Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: ouzo - 27.12.2017, 19:53:03
-
Moi osaako joku auttaa mitä tarkoittaa vikakoodi ecm-p147413 fan control primary circuit. General electrical failures.circuit open.
Flekti nyt ei ainakaan toimi sen jo tiedän mutta syyikä voisi olla?
-
Kato onko se ohut johto poikki flektin pistokkeelta.
-
Eikö palanut sulake anna samanlaisen vikakoodin?
-
Se flektin lila pieni johto oli kiinni liittimessään. Liittimen käytin auki ei näkynyt mitään hapettumia. Kysymys kuuluu sulakkeista. Miten tuonne moottoritilan "alempaan" sulaketauluun pääsee käsiksi?
-
Moi! Löytyikö vika? Itselläni tuli sama vikakoodi kun kävin koodit lukasemassa. Ja niin ei kumpikaan,ei iso,ei pienempi flekteistä pyöri,milloin niiden muuten pitäisi pyöriä,kokoajan? Vikakoodi oli: P147413 Tuulettimen ohjauksen ensiöpiiri Pysyvä :-\ Ei ymmärrä sitten alkuunkaan :( Jos joku johto on poikki niin missä on semmoinen paikka mistä näissä se voi mennä? Apuja kaivataan :(
-
Yhden flektin on joutunut vaihtamaan saman ensiöpiirin vikakoodin takia ja sillä korjaantui. Siitä oli pienempi puhallin rikki, eikä isompikaan pyörinyt sen takia.
-
Yhden flektin on joutunut vaihtamaan saman ensiöpiirin vikakoodin takia ja sillä korjaantui. Siitä oli pienempi puhallin rikki, eikä isompikaan pyörinyt sen takia.
Joutuuko siinä vaihtamaan koko paketin kerralla, vai saako sen pienemmän irti siitä ja vaihtaa pelkkä se? Jos siis vika on siinä. Auton kuitteja selatessani törmäsin viime kesän kuittiin jossa oli ostettu jäähdyttimen tuuletin,ohjausyksikkö puuttuu 130€. Tuostakaan nyt sit ei tiedä kumpi hyrrä siellä on uusi. Niin ja autohan on ollut omistuksessani vasta parisen kuukautta, niin sillä en tiedä noista remonteista.
Niin joo ja se johto joka tulee sinne tuulettimelle oli irti, enkä tiedä miksi oli irti otettu. Vikakoodi ei poistunut vaikka johdon takaisin laitoin.
-
Itsellä pieni tuuletin pyöri suoralla virralla, mutta hiilien vaihdon jälkeenkään pääteaste ei kytkenyt sitä päälle.
Tarvikepuhallin toimi normaalisti, mutta ilman virtaus oli heikompi kuin alkuperäisessä.
Laitoin alkuperäisen puhaltimen kiinni ja johtojen rinnalle releen kelan ja sen jälkeen on toiminut jo kolme vuotta, kun ei 500,- puhallinpaketin vaihto oikein kiinnostanut.
Tämän jälkeen myös iso puhallin alkoi toimimaan.
Patentti, mutta suht näkymätön sellainen kun tekee siististi.
-
Huh onpa kallis paketti kyllä, voe voe :-\ Jostain romikselta jos sais halvemmalla. Noi sähköjutut on vaan niitä mistä en ymmärrä mitään. Hyvä patentti systeemi kyllä, pitääpä kaverilta kysyä osaisko tehä. Kun uusi volvo ei mahdu enää edes talliin kun talli niin pieni :-\ No pitäähän se kuntoon saada ettei käy liian kuumana, kai toi jonku ilmotuksen antaa jos lämmöt liian korkealla? Kun puuttuu se prkl lämpömittari mittaristosta..