Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S40/V50 (vm.04-12), C30, C70 (vm.06-13) => Aiheen aloitti: mi10 - 18.01.2018, 12:29:48
-
Autossa todettiin (huollossa) moottorin ohjausyksikkö vialliseksi.
Onko tähän automalliin saatavissa käytettyjä ohjausyksiköitä ja niiden ohjelmoiminen onnistuneesti?
Huollossa meinasivat, että käytetty yksikkö täytyy tyhjentää ja voi olla vaikeaa saako sen "ohjelmoitua" onnistuneesti autoon...
-
Tietyin ehdoin onnistunee purkuosan vaihto. Vanhasta pitäis saada ainakin luettua tai vaihdettua parit kolmet piirit (ainakin eeprom ja sisäinen + ulkoinen flash), jotka sisältää autokohtaista dataa. Vaihto-osa saisi olla mahdollisimman tarkasti samaa mallia firmiksiltään ja raudaltaan. Ecun päällä on tarra, josta selviää lähtökohdat vastaavan metsästykselle. Tätä samaa Siemens SID803/803A ecua löytyy mm. fordista, ranskalaisista ja varmaan myös Mazdasta, kun samat moottorit.
Tähän hommaan tarvitsee syvemmin perehtyneen harrastajan tai autoelektroniikkaa korjaavan yrityksen.
-
Kloonaus onnistuu ongelmitta eli tarrasta tosiaan katsot saman hw numeron niin 100% varmuudella saa kloonattua. 200-300€ pyörii ecujen hinnat.
-
Auto on siis merkkihuollossa ja siihen tilattiin käytetty ohjausyksikkö voh:lta. No oli ongelmia tyhjentää ko.osa ja sitä jouduttiin kuulemma Ruotsista asti apuja kysymään. Nyt sitten yksikköä ei saada ohjelmoitua autooni. Kuulemma softa ei löydä yksikköä, ei saa yhteyttä. Mitä ihmettä teen asian kanssa? Neuvoja tarvittaisiin pikaisesti.
-
Auto on siis merkkihuollossa ja siihen tilattiin käytetty ohjausyksikkö voh:lta. No oli ongelmia tyhjentää ko.osa ja sitä jouduttiin kuulemma Ruotsista asti apuja kysymään. Nyt sitten yksikköä ei saada ohjelmoitua autooni. Kuulemma softa ei löydä yksikköä, ei saa yhteyttä. Mitä ihmettä teen asian kanssa? Neuvoja tarvittaisiin pikaisesti.
Voi hyvänen aika kun on taas amatööritouhua merkkiliikkeessä. Eivät varmana saakaan yhteyttä ecuun kun ajonesto on toisesta autosta. Ecu pitää KLOONATA, millään muulla konstilla käytettyä ei saa toimiin autossasi. Lähetä vaikka ne ecut minulle niin teen sen.
-
Kiitos volvotdi tiedosta. Ilmoitin tällaisen asian huoltomiehelle,katsotaan josko maanantaina kenties pystyvät tuohon.. Jos ei, niin haen ne ecut ja lähetän sinulle volvotdi, jos vain mahdollista.
-
Se boxi olisi pitänyt softata vidalla ”tyhjäksi” siinä autossa mistä se otetaan jottapystyisi käyttämään muussa autossa, jälkikäteen toisessa autossa kiinni ollessaan se ei onnistu että tuo kloonaus on ainut vaihtoehto uuden lisäksi...