Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: jim - 20.01.2018, 16:08:39
-
Olisko mielipiteitä/näkemyksiä asiaan kun on pienempi parin asteen pakkanen tai varsinkin kun lähempänä -10 tai sen alle, eli päälle vai ei ennen pakkasia ? bensa, automat, palat on uusittu muutamia vuosia sitten ja vaijeritkin kerran auton aikana, on parkissa usein hyvin lievässä ylämäessä, tähän mennessä ei vielä ongelmia pakkasen takia.
-
No mitäpä siinä jännität, normaalikäyttöä vaan.
Meillä noita on muutama ollut ja vain yhdessä ongelmaa pakkasilla repsikan puolen käsijarrussa.
Vaijerissa on sellainen "katkos" kuoressa vähän takapyörän etupuolella ja siitä pääsi vettä sisään.
Välttäisin alustapesua talvella, omaan vaivaan auttoi hieman kun silloin tällöin uitti WD-40 siitä saumasta vaijeriin ja vähän renkutti sitä.
Saattoi vähän jättää päälle mutta ei pahasti ja irtosi kokonaan hetken päästä.
Ei nämä nyt mitään puntoja ole, niitä näkyi pysäkeillä meilläpäin pakkasilla ja ihmetyksen aiheena oli pyörimätön takapyörä.
Niin ja eihän automaatti edes tarvitse seisontajarrua, ei tosin manuaalikaan kun vaihteethan siinäkin on..
-
Käyttäkää hyvät ihmiset sitä käkkäriä aina oli kyseessä AT tai MT , pysyy käkkäri kunnossa :nohnoh
-
itsellä autto kun käytti vaijerin leivinuunissa (semmoista valkeaa öljyä sieltä valui) ja pukkas uudet öljyt kuoren alle.. puutarha letku vaijerin toiseen päähän klemmarilla kii, loraus ATF öljyä letkuun ja paineilmalla pukkaa öljyn läpi vaijerin. € säästö
-
Toiminu ilman kikkailuja jo +300tkm, normihuolloilla. Ei ole herkkä jäätymään jos ei ole himolutraaja, ja vaijerien kuoret kunnossa. Aina käytetään, ja sitä suosittelen muillekkin kun ensin laittaa jarrun kuntoon eikä kiukuttele sen kanssa. O0
-
Onko nykypolvi niin laiskaa/tyhmää et on liian vaikeeta tarttua siihen keppiin mikä on siinä kuskin penkin vieressä :idiot2:
-
itsellä autto kun käytti vaijerin leivinuunissa (semmoista valkeaa öljyä sieltä valui) ja pukkas uudet öljyt kuoren alle.. puutarha letku vaijerin toiseen päähän klemmarilla kii, loraus ATF öljyä letkuun ja paineilmalla pukkaa öljyn läpi vaijerin. € säästö
Tasan 18€ säästöä vanhan vaijerin takaisin laitolla, kyllä kandee ;)
-
Onko nykypolvi niin laiskaa/tyhmää et on liian vaikeeta tarttua siihen keppiin mikä on siinä kuskin penkin vieressä :idiot2:
Nykypolven tuntemustasi en tiedä mutta jos kuoressa on murtuma, ei siihen käyttäjän ikä ratkaise mitään.
t: eläkeläinen
Kuskin penkin vieressä on manuaalipenkeissä myös kallistussäätö, miten sen käyttäminen vaikuttaa seisontajarrun toimivuuteen? :)
Jep, anna olla... Minä ainakin annan mutta ei täällä turhan kärkevästi ehkä kannata ottaa osaa tai voi saada samalla mitalla.
-
;D ;D ;D