Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Juha84 - 10.01.2018, 18:42:02
-
Semmoista olisi tällä kertaa että etenkin hidastetöyssyissä kuuluu kolahtava ääni edestä vasemmalta. Nyt vajaan puolen vuoden sisään autoon on vaihdettu vetarit,koiranluut sekä matkustajan puolen iskarin ns. Ylätukikumi. Mikä tuota kolahtavaa ääntä voi vielä aiheuttaa? Tuli mieleen kuskin puolen iskarin ylätuki ja alapallonivel sekä raidetangon pää. Mitä mieltä olette? Auto 2003 volvo v70 automaatti
-
Ääni iskarin yläpään tuelle. Ne kannattaa melkein pareittain vaihtaakin, kuluvat melkolailla yhtäaikaisesti. Yleisin kolinan paikka näissä varmaankin koiranluiden lisäksi. Millaisilla kilometreillä auto on?
-
Mulla myös mystinen kolina oikealla edessä, vaikka on uusittu iskarien yläkumet ja oik. alapallo ja iskaritkin puolivuotta aiemmin 70 molemmat. Tukivarretkin 2v. vanhat. Voiko kallistuksenvakaimen kumit kolista vanhuuttaan ?
-
Voiko kallistuksenvakaimen kumit kolista vanhuuttaan ?
Voi olla mahdollista..
-
Mulla myös mystinen kolina oikealla edessä, vaikka on uusittu iskarien yläkumet ja oik. alapallo ja iskaritkin puolivuotta aiemmin 70 molemmat. Tukivarretkin 2v. vanhat. Voiko kallistuksenvakaimen kumit kolista vanhuuttaan ?
Itsellä meni 940:sen kanssa luotto tuohon iskaritestiin, näytti hyviä arvoja ja aina meni läpi, mutta paskana olivat, kyllä se melkein on otettava irti ja katsottava kuinka hyvin palauttaa, jousihan siellä eniten työtä tekee sen iskarin parina. Saattaahan ne molemmat puolet olla yhtä loppu.
Koita ottaa koiranluut irti kokonaan ja käy heittämässä pieni lenkki, koita nippusiteillä tai jossain sitoa vähän ylös sitä kallistuksenvakaajaa ettei ota mihinkään kiinni ajon aikana. Jossei kolise niin aika varmasti vian aiheuttaja siellä. Ja kun pistät koiranluut takaisin vaihda niiden puolta päikseen, jos ääni siirtyy niin ei tarvi sitäkään arvuutella.
-
Tuo irrotus pitääkin kokeilla. Jäi sanomatta että koiranluukin tuli vaihdettua kesällä nivelen yhteydessä. Vahvistettu malli tottakai.
-
Kokeile kiristää apurungon isot pultit. XC:ssä ainakin löystyvät ja kolisevat tolleen
Sent from my SM-G930F
-
Jousien ja jousilautasten väliin eristekumit niin saattaa kolinat loppua, kuten minulla.
-
Kokeile kiristää apurungon isot pultit. XC:ssä ainakin löystyvät ja kolisevat tolleen
Sent from my SM-G930F
Minkälaiset kiristysarvot näille on olemassa?
-
http://www.volvohowto.com/volvo-s60-v70-torque-specs-specifications/ | Sieltä kiristysarvoja.
-
Jousen alaosan kumi rikki?
-
Itselläni oli sama kolinaongelma, kunnes huollatin jumittavat etujarrusatulat. Varsinkin oikeanpuoleinen satula laahasi jo aika pahasti ja nimenomaan hidastetöyssyissä kolahteli etupää varsin huomattavasti. Jarrut huollatin laahaamisen takia, mutta ilokseni myös kolinat jäivät korjaamolle :-)
-
Jousen alla oleva kumi aiheutti kolinaa omassa autossa. Voihan se kuskinpuoleinen iskarin ylätuki myös olla tiensä päässä.