Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: karvajose - 29.12.2017, 19:42:32
-
Elikkä seuraavanlainen tapaus : Käsijarrua vedettäessä syttyy moottorin häiriövalo ja käsijarrun merkkivalo. Jos auton sammuttaa ja jättää käsijarrun päälle, jää pelkkä häiriövalo palamaan. Kun käsijarrun löysää, myös silloin valo sammuu. Mitään viestiä ei tule viestikenttään ja auto toimii muutenkin täysin normaalisti. Vikakoodit luin vidalla jolla löytyi ECM-6B00 MIL lamp-Signal too high. Mikähän tuon voisi aiheuttaa? Mittariston tinaukset tulee itsellä ekana mieleen..
-
Vikakoodinlukijani (BSR PPC1) ohjeesta:
ECM-6800 Turbocharger (TC) control valve
ECM-6800 Variable nozzle turbo (VNT) governor
Jalkajarrut on kyllä samassa alipainesysteemissä kuin turbo mutta käsijarru on kyllä tietääkseni täysin mekaaninen. Voiko olla käsijarrun valon johdot rispaantuneet ja lyödä maihin jossain tms.?
Onko muita mittaristoon viittaavia oireita?
-
Niin ecm-6800 ja ECM-6B00 on aivan eri koodit. Mittaristo toimii muuten aivan täysin. Mitään en ole vielä sen kummemmin tutkinut paitsi lukenut vikakoodit.
-
Niin ecm-6800 ja ECM-6B00 on aivan eri koodit. Mittaristo toimii muuten aivan täysin. Mitään en ole vielä sen kummemmin tutkinut paitsi lukenut vikakoodit.
Kah siinähän on B eikä 8! Taitaa ikänäkö lähestyä.. Tuo MIL on siis Malfunction Indicator Lamp. Jos sen vikavalon signaali on liian korkea, mitä sitten tarkoittaneekaan.
-
Kah siinähän on B eikä 8! Taitaa ikänäkö lähestyä.. Tuo MIL on siis Malfunction Indicator Lamp. Jos sen vikavalon signaali on liian korkea, mitä sitten tarkoittaneekaan.
Signaali liian korkea tarkoittaa yleensä johto poikki tai liitin auki. Mutta voi olla täysin käänteinenkin eli oikosulku plussaan.
-
Mistähän pirusta tuonkin johdot mahtaa kulkea? On nämä melko vehkeitä ;D
-
Mulla samaa vikaa omassa V70:sessä mistäköhän voisi johtua. Eli kun käsijarrua vetää syttyy moottorin vikavalo, kun käsijarrun merkkivalo syttyy. Ajossa auto toimii normaalisti.
-
Ettei ne CEM-boksille tai REM-boksille käsijarrusta menisi, pitäis käydä sähkökaavio läpi. Siitä toki mittaristolle. Varmaan kysyisin joltain elktronilta tms. mittaristopajalta että onko tuo yleinen mittaristovian oire.
-
Onko näihin löytynyt vikaa/korjausta? Omani -05 v70 t5 tekee samaa
-
Onkohan tämä vain vm. 2005 V70:n ongelma? Ketjun aloittaja "karvajose" ja "Alanen_01" omistavat saman vuosimallin auton. "kalaojamatias" ei maininnut vuosimallia.
En ole muualla kuullut tuollaisesta viasta.