin uuden (Exide) akun, kun vanha akku (Exide 60A) oli palvellut reilu10 vuotta.
Tämän tein samalla kun vaihdoin laturin, tällä varmistin ettei tule muuta ongelmia.
Kaksi vuotta kestävä akku on luvattoman lyhyt ikäinen, kun päivittäinen ajo todella paljon.
-
Mulla samaa vikaa, mutta epäilenpä, että "vika" on muualla kuin akussa. Joku kolmisen vuotta sitten ostin uuden akun ja kun silloin ei Ardicia tarvinnut, niin otin nuukuuksissani sen pienemmän, oliko se nyt 75Ah ja sitten talvella kun lämmitintä olis kuitenkin tarvinnut, niin ei lähtenyt päälle, "Akkujännite alhainen". Reilu vuosi sitten vaihdoin sen 105Ah akkuun ja pari kertaa olen tänä talvena lämmitintä käyttänyt, kummallakaan kerralla ei ole lähtenyt tai jäänyt lämmitin päälle, samaa akkujännitettä herjaa edelleen. Toisella kertaa laitoin laturin ja muutaman minuutin päästä lähti Ardicci päälle, toisella kertaa sain sen jäämään päälle useamman yrityksen jälkeen.
Ettei sitä jänniterajaa huollossa jotenkin pystyis säätämään? Ei ole lämmittimestä mitään hyötyä, jos ei ole myös sähköä/laturia saatavilla, esim talvella mökkirannassa.
-
Vika voi hyvinkin olla muualla. Joissain autoissa akut eivät vain kestä ja polttimot ja sulakkeetkin palavat tiuhempaan. Mk2 V70 kanssa tietyt polttimot tulivat aika tutuiksi :P Vaihdoin sen kolme vuotta vanhaan XC 60 Volvoon ja kas, viikko oli ajeltu niin tietokone jo ilmoitteli palaneesta polttimosta
Suosittelen laittamaan AGM
-
Toisen merkin autoon vaihdoin uuden (Exide) akun, kun vanha akku (Exide 60A) oli palvellut reilu10 vuotta.
Tämän tein samalla kun vaihdoin laturin, tällä varmistin ettei tule muuta ongelmia.
Kaksi vuotta kestävä akku on luvattoman lyhyt ikäinen, kun päivittäinen ajo todella paljon.
Edellinen akku oli Exide 80Ah 800A ja nyt ostin Motonetistä enpä muista merkkiä myös 80Ah 800A akun ja kahden vuoden takuulla, vaihdatin sen siellä samalla ja kaveri mittasi sen Exiden kuormitusmittarilla, kyllä se alkoi hiipumaan hetken kuormituksen jälkeen eli siitä se webaston tippuminen pois päältä johtui, kun jännite putosi liian alas!Saa nähdä miten tää uusi akku kestää webasto käyttöä?
Olisin ostanut AGM:n mutta S80:seen ei korkeuden puolesta mahdu maksimi mitä kohtuudella voi laittaa on 180mm!
-
Edellinen akku oli Exide 80Ah 800A ja nyt ostin Motonetistä enpä muista merkkiä myös 80Ah 800A akun ja kahden vuoden takuulla, vaihdatin sen siellä samalla ja kaveri mittasi sen Exiden kuormitusmittarilla, kyllä se alkoi hiipumaan hetken kuormituksen jälkeen eli siitä se webaston tippuminen pois päältä johtui, kun jännite putosi liian alas!Saa nähdä miten tää uusi akku kestää webasto käyttöä?
Olisin ostanut AGM:n mutta S80:seen ei korkeuden puolesta mahdu maksimi mitä kohtuudella voi laittaa on 180mm!
Omaani olen laittanut AGM akun, korkeuden puolesta ei mahdu minkä vuoksi etummainen suojakansi jää vähän raollaan.
Itse en ole välittänyt vaikka on jäänyt raolleen.
Jotkut on kyselleet onko olemassa korkeampaa kantta, en tiedä saako?
