Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 200 => Aiheen aloitti: JSe - 19.01.2018, 17:06:32
-
Eli auto on nyt muutaman kerran tehnyt sen (nyt pakkasella), että moottori sammuu lämpimänä kesken ajon, lähtee kyllä uudestaan käyntiin. Mistä kannataisi alkaa etsimään vikaa, tankkipumppu tai mahdollisesti pääpumppu on pitänyt meteliä aikaisemmin. Onko hyviä ideoita?
-
tarkasta se esipumppu ekax ja jos toimii niin valhda pääpumppu jokatapauksessa,jos kaikki ok niin pumppu ei huuda! kun auto käy niin avaa tankinkorkki ja korva siihen,kuulet kyllä jos esipumppu surisee,eihän oo kondesiovettä tankissa?
-
Bensapumpun rele on yleisin vika tuollaiseen.
-
Joo ei ollut rele, starttauksen jälkeen käy n. 1-2 minuuttia ja sammuu. Polttoainenpumppu
käy joten olisiko mahdollisesti suodatin/suodattimet täysin tukossa. Ei vikakoodeja, virranjakajan kansi/pyörijä, tulpanjohdot ja tulpat ja lambda vaihdettu viime kesänä. Miten viallinen IMM käyttäytyy?
-
Löytyykö ketään tietäjää, mistä mahdollisesti haetaan ratkaisua ongelmaan, Volvolla ajettu jo 160 000 km?
-
Sulakerasian ja sulakkeiden kunnon olet katsonut?
Immun vaikutuksen voi testata ottamalla johdon irti. Jos/kun se ei vaikuta mitään niin kokeilisin toista puolaa ja tai sytkäpäätettä. Sen jälkeen vasta YKK-anturia ja bokseja.
-
Sulakerasian ja sulakkeiden kunnon olet katsonut?
Immun vaikutuksen voi testata ottamalla johdon irti. Jos/kun se ei vaikuta mitään niin kokeilisin toista puolaa ja tai sytkäpäätettä. Sen jälkeen vasta YKK-anturia ja bokseja.
Sulakkeet katsottu, puola vaihdettu kesällä (Bosch) ainoastaan tuo sytkäpääte on tarvikeosa toivotaan, että vika jää siihen, en muistanut tuota, kiitos.
-
Löytyihän se vika,kiitoksia neuvoista. Hellan sytkäpääteelle tullut kilometrit täyteen (vajaa 2 vuotta ja 5000 km) olikin ainoa tarvikeosa sähköpuolella mitä autosta löytyi. Nyt vaihdettu Boschin pääte ja heti tulille.