Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: Kikuuy - 31.12.2017, 10:12:39
-
Joo eli työautoksi ajattelin hankkia kyseisen vollen, 500 tkm ajettu tomaatti ja 2 omistajaa, nykyisellä ollut 13 vuotta. Mitä vaaranpaikkoja näissä yleisesti on? Abs viat tiedossa, jakopään vaihtoväli 120 tkm? Mitä tuollaisesta kannattaa edes maksaa, kuvissa yllättävän ruosteeton, ilmastointi ja musta nahka, pyyntinä 1200 e. Viikon päästä pääsen auton näkemään livenä.. ::)
-
Muistanko väärin että pumpun hihnan vaihtoväli ois puolet,ilmastointi toimiiko jos kenno vuotaa aika iso homma vaihtaa, laatikko öljyt vaihdettu milloin onko tummat,muuten huollettu,kyllä nämä aikas lujia on riippuu tosin käyttäjästä ja huolloista.Hintaan en sano mitään oletpa varmaan netistä katsellu mitä ne pyytää näistä. Kaverilla ajettu 650tkm eikä isompia tehty paitsi ajottaisen käynnistymättömyyden takia oli vikaa muistaakseni pää sulakkeissa (ei kosketusta aina) :)
-
Kuten edellämenijä jo kirjailikin, varsin sitkeitä pelejä kulkemaan jos on kohtuudella pidetty yksilö. Jakopää ei ole kovin kipeä mutta vaihtotyö vaatii perustyökaluja monipuolisemmat kalut, lähinnä ison momentin vuoksi ja moottorin pyörimisen estämiseksi. Teetettynä tehtävä ohjeiden mukaan, eikä oikoen halvalla. Kestää kyllä vaihtovälinsä ongelmitta jos on tehty hyvin.
Pumpunhihna tosiaan lyhytikäinen, 50-60tkm on aikalailla maksimi jos ei halua tielle jäädä. Mitään ei hajoa jos se porsii, mutta matka toki katkeaa juuri siihen paikkaan.
Kylmäkäynnistysvaivat liittyvät yleisesti pumpun ajoitukseen, tuo mokoma kun on jonon perällä jakohihnan ja oman pikkuhihnansa takana.
Öljyvuotoja joutunee tilkitsemään, voivat olla varsin sotkuisia konehuoneesta jos ei ole yhtään korjailtu. Vuotopaikat eivät ole järin kalliita korjattavia mutta hieman työläitä.
Alipainepumppu voi olla kalkattava, eli jos tyhjäkäynnillä kalkattelee normi diesel-raksutuksen lisäksi niin pumppu siellä naputtelee tahtia. Ei ole sinänsä vaarallista.
Käsijarru, jos on löysä tai ei pidä kunnolla niin varaudu korjaamaan. Tämäkään ei ole kovin kallis juttu, mutta yleensä korjaus on -> vaihda kaikki. Jos on vikova niin vaarana on laukeaminen vauhdissa jolloin varsinkin liukkaalla voi tulla ongelmia. Tämä on ehkä hölmöin osa näissä ikiliikkujissa.
Uusilla osilla, ja säännöllisesti käytettynä kohtuullisen toimiva. Älä käytä auton liikkuessa!!
Kori on aika hyvin ruostetta vastustava. Peräpäätä kannattaa vähän katsella alapuolelta, ja varuilta helmoja sieltä muovien alta mahdollisuuksien mukaan.
Ajovaloumpiot ovat tod näk loppu, jos ei ole vaihdettu. Tod näk noilla kilsoilla on, mutta mistäs sitä tietää ja toisaalta ei tämäkään varsinainen vaaranpaikka ole... :P Leimaministeri voi niistä olla pahoillaan, tai sitten pimeällä korpitaipaleella saattaa harmittaa kun valaisuteho on vaatimaton.
-
Sen verran vielä että onko nämä mk1:set jo can-väyläohjattuja vai ei?
-
Sen verran vielä että onko nämä mk1:set jo can-väyläohjattuja vai ei?
Ei
-
99-00 vuosimalleissa, joissa MSA 15.8 moottorinohjaus, on jo mukana hieman can-väylääkin, lähinnä kai moottorin ja automaattivaihteiston välisessä juttelussa.
Enemmän tietävät täsmentäkööt.