-
"Akun varaus matala". Ilmoitus tuli äskettäin. Akku on jo 4v vanha ja webastoa käytän parikertaa päivässä. Harkitsen akun vaihtoa. Riittääkö pelkkä akun vaihto vai täytyykö auto käyttää sinisellä ja " kertoa " autolle että nyt on uusi akku? S80 D5 2008
-
Ei tarvi.
Ja varmista asia auton käyttöohjekirjasta.
Olen neljään edelliseen Volvooni
vm 00,08,12 ja nyt 14 vaihtanut itse uuden akun.
Helppo homma kun on ajatus mukana.
-
Käykää ihmeessä kysymässä tarjousta paikalliselta Volvo kauppiaalta tarjousta original Volvo akusta !
On varmasti sopiva juuri omaan Volvoosi ja taatusti hintakin ”sopiva”
Ostin omaan XC60 Volvooni syyskuussa alkuperäisen Volvo akun 12V 90Ah 800A EN hintaan 141€
Ja hinta ei ole mielestäni paha.
Suosittelen.
-
akku oli kaksi vuotta vanha 85Ah 800A Ekside, ei kuulemma takuu korvaa
Exidellä nykyään tuo takuuhommelit aivan perCeestä,tuttavalla oli vuoden vanha akku ja kenno oli "sortunut" mutta väittivät että ois akku jäätynyt vaikka pidetty lämpimässä tallissa >:(
Muilla merkeillä moisesta viasta suoraan uusi akku tilalle ???
-
Ilmeisesti akun kesto vaihtelee.... Minulla on alkuperäinen akku ja vm 12....webaston käyttö on runsasta, samoin akkulaturin.
-
Käykää ihmeessä kysymässä tarjousta paikalliselta Volvo kauppiaalta tarjousta original Volvo akusta !
On varmasti sopiva juuri omaan Volvoosi ja taatusti hintakin ”sopiva”
Ostin omaan XC60 Volvooni syyskuussa alkuperäisen Volvo akun 12V 90Ah 800A EN hintaan 141€
Ja hinta ei ole mielestäni paha.
Suosittelen.
Tuo on tavallinen akku ja siksi niin halpa. Minusta kannattaa satsata viitisen kymppiä enemmän ja ostaa AGM jos webastoa käyttää
-
Edellinen akku oli Exide 80Ah 800A ja nyt ostin Motonetistä enpä muista merkkiä myös 80Ah 800A akun ja kahden vuoden takuulla, vaihdatin sen siellä samalla ja kaveri mittasi sen Exiden kuormitusmittarilla, kyllä se alkoi hiipumaan hetken kuormituksen jälkeen eli siitä se webaston tippuminen pois päältä johtui, kun jännite putosi liian alas!Saa nähdä miten tää uusi akku kestää webasto käyttöä?
Olisin ostanut AGM:n mutta S80:seen ei korkeuden puolesta mahdu maksimi mitä kohtuudella voi laittaa on 180mm!
Omaani olen laittanut AGM akun, korkeuden puolesta ei mahdu minkä vuoksi etummainen suojakansi jää vähän raollaan.
Itse en ole välittänyt vaikka on jäänyt raolleen.
Jotkut on kyselleet onko olemassa korkeampaa kantta, en tiedä saako?
31335286 saattaa sopia S80. Ainakin tässä ketjussa niin höpistään https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=73049.0
Se on varsinaisesti 60 sarjan korkeampi kansi ja sen kanssa mahtuu 190 korkea. Korkeusero vakioon erottuu selvästi jo kuvista
http://www.skandix.de/en/spare-parts/electrics/battery/cover-battery-box-front-section/1054739/
http://www.skandix.de/en/spare-parts/electrics/battery/cover-battery-box-front-section/1056023/
-
31335286 saattaa sopia S80. Ainakin tässä ketjussa niin höpistään https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=73049.0
Se on varsinaisesti 60 sarjan korkeampi kansi ja sen kanssa mahtuu 190 korkea. Korkeusero vakioon erottuu selvästi jo kuvista
http://www.skandix.de/en/spare-parts/electrics/battery/cover-battery-box-front-section/1054739/
http://www.skandix.de/en/spare-parts/electrics/battery/cover-battery-box-front-section/1056023/
Mahtaakohan korkeampia mahtua V70 konepeiton alle? Tai pikemmin meneeköhän konepeitto kiinni? Kiinnityskohdat lienee samat kun matalampi sopii sekä 60&70-sarjoihin.
