Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Juha84 - 01.01.2018, 16:44:49
-
Elikkäs vaihdoin itse tossa viime viikolla kuskinpuolen koiranluun,oikean puolen olin jo vaihtanut aikaisemmin. Huomasin vaan ton koiranluun vaihtamisen jälkeen että ajossa ratti tärisee ja tärinää tuntuu myös kun autolla jarruttaa. Mitä kannattaa tarkastaa tai mikä voi noi oireet aiheuttaa? Molemmat vetarit on vaihdettu marraskuussa. Auto 2003 v70 automaatti. Kilometrejä noin 453000
-
- Ohjauskulmat
- Renkaiden tasapainot
- Mahdollisesti laahaava jarru / kiero jarrulevy
Noista kannattaa varmaan aloittaa? :idiot2:
-
Levy(t) kiero(ja) tai tasapainotus. Siitä minä ainakin lähtisin. Satulatkin alkaa olla varmaan tiensä päässä noilla kilometreillä joten kannattaa niiden toimivuus tarkistaa samalla.
Ja vanteista kaikki ylimääräinen kura pois.
-
Minä vaihtaisin etupyörät taakse ja takapyörät eteen ja katsoisin muuttuuko vika. Tuntuu itsellä aina olevan joku pyörä menossa soikeaksi tai muu alkava runkovika.
-
Tasapainotus on ok,samaa tärinää esiintyi jo kesärenkaillakin ajettaessa. Iskareiden ylätukikumitkin on vaihdettu. Itse iskarit ja jouset mä vaihdatan tai vaihdan viimeistään kesällä samoin kun raidetangonpäät ja ehkä alapalloniveletkin,ihan varmuuden vuoksi
-
Onko kierot jarrulevyt poissuljettu vaihtoehto?
-
Onko kierot jarrulevyt poissuljettu vaihtoehto?
Jos kesäkiekoilla teki samaa, niin tää ehdottomasti.
-
Jos kesäkiekoilla teki samaa, niin tää ehdottomasti.
Samaa mieltä. Kerta vetarit jo eliminoitu vaihtoehto, ja ollut myös kesärenkailla. Ne menee yllättävän nopeaan näistä ellei alkuperäisiä laita.
-
Alapallonivelet on tietenkin yksi vaihtoehto, ja varsinkin kun palikkaa menee enemmänkin uusiksi niin kulmien säätö. Jos ei itsellä ole mahdollisuutta välyksiä tsekata niin viimeistään pyytää säätäjää käymään kaikki läpi?