Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Juha84 - 07.01.2018, 17:08:21
-
Millainen öljynkulutus on normaalia etenkin vanhemmissa autoissa? Itse lisään tai joudun lisäämään noin 1-2 litraa öljyä noin 4 kuukauden välein. Kilometrejä kuukaudessa tulee siinä reilut 2000km keskimäärin. Auto on vm. 2003 v70 d5 automaatti ja kilometrejä 453000
-
öljynvaihtovälillä ehkä 0,5 - 1 L katoaa ölppää. 12-15 tkm välein tullut vaihdeltua. mustakoppainen D5 -05
-
Millainen öljynkulutus on normaalia etenkin vanhemmissa autoissa? Itse lisään tai joudun lisäämään noin 1-2 litraa öljyä noin 4 kuukauden välein. Kilometrejä kuukaudessa tulee siinä reilut 2000km keskimäärin. Auto on vm. 2003 v70 d5 automaatti ja kilometrejä 453000
Mikä öljy?
-
10 000km ja litra ei vielä paha, itse en aja vuodessa yhdellä enempää (kolme autoa) ja vaihdan aina talveksi öljyt, joka toisena vuonna putsarin ja öljyt :)
-
Ite huomasin että ei kannata näihin d5 laitta mitään halpaa litkua, aiemmin oli teboilin diamond carattia ja ei tarvinnu lisätä 20tkm vaihto välillä ja nyt kokeilin teboil cold s:ssää ni joutu 2 kertaa lisään samoilla kilometreillä. Ei tarvi toista kertaa laittaa halpoja litkuja.
-
Aika yksilöitähän nämä tuntuu olevan oma D5 syö castrollia 15tkm aikana 3l mutta taasen comma merkkistä öljyä katoaa vain 1l saman matkan aikana. Halvin öljy on ollut 3€/litra eikä sitäkään hukkunut kuin reilu litra 15tkm aikana. ::)
-
Millainen öljynkulutus on normaalia etenkin vanhemmissa autoissa? Itse lisään tai joudun lisäämään noin 1-2 litraa öljyä noin 4 kuukauden välein. Kilometrejä kuukaudessa tulee siinä reilut 2000km keskimäärin. Auto on vm. 2003 v70 d5 automaatti ja kilometrejä 453000
Eihän tuo ole paha. Oma harmaakoppa ei kyllä syöny käytännössä yhtään mutta oli 100tkm vähemmän ajettu. Kuten tuossa monet jo sanoikin niin kannattaa käyttää laatuöljyjä. Se ei ole koskaan liian myöhäistä
-
Viimeistään kun vaihtaa laadukkaan öljyn ja suodattimen 10 000km välein ja jos noilla kilometreiilä jotuu lisäämään 1.5l ei ole mitään hätää. Öljy (hyväkin sellainen) on niin halpaa ettei sen kanssa synny mitään kompromissi tarvetta jos meinaa autonsa pitää ajossa, valmistajalla tarkat kriteerit mikä on oljyn laatuvaatimus ja itse olen laittanut jopa hieman parempaa tavaraa kuin suositukset neuvoo, ikinä ei yhtään konetta ole tarvinut öljystä johtuen avata. :)
-
Jos joutuu lisäämään öljyä vaikkapa 2l / 1000km. niin mitä hyötyä on öljynvaihdosta? Sehän "vaihtuu" kaikenaikaa... Kysyy tietämätön.
-
Jos joutuu lisäämään öljyä vaikkapa 2l / 1000km. niin mitä hyötyä on öljynvaihdosta? Sehän "vaihtuu" kaikenaikaa... Kysyy tietämätön.
Tuossa tapauksessa siirtyisin käyttämään julkisia, kun savutus alkaa olemaan sitä luokkaa että heikompaa hirvittää ;D
-
Jos joutuu lisäämään öljyä vaikkapa 2l / 1000km. niin mitä hyötyä on öljynvaihdosta? Sehän "vaihtuu" kaikenaikaa... Kysyy tietämätön.
Ei se kone silloin ole kunnossa, voi sitä käyttää muttei minulle välttämättä kelpaisi nimittäin 20 litraa uutta öljyä /10 000 on todella ihan älyttömästi, jos tuollaisella koneella etenet niin katso miten pikään jaksaa toimia kun et öljyjä vaihda vaan lisäät ja ajat niillä "uusilla öljyillä aina". :D ;D :2funny:
-
Jännä sinänsä että vaikka nuo halvat öljyt ei meinaa d5 sisällä pysyä niin työkulkine 850 2.5tdin koneessa ne kyllä pysyy vaikka ajettu kohta 530tkm [emoji1]
-
Tapaan vaihtaa öljyt 10tkm. Motoxi DieselSyn, ei vähene kuin n.3mm. Mutta shellin helix, ja teboilin cold s, putoo jo 5tkm:llä puoleen väliin, elikkä pitää lisätä. Motoxilla ei tarvi edes tarkastaa, elikkä käytän DielelSyniä. Kaikki samalla luokituksella. Mittarissa 544600km. :)
-
Missä niin sanotaan, että kun mittatikussa ylämerkki näkyy, pitää öljyä lisätä? Itellä on 450000 km ajettu d5. Jos öljynvaihdossa täyttää sen 6,5l, laskee öljy 2000-3000km jälkeen 10-15mm ja jää siihen. mistähän sekin johtuu? Nykyään laitan vaihdossa 6l. Säästäähän siinäkin.
-
Mulla on S60 D5 '02, ajettu noin 400tkm. Ei ole ikinä ollut tarvetta lisätä, 20 tonnin öljynvaihtovälillä laskee ylä-merkistä noin ylä/ala-merkkien puoleen väliin.
Itse olen miettinyt, että kone on pysynyt hyvässä kunnossa koska ajo on vaihtelevaa ja EGR tulpattuna suurimman osan käyttöajasta.
-
Itse käytän D5 mustakoppasessa S60 TB diamond dieseliä ja vaihtovälinä pidän 10tkm. Tuona aikana ei tarvi öljyä lisätä, mittarissa 327tkm ja egr tulpattuna kokoajan
-
Itse käytän D5 mustakoppasessa S60 TB diamond dieseliä ja vaihtovälinä pidän 10tkm. Tuona aikana ei tarvi öljyä lisätä, mittarissa 327tkm ja egr tulpattuna kokoajan
Pitääkös näistä ohjelmoida egr pois käytöstä jos tulppaa?
-
Joo. :-[
-
Mitäpä haittaa tuosta on jos vaan tulppaa eikä ohjelmoi pois? Täällä pelkkä tulppa ::)
-
Mitäpä haittaa tuosta on jos vaan tulppaa eikä ohjelmoi pois? Täällä pelkkä tulppa ::)
oma auto ainakin vikatilassa jos pelkän tulpan laittoi