Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: Luukkanentk - 30.12.2017, 19:28:04
-
Seisonnan jälkeen ei kipinää.
Moottori b23et. Vaihdettu kohta kaikki virta osat
-
Kannattaa ehkä hitusen tarkentaa tuota "kaikki virta osat".
Helppo ja hyvä lotto tuohon olisi kampuran asentoanturit, harmillista on lähinnä se, että niistä on vaikea sanoa, kumpiko on rikki.
-
Vaihdettu tai tarkistettu.
Tulpat,tulpan johdot. Virranjakaja.puola ja molemmat anturit vaihdettu
-
Eihän tuossa ole edes kaikkia sytytyksen osia ???
Kannattaa varmaan katsoa tuleeko puolalle virtaa, ja myös se asentoanturi. Helpompi etsiä vikaa jos löytää viallisen osan kuin satunnaisesti vaihtamalla
-
Jos puolalle ja motronicin boksille tulee +12 (myös startatessa), eikä tee kipinää, niin vaihtoehtoja on seuraavasti: kampuran asentoantureissa tai niiden johdotuksessa vikaa, puola död tai motronicin boksista puolaa ohjaava trankku död.
-
Ja maadoitukset! Varsinkin kun seisomassa ollut auto
-
Missä sijaitsee mottronic box
-
Apumiehen potkupaneelin takana, alemmasta ovensaranasta 5cm eteenpäin.
-
Motronic boxille ei tule virtaa. Mutta rele vetää mikä on sulake rasiassa. Iso valkoinen. Tuon tiedon sain illalla irti.
-
Puolalle tulee virta
-
Tänään mittailtu ja kaikki muu tuntuu toimivan normaalisti. Vain kipinä puuttuu. Ja motronic boxin virta kateissa
-
No siinähän se vika sitten löytyikin. Lienee sulakerasian alla se vika, järjestelmäreleelle ei välttämäti tule virtaa tai sitten relesokkeli on muutenvaan sulanut/huono. Mielestäni myös näissä ensimmäisissä motronicillisissa on valkea järjestelmärele, joten semmosta etsimään sulakerasiasta ja mittailemaan, tuleeko sille virtaa.
-
En ehtinyt vielä tarkemmin tutkia rele kyllä vetää kun kääntää virran päälle. Ja sitä en kokeillut tulleeko motronic boxille virta startatessa. Vai pitääkö tulla jatkuva?
-
En ehtinyt vielä tarkemmin tutkia rele kyllä vetää kun kääntää virran päälle. Ja sitä en kokeillut tulleeko motronic boxille virta startatessa. Vai pitääkö tulla jatkuva?
Motikalle tulee stkävirrat päällä virta johonkin pinniin, en muista nyt just ulkoa niitä, ja startatessa tulee toiseen pinniin jos en ihan täysin väärin muista, ainakin uudemmille ruiskuversioille tulee boksillekin starttitieto.
-
Tässäkun on kakstoiminen toi valkoinen rele toinen puoli ohjaa tavallaan sytkän ja toisen pumpun mulla teki just noin että puuttui kipinä vika oli relessä
-
Releet tarkistettu. Ei toimi onko tässä 83 vuosimallia sytytys moduulia. Eli mikä löytyy 230ft moottorista vasemman lokarin päältä. En löydä tästä mistään sitä. Auto on hankala tapaus kun entinen omistaja on yrittäny korjata itse tietämättä mitä tekee
-
Voiko olla että ei ole pääteastetta
-
Eikö vasemassa lokarissa ole tollainen kuvassa no 289 härpäke?
https://www.google.fi/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&ved=0ahUKEwipseLB4bnYAhUnSJoKHZAEAxsQjhwIBQ&url=http%3A%2F%2Fwww.autoelectric.ru%2Fauto%2Fvolvo%2F740%2F1989%2F740-89.htm&psig=AOvVaw28Rg0APACl7wnKSqVPIHNh&ust=1514999075011112
Onko tässä motronic ohjaus?
-
Ei ole tuollaista härpäkettä.
On motronic ohjaus
-
Mitä ihmettä tolle on tehty, ottaisitko vaikka kuvan konehuonesta
-
Vm 83 on vissiin erilainen. En tiiä. Vaikeeks menee. En ole elektroniikka asentaja mutta sähköpuoli käyty 20 vuotta sitten joten jotakin ymmärrän. Menen huomenna tutkimaan ja otan kuvia. Jututin yhtä vanhaa volvon asentajaa sekin on ihmeissään. Puolasta menee johdot suoraan tuli pellin läpi koje tauluun ei ole välissä mitään. Puran huomenna lisää. Ompas herkullinen mysteeri.
-
Ei pääteastetta ole ikinä vinokoneen orggis motronicissa, vaan boksi ohjaa puolaa suoraan. Siksi totesinkin, että voi periaatteessa olla boksivikakin. Silti veikkaan relettä tai kampuran asentoantureita. Voi myös olla anturien johdot ristissä jos anturit on käynyt irti ja kasattu väärille paikoille.
Releet tarkistettu. Ei toimi onko tässä 83 vuosimallia sytytys moduulia. Eli mikä löytyy 230ft moottorista vasemman lokarin päältä. En löydä tästä mistään sitä. Auto on hankala tapaus kun entinen omistaja on yrittäny korjata itse tietämättä mitä tekee
Mitä tarkoittaa tuo releet ei toimi? Mulla on täysi setti numeroa uudemman 2.3 motronicciturbon osia käyvästä autosta napattuna, siis johtosarjaa myöten aivan koko ruisku. Missäspäin tämä keksintö majailee?
-
Siis tarkoitin että releet toimii. Auto ei. Heh savolaiset mallinen teksti.
Auto savonlinnassa
-
Taas tutkituli lisää.
Johtosaajat ovat autossa ihan loppu.
Kaikki murenee käsiin. Tais tulla isompi projekti
-
Eli ostetaan jos jollain löytyy
-
Siis onko oikeasti piuhat hapehtuneita vai vaan se muovi mulla oli myös suojakuori huonona mutta piuhat Alla ehjät tuon motronicin johtosarja on vähän ovela kun se vasen puolinen tulee kabinetista ja taas moottorin sarja saa nätisti vaihettu siinä vasemmassa on se mm pääteaste mitä sulta kuulema puuttuu
-
Piuhoista lähtee muovit että kuparit paistaa. Kun tutkia ja purin suoja muoveja
-
Ok jos ihan toivoton tapaus niin varmaan fiksuin vaihtaa, mutta yleensä ihan korjattavissa. Ota vaikka vähän kuvia niin on helpompi neuvoa. Selviskö vielä mihin se suuttimien pääteaste (298)on kadonnu luulis että siin akun takana pitäis olla katkistu johtonippu jos se edellinen omistaja on katsonu sen ylimääräiseksi. :) Joku vois tarkentaa että käyttikö b19et sama motronic kun b2x0et, ettei mun neuvot menee metsään.
-
Nyt on motronic roska korissa. Uusi ohjaus asennettu. Ei koskaan vikaa löytynyt