Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: Puuhis1970 - 20.01.2018, 14:03:26
-
Tervehdys, mikä on kun auto ei käynnisty. Ei edes yritä startata vaan ilmoittaa latauksesta, vaihdelaatikosta, renkaanpaineen mittauksesta ym eikä ala startata. Ei ole hybridi eikä start/stop laite. Välillä starttaa välillä ei.
Otsikkoa muokattu. Lankku
-
Tervehdys, mikä on kun auto ei käynnisty. Ei edes yritä startata vaan ilmoittaa latauksesta, vaihdelaatikosta, renkaanpaineen mittauksesta ym eikä ala startata. Ei ole hybridi eikä start/stop laite. Välillä starttaa välillä ei.
Missä kunnossa akku, onko varmasti virtaa? Jos yleismittari löytyy, niin jännitteenhän voi mitata? Ladatahan sitä kans voi koittaa.
-
Akussa ei vikaa. Uusikaan akku ei vaikuttanut asiaan. Ei lähtenyt käyntiin koko viikonloppuna. Nyt taas lähti monta kertaa eikä edes Service valo palanut. Kaveri kävi lukemassa vika koodit. Kahdella eri laitteella katsottu. Ei mitään. Ei vikoja???
-
Vidalla vikakoodit niin alkaa asia etenemään...
-
Vikakoodit luettu oikein maahantuojan valtuuttamalla korjaajalla. Ei hajuakaan missä vika.
-
No laita ihmeessä lista vikakoodeista tänne niin aletaan arvaamaan. Mikäs valtuutettu korjaamo se sellanen on jos ei hajuakaan ole :o
-
Pitkä ja satunnainen vikakoodilista vihjaisi elektroniikan häiriöön.
Voi olla esimerkiksi maadoitusvika, johtovika tai boksivika jossakin "sopivassa" paikassa.
Jos yhtäkkiä tulee iso nippu vikakoodeja jotka eivät liity toisiinsa muuten kuin että tulivat yhtäaikaa, niin ainakaan ei kannata alkaa summamutikassa uusia niitä koodien osoittamia komponentteja , luultavammin kyse on häiriöstä joka ei välttämättä liity yhteenkään vikakoodin osoittamaan osaan.
(Eikö 3 v. vanha auto ole vielä takuuhuollon piirissä? Vai onko tämä joku puoli miljoonaa rullattu taksi.)
-
Ihan ekana kurkkaisin tuulilasin muovin alle, jossa on mm. moottorin ohjainlaite. Muutama tullut vastaan, missä on liittimien suojakouru hävinnyt ja vettä päässyt liittimen sisään.
-
Kysytään nyt varmuudeksi, että onko kolari autosta kyse?
-
Vika löytyi. Johto poikki moottorinohjausyksikköön liittyen. Autolla ajettu n.140000km eikä ole kolariauto. Yksityinen korjaamo löysi vian ja korjasi sen n. 5h:ssa.
-
Vika löytyi. Johto poikki moottorinohjausyksikköön liittyen. Autolla ajettu n.140000km eikä ole kolariauto. Yksityinen korjaamo löysi vian ja korjasi sen n. 5h:ssa.
:)