Morjentes!
Elikkäs tuossa juuri tuli talouteen uusi "vm. -87" Volvo 240, 2L kaasarilla (B200K) ja ilmeni seuraavanlainen käynti/ sytytys onkelma.
Kun kylmällä/ hetkellisesti seisoneella koneella lähteepi ajelemaan niin ensimmäisellä abouttia kilometrillä auton kone/ sytytys ilmeisesti rykii tai pätkinee sytytystä kuuluen kuin tulpanjohto rätkäsisi tai napsahtasi joka pätkäsyllä/ rykäsyllä, kunnes konetta on vähän kierrättänyt tai lämmittänyt kone käy miltein normaalisti ja kulkee normaalisti vetäen hyvin.
Myös pätkimisen yhteydessä ilmenee reilua booamista kuten kylmällä käynnistäessä ellei konetta lämmitä noin kymmenkunta minuuttia paikallaan ennen liikkeelle lähtöä.
Sähköihin ja tai osiin en juurikaan vielä ole katsonut kun ei ole vielä kerinnä mutta huomenna olisi tarkoitus ja tuntuisi puolan/hatun vialta tai johtosarjojen.
Ja voiko olla että nämä tämmöiset ylimääräiset apikot sunmuut karvaliitokset mitä sojottelee siellätäällä päämääräisesti valojen ja muitten soittimien entisiä liittimiä vaikuttaa asiaan mitänyt koittanut karsia vaikka näin ei luulisi vaikuttavan. :idiot2:
Enemipuheitta tarkoituksena nyt olisi kuitenkin uusia koko sähkötys sytytyksestä ja jahka kerkeää niin kesäntullen vaihtaa/uusia kaikki sähköt töötistä, moottoriin, kattovaloon asti johonka muummoassa tarviisi neuvoa mistä ja minkälaista kannattaisi alkaa tilaamaan/ ostamaan noihin syttysähköihin.
Mutta näin ensteks häiritseepi tuota ajamista vaikka kyseessä onkin vain työmatkat.