Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: demolition derby - 08.09.2011, 21:14:26
-
on alkanu ihmetyttää ku tuo "liukasteleva auto" - valo on alkanu vilkkuun mittaristos säännöllisen epäsäännöllisesti käännöksissä, kun lähtee kiihdyttämään vauhtia pyörien ollessa vielä kääntyneenä. siis ihan kuivalla asvalttitiellä ilman että olis mitään tarvetta rajottaa vetoa.. olisko mitään ehdotuksia mistä voi johtua?
auto on Volvo V70 -00 2,5 tdi
-
No niin.. nyt huomasin et valo vilkkuu välillä hidastetöyssyihin ajon jälkeen eli liittyy varmaankin jotenkin korin kallisteluun :) vastatkaa ny joku viisaampi onko täs autos luistonesto vai ajovakaudenhallinta ;D STC napista saa sen pois päältä tarvittaes..
Edit: en ainakaan huomaa et valon vilkkuminen hidastais menoo ???
-
Napista sen näkee. STC on pelkkä luistonesto ja DSTC on se monimutkaisempi versio ja esimerkiksi oikean etupenkin alla näkee gyroskoopin sisältävän ohjainboksin.
Autosi vika saattaa johtua kuluneista pyöränlaakereista, löysästä vetoakselista josta siis on naparuuvi auki tai vaikka ruostuneesta hammaskehästä vetoakselin ulommassa päädyssä. Näitä epäilen sen takia, että hidasteeseen ajettaessa jonkun pyörän kohdalla hammaskehä pääsee liian kauaksi pulssianturista ja pulssit loppuvat hetkeksi. Auton kannata tilanne on sama kuin liukastelisi.
-
kiitti neuvoista! :hello:
täytyy joku kerta perehtyä asiaan tarkemmin ku ehtii (lue: vien korjaamolle tutkittavaksi) ;)
lisätään nyt vie sen verran et juurikin käännöksissä (oikealle) ja hidastetöyssyissä kuuluu jonkinlainen rahiseva ääni.. kääntyessä se tulee kun pyörät on kääntyneenä tietyn verran (ei esim. ääriasennossa kuulu lainkaan) vaan tietyssä kohtaa.. ja hidastetöyssyn ohittamisen jälkeen tulee joskus sama ääni
en tie liittyykö tää samaan vikaan, mut aattelin et vois helpottaa vian haussa :)
-
Tuli tossa kokeiltua mitä luistoneston poiskytkeminen vaikuttaa ja totesin, että kyllä se rahina ja luistonesto liittyy toisiinsa :-[ kun kytkee luistoneston pois niin rahinaa ei kuulu enää lainkaan ;) ite oon tosiaan ihan alotteleva autoilija :idiot2: joten kaikki neuvot on tervetulleita..
pitää vaan ny ajaa STC pois päältä ;D (eihän sillä toki kesällä mitään teekkään)
edit: en jaksa tehä uutta topicia tälle kysymykselle (voi toki liittyä myös mun alkuperäseen kysymykseen), mut mistä johtuu et cruisen ku laittaa päälle ni auto rupee nykimään? nopeus kyl pysyy, mut sen nypytyksen takia ei viitti pitää cruisee päällä :(
-
Päivitystä aiheeseen!
lollotissillä oli samat ongelmat ja oli käyttäny autonsa korjaamolla. Siellä oli todettu et vika johtuu rikkinäisestä ABS hammaspyörästä, mikä oli Nortin yks ehotus viaks.. Kiitokset vaan lollotissille ja Nortille vielä kerran ;)
Itellä alko just palaan mittaristos ilmotus, et ABS - huolla pian eli täytyy ny varata aika sit korjaamolle :(
Pistän sit tietoo ku vika on korjattu, et mitä makso..
-
Auto on ny käyny korjaamolla ja ABS hammaskehä oli rikki vasemmalla puolella..
Tänä perjantaina vaihetaan se kehä ja laitan sit myöhemmin viestii et mitä tuli maksaan
-
Auto on ny käyny korjaamolla ja ABS hammaskehä oli rikki vasemmalla puolella..
Tänä perjantaina vaihetaan se kehä ja laitan sit myöhemmin viestii et mitä tuli maksaan
Hyvä kun vika löytyi :).
-
Vanha aihe mutta sama vaiva, tosin vielä lievempänä. Satunnaisesti risteykseen ajaessa ja siitä liikkeelle lähtiessä vilkuttaa tuota valoa vaikkei liukasta olekkaan eikä mikään pyörä pääse sutimaan. Tarkistin ja putsasin abs-anturit ja hammaskehät, kaikki hampaat oli tallella. Napapultit kiristin, niistä yksi oli vähän löysemmällä. Mutta vilkkuminen ei poistunut. Odotellaanko että vika pahenee vai mistä haettaisiin aiheuttajaa?
-
Vanha aihe mutta sama vaiva, tosin vielä lievempänä. Satunnaisesti risteykseen ajaessa ja siitä liikkeelle lähtiessä vilkuttaa tuota valoa vaikkei liukasta olekkaan eikä mikään pyörä pääse sutimaan. Tarkistin ja putsasin abs-anturit ja hammaskehät, kaikki hampaat oli tallella. Napapultit kiristin, niistä yksi oli vähän löysemmällä. Mutta vilkkuminen ei poistunut. Odotellaanko että vika pahenee vai mistä haettaisiin aiheuttajaa?
Yleensä kehästä ei hampaita puutukkaan vaan kehä on poikki, sen huomaa vasta kun on purkanut kaiken edestä. Esim itellä oli sillai poikki et ei sitä ees huomannu ennen kun purki kaiken ja otti kehän irti, tai siinä vaiheessa se irtoskin jo ite. Lue koodit se kertoo aika tarkkaan.
-
Aivan, pitänee tutkia tarkemmin jos alkaa vaivaamaan enemmän. Vikakoodeja ei ole, ne on luettu.
-
Aivan, pitänee tutkia tarkemmin jos alkaa vaivaamaan enemmän. Vikakoodeja ei ole, ne on luettu.
Millä vehkeellä luit? Esim BSR kapula ei antanu mitää koodeja mut autocom sit taas kerto heti.
-
iCarsoft i906 on tuo minun lukija, sillä katoin. Muita ei oo käytettävissä ilman että ollaan rahaa vailla. ;)