Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Wankkuri - 12.12.2010, 15:38:42
-
Tyhjäkäynti humputtaa eli n sekunnin välein kierrokset nousee ja laskee, ja samalla valot
kirkastuu ja taas himmenee samoin tehot on pois..
vikakoodeja saatu 3000 eli nokka-akselin asentoanturi epälog.signaali ja
644A nokka-akselisäätö/nokka-akseli väärä asema....??
nokka-akselin asentoanturi vaihdettu ja ajoitus tarkistettu ei vaikutusta..??
Vika hävisi kun sammutettiin auto kesken ajon ja uudelleen käyntiin mutta tehoja ei tuntuis olevan..
Ken taitais neuvoa lisää mistä vikaa hakemaan..
autolla ajettu alle 200tkm
kaasuläppäkotelo ??, ilmamäärämittari..??
-
Tyhjäkäynti humputtaa eli n sekunnin välein kierrokset nousee ja laskee, ja samalla valot
kirkastuu ja taas himmenee samoin tehot on pois..
vikakoodeja saatu 3000 eli nokka-akselin asentoanturi epälog.signaali ja
644A nokka-akselisäätö/nokka-akseli väärä asema....??
nokka-akselin asentoanturi vaihdettu ja ajoitus tarkistettu ei vaikutusta..??
Vika hävisi kun sammutettiin auto kesken ajon ja uudelleen käyntiin mutta tehoja ei tuntuis olevan..
Ken taitais neuvoa lisää mistä vikaa hakemaan..
autolla ajettu alle 200tkm
kaasuläppäkotelo ??, ilmamäärämittari..??
Toi viittais siihen että on nokkapyörä rikki. Oot kuitenkin tarkistanut että sulla on koneessa tarpeeksi öljyä ja se on ajallaan vaihdettu?
-
Tyhjäkäynti humputtaa eli n sekunnin välein kierrokset nousee ja laskee, ja samalla valot
kirkastuu ja taas himmenee samoin tehot on pois..
vikakoodeja saatu 3000 eli nokka-akselin asentoanturi epälog.signaali ja
644A nokka-akselisäätö/nokka-akseli väärä asema....??
nokka-akselin asentoanturi vaihdettu ja ajoitus tarkistettu ei vaikutusta..??
Vika hävisi kun sammutettiin auto kesken ajon ja uudelleen käyntiin mutta tehoja ei tuntuis olevan..
Ken taitais neuvoa lisää mistä vikaa hakemaan..
autolla ajettu alle 200tkm
kaasuläppäkotelo ??, ilmamäärämittari..??
Joo, tuskin ongelmana on nokka-akselin asentoanturi (jos se on kaput, niin auto ei käy ), tai siihen liittyvät seikat, itte alkaisin kaivaa suunnasta kaasuläppä/ilmamassamittari.
Noista vikakoodeista en sano mitään, mutta jos asentoanturi on vaihdettu, ja ei ole mitään vaikutusta, niin tuskimpa se siellä tuo vika on,,,,no, tietävämmät voi kertoa.
-
Joo, tuskin ongelmana on nokka-akselin asentoanturi (jos se on kaput, niin auto ei käy ), tai siihen liittyvät seikat, itte alkaisin kaivaa suunnasta kaasuläppä/ilmamassamittari.
Noista vikakoodeista en sano mitään, mutta jos asentoanturi on vaihdettu, ja ei ole mitään vaikutusta, niin tuskimpa se siellä tuo vika on,,,,no, tietävämmät voi kertoa.
Tuo 644A viittais että joko nokka-akselin säätöventtiili ei toimi tai nokkapyörä itsessään viallinen. Kannattaa kokeilla puhdistaa säätöventtiili ja uusia tiiviste. Jos ei ole ikinä irroitettu, on vanha tiiviste missä ei ole sellaista pientä sihtiä estämässä lian kulkeutumista säätöventtiiliin. Muistaakseni -05 sellainen tiiviste tuli. Välttämättä puhdistus ei auta, joutuu uusimaan säätöventtiilin. Pahimmassa tapauksessa ei ole siinä vika vaan nokkapyörä on viallinen, se maksaakin sitten paljon enemmän. Myös moottoriöljyn laatu ja määrä vaikuttaa tuon toimintaan, eli ne kannattaa tarkistaa myös.
-
Tyhjäkäynti humputtaa eli n sekunnin välein kierrokset nousee ja laskee, ja samalla valot
kirkastuu ja taas himmenee samoin tehot on pois..
vikakoodeja saatu 3000 eli nokka-akselin asentoanturi epälog.signaali ja
644A nokka-akselisäätö/nokka-akseli väärä asema....??
nokka-akselin asentoanturi vaihdettu ja ajoitus tarkistettu ei vaikutusta..??
Vika hävisi kun sammutettiin auto kesken ajon ja uudelleen käyntiin mutta tehoja ei tuntuis olevan..
Ken taitais neuvoa lisää mistä vikaa hakemaan..
autolla ajettu alle 200tkm
kaasuläppäkotelo ??, ilmamäärämittari..??
Selvisikö tämä? Mulla tekee tyhjäkäynnillä samaa. Ajossa ei mitään vikaa.
-
Tämä on kyllä mukavaa. kun aikansa lukee ja toivo herää oman ongelman ratkaisusta. Oireet sopii ja vesi kielellä lukee eteenpäin ja ei sitten ookaan mitään ratkaisua...
Laittakaa hyvät ihmiset näihin lopputulos, niin tulevat lukijat saa apua.
-
itellä sama vika. herjaa nokkaakselin ajoitus liian aikaisella ja nokkaakselin asentoanturi. signaali epälooginen. vtt solenoidi vaihdettu vtt pyörä vaihdettu nokka anturi vaihdettu. mikään ei ole auttanu. no tutkimukset jatkuu.
-
Mulla sama vika jatkuu. Tehot on palanneet eikä mene "mopo -moodiin" enää. Vikakoodit pukkaa vain ja välillä moottorin vikavalo palaa ja välillä ei. Akunkin vaihdoin, muttei muuttanut mitään. Voisiko kaasuläppä vaikuttaa jopa tähän??
-
vika korjattu vaihdoin vvt pyörän ja temppuilu loppoui siihen nyt pari viikkoa ajeltu eikä vika ole uusinu. ilmeisesti vvt pyörä jumitti.
-
vika korjattu vaihdoin vvt pyörän ja temppuilu loppoui siihen nyt pari viikkoa ajeltu eikä vika ole uusinu. ilmeisesti vvt pyörä jumitti.
Vaihdoit vvt pyörän uudestaan? Eikö se ollut jo vaihdettu?
-
laitetaan tännekin vastaus. käytin pajalla vaihtamasa vvt pyörän eivät osanneet laittaa ajoitukisia kuntoon. sit käytin volvolla ja vola 20.min ja auto toimi. kun en omista ajoitus työkaluja. olis vaan pitäny ostaa työkalut itelle tai käyttää heti volvolla. no opetus oli sekin. tuli pikku riita nyrkkipajan kanssa ku sanoin et en maksa penniäkään "remontista" ;D ;D no nyt on toiminu jo pitkään.