Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: miksutin - 17.12.2017, 18:38:06
-
Hei,
Tästä on varmaan jo keskusteltu, ja tiedän että esim Järvenpäässä on asiaan erikoistunut korjaamo, mutta tiedustelisin vieläkin että onko 'vikaan' muuta korjausta? Katsastus hylkäsi kun vetää käsijarrusta niin moottorivalo syttyy. Vikakoodia ei ole.
DIM ongelma vissiin, mutta mistä se johtuu ja voiko korjata helposti itse? DIM irrottaminen on tuttu juttu, yms pikku korjaukset.
Kiitos avusta etukäteen!
-
No menemättä taakse päin viestejä, voisin tässä antaa vinkin. (tässä viikon aikana on tullut tutustuttua Volvon sähköjärjestelmiin).
Se CEM on varmaankin sun autossa siellä kuskin puolella tuulilasin alla. Ota siipparit varsineen irti ja se muovi suojus tuulilasin alapuolelta. Ne muoviroput voit yrittää irrottaa työntämällä niissä olevia muovitankoja ylös päin. Poista pyyhkijöiden mekanismi.(kaksi 8mm pulttia ja muista voidella nivelet).
CEM:n yläpuolella on kaksi pistoketta. Väännä vivuista ja irrota liittimet. Jos jostain syystä niissä ja CEM:n liittimissä ei näy "vihreää" tms.hapettumaa, niin laita liittimet takaisin ja aja pajalle.
Contakt-spray liittimiin ei varmaankaan ole pahaksi puhdistuksen jälkeen.
jari
-
No menemättä taakse päin viestejä, voisin tässä antaa vinkin. (tässä viikon aikana on tullut tutustuttua Volvon sähköjärjestelmiin).
Se CEM on varmaankin sun autossa siellä kuskin puolella tuulilasin alla. Ota siipparit varsineen irti ja se muovi suojus tuulilasin alapuolelta. Ne muoviroput voit yrittää irrottaa työntämällä niissä olevia muovitankoja ylös päin. Poista pyyhkijöiden mekanismi.(kaksi 8mm pulttia ja muista voidella nivelet).
CEM:n yläpuolella on kaksi pistoketta. Väännä vivuista ja irrota liittimet. Jos jostain syystä niissä ja CEM:n liittimissä ei näy "vihreää" tms.hapettumaa, niin laita liittimet takaisin ja aja pajalle.
Contakt-spray liittimiin ei varmaankaan ole pahaksi puhdistuksen jälkeen.
jari
Tarkennus: Jos näkyy hapettumaa, niin puhdistus riittää (samaan tyyliin kuin veneessä)? Ja joka tapauksessa CEM vaihto edessä?
kiitos infosta.
-
Välihuomautus.. DIM ja CEM ovat eri asioita.
Driver Info Module
Central Electornic Module
-
Selvisikö missä oli tässä tapauksessa vika? Itsellä myös samat oireet, mutta löytyy vikakoodi ECM-6B00 MIL lamp- signal too high. Ja autona mulla V70 D5 -05