Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: jejemaster - 09.09.2011, 17:13:39
-
Eli ajelin tänään 2005 vuoden v70 d5 volvollani, vähän ajan päästä jouduin karmeaa vesisateeseen jonka aikana tapahtui jotain odottamatonta.
Lyhyen ajan sisällä mittaristo lopetti toimintansa, abs-sekä jaruuvaroitusvalot ja vikatekstit tulivat esille ja laatikko otti ja jätti yhden vaihteen päälle. Ei suostu vaihtamaan kumpaankaan suuntaan millään tavalla.
Eli olisiko jollain jotain tietoa mikä tauti autoon iski. Ei kai ny vesisade saakeli autoa voi tuhota?
Pikaisia vastauksia ootellaan sillä auto on lähes jokapäiväisessä ajossa.
Eli tuli tarkennusta vähän vikaan. Auto paikallaan, ilmoittaa ajonvakautuksen väliaikaisesti pois. Vaihde päälle, ilmoittaa jarruvikaa ja pysähtymistä. Lisäksi lasinpyyhkijät alkavat huitoa milloin sattuu ja muutkin sähkövempeleet eivät toimi tai toimivat omin päin.
Edit: Auto ollut vähän aikaa kuivamassa ja alkanut ilmoittelemaan että ajonvakautus täytyy huoltaa ja auton sammutettua spoilerin jarruvalo jää palamaan noin minuutin ajaksi, muut valot eivät pala.
-
Lienee hankala vikaa kartoittaa ennen vikakoodien lukua, voi olla sähkövika. Missä kunnossa lienee auton akku, voisko olla alijännitteestä johtuvaa?
-
Ota se volttimittari ja tarkista akun jännitee pitäsi ollaa 12.8 volttia ja ne akunkengät tarkista samallaa ja ne maadoitukset kanssa.Kyllä sillä Volvollaa peraiaatteessa pitäsi pystyä ajamaan jopa vesisateessa.Kone käyntiin kaikki sähkökuluttavat laiteet pois päälltä ja kierrokset yli 2000 katso sitä latausjänniettä niistä akukengista onko se 13.5-15 v välissä lukema
-
Onko tuulilasia vaihdettu hiljattain? Tietyssä tapauksissa vuotava lasi valuttaa vettä CEM-yksikön päälle (kuskin jalkatilaan) ja sehän siellä määrää aika pitkälti kaikkia auton sähkövermeitä tavalla tai toisella.
-
Onko tuulilasia vaihdettu hiljattain? Tietyssä tapauksissa vuotava lasi valuttaa vettä CEM-yksikön päälle (kuskin jalkatilaan) ja sehän siellä määrää aika pitkälti kaikkia auton sähkövermeitä tavalla tai toisella.
Tuulilasi on vaihdettu pari kuukautta sitte eli voi olla kyllä siitä kiinni.
Pitää kattoa vielä toi akku ja virrantuotto, jos pääsisi vain akun tai laturin vaihdolla.
-
Tuulilasi on vaihdettu pari kuukautta sitte eli voi olla kyllä siitä kiinni.
Pitää kattoa vielä toi akku ja virrantuotto, jos pääsisi vain akun tai laturin vaihdolla.
Jos pahasti on käynyt, niin lasin vaihtaneelle firmalle tulee kalliiksi 8)