Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: Tatu.n - 15.01.2018, 10:23:17
-
Moro. Viisaammilta kysyn ku ei itellä leikkaa :D
Elikkä vaikka volvo on pakkasella piuhassa niin joutuu starttailemaan useamman kerran ennen ku moottori jää käyntiin.
Mittaristossa ei pala hehkunvalo ollenkaan. Rele naksahtaa, pääsulake ehjä. Voiko kaikki hehkut mennä kerralla rikki? Onko kokemuksia moisesta? ???
-
Lähteekö käymään ilman lämpöä?
Joskus olen kuullut, että näissä voisi moottorin ollessa lämmössä moottorinohjaus "luulla", että kone on läpeensä kuuma, eikä täten hehkuta.
Tosin, TDI:n pitäisi lähteä roikasta aika kevyesti käymään.
Muita tunnettuja ongelmakohtia:
- Suuttimien paluuletkut (pienet letkut suuttimelta toiselle) vuotaa
- Startti kulunut jolloin ei jaksa kunnolla pyörittää ja akkujännite kyykkää (luultua yleisempi vaiva)
- Hehkut kuluneet, selviää mittaamalla
- Polttoainejärjestelmässä vuoto
-
Joskus olen kuullut, että näissä voisi moottorin ollessa lämmössä moottorinohjaus "luulla", että kone on läpeensä kuuma, eikä täten hehkuta.
Jep, näin voi käydä. Kun nesteen lämpötila on yli +5 niin TDI ei hehkuta. Sopivissa olosuhteissa tosiaan voi käydä niin, että lohkolämmitin on lämmittänyt konetta "sopivasti" siten että anturi on lämmitetty hyvin mutta ei suinkaan koko kone.
Näihin voi rakennella ns. hehkumodin, mutta se on oikeastaan ongelman kiertämistä. Jos kuitenkin ongelmia on, ei tuo välttämättä väärin ole väkertää tuollainen ratkaisu. Ideahan on, että ecua huijataan vastuksella luulemaan konetta jääkylmäksi.
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=178.0
-
Jostain saa ilmoja polttoainesysteemiin, nuo suutinten paluuletkut esimerkiksi on oiva paikka. Ei ole mitään vaikeuksia Tdi koneella kunnossa ollessaan pysyä käynnissä kun se kerran hörähtää tulille, hehkut ei vaikuta ollenkaan jos on lohkolämmittimessä ollut.
-
Pumpun ajoitus pielessä.
-
Pumpun ajoitus pielessä.
Tämä ja sitte tuo lämpöanturi sökö joka löytyy ylävesiletkun kannenpuolipäästä
-
D24TIC koneessa hikoili vähän joskus paluuletkut, eikä niistä mitään pahempia oireita tullut käynnistymiseen tai moottorin käyntiin muutenkaan. Kyllähän TDI pitäisi tärähtää tulille aika helposti, vielä jos on roikassa ollut. Pumpun ennakkoa lähtisin myös tarkistamaan ja mikäli ennakko ok, niin sitten saattaa olla ilmavuoto jossain polttoaineletkussa.