Olen kerännyt voimia liimailla korkeammaksi ton vanhan kannen, mutta josko ei tarttiskaan askarrella ::)
-
Mahtaakohan korkeampia mahtua V70 konepeiton alle? Tai pikemmin meneeköhän konepeitto kiinni? Kiinnityskohdat lienee samat kun matalampi sopii sekä 60&70-sarjoihin.
Olen kerännyt voimia liimailla korkeammaksi ton vanhan kannen, mutta josko ei tarttiskaan askarrella ::)
Ainut mikä irvistää on se muovikansi.
-
Ainut mikä irvistää on se muovikansi.
;D Vähän huonosti asettelin kysymyksen. Tarkoitin tuota korkeampaa akkukotelon kantta. Isompi patteri on jo kotelossa ja tosiaan nykyinen akkukotelon kansi ärvöttää, jos asialle ei mitään tee.
-
;D Vähän huonosti asettelin kysymyksen. Tarkoitin tuota korkeampaa akkukotelon kantta. Isompi patteri on jo kotelossa ja tosiaan nykyinen akkukotelon kansi ärvöttää, jos asialle ei mitään tee.
Jos se vanha kansi korkeamman akun päällä ei ota konepeltiin kiinni niin tuskin ottaa tuo korkeampikaan kansi. Molemmat kun makaa akun päällä mutta korkeammassa yltää ne naksut kiinni :) Jos tarvis niin voin ottaa mittoja tuosta korkeammasta. Voit myös tarkistaa välyksen laittamalla ”sinitarra tolpan” tms. niksipirkka ainetta kannen päälle ja sit konepelti kiinni 8)
-
31335286 saattaa sopia S80. Ainakin tässä ketjussa niin höpistään https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=73049.0
Se on varsinaisesti 60 sarjan korkeampi kansi ja sen kanssa mahtuu 190 korkea. Korkeusero vakioon erottuu selvästi jo kuvista
http://www.skandix.de/en/spare-parts/electrics/battery/cover-battery-box-front-section/1054739/
http://www.skandix.de/en/spare-parts/electrics/battery/cover-battery-box-front-section/1056023/
Kumpi näistä ole se korkeampi kansi? 1054739 vai 1056023?
-
Kumpi näistä ole se korkeampi kansi? 1054739 vai 1056023?
Volvo osanunero 31335286 eli skandix osanumero 1054739. Kannattaa aina puhua Volvo osanumeroista. Näkyy skandix sivulla "reference" tietona
Edit: kansi oli sinisellä niin halpa että hain sen sieltä. Neljäkymmentä jotain. Halvemmaksi tuli kuin Skandixilta
-
Volvo osanunero 31335286 eli skandix osanumero 1054739. Kannattaa aina puhua Volvo osanumeroista. Näkyy skandix sivulla "reference" tietona
Edit: kansi oli sinisellä niin halpa että hain sen sieltä. Neljäkymmentä jotain. Halvemmaksi tuli kuin Skandixilta
46,25€ näyttäisi Bilialla olevan. Taidan tilata sieltä. Kiitos tästä tiedosta.
-
Kyllä tuo korkeampi kansi kannattaa laittaa että saa kotelon mahdollisimman tiiviiksi. Siinä kannessahan on oikein tiivistekin. Ehkä se sitten hitusen lämpimämpänä pysyy ja paremmin latautuu ja niin poispäin kun ei kotelo ärvötä. Jos ei korkeampi kansi istu sellaisenaan niin maalikynällä tms väriä siihen akun etureunaan ja kansi päälle niin näkee mistä pitää sitä muovia poistaa