Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 200 => Aiheen aloitti: hulkster - 21.01.2018, 08:18:44
-
Moro.
Mikäköhän mahtaa seuraavaa aiheuttaa?
Kylmällä koneella kun lähtee liikenteeseen rupeaa kabiinin puolelle pikkuhiljaa virtaamaan lämintä ilmaa moottorin lämpenemisen tahdissa. Sitten rupeaa viilenemään ja muutuu jääkylmäksi. Nostaa moottorin lämmöt tappiin josta laskee heti lämmöt normaaliin kuin lehmä häntänsä ja kabiiniin rupeaa tulvimaan kuumaa ilmaa. sen jälkeen toimii normaalisti vaikka maailman ääriin. keväällä on vaihdettu vesipumppu, puhaltimen moottori, ja toissa päivänä termari kun rupes lämmöt kikkailemaan. termarin vaihdolla ei ollut vaikutusta. lämpimällä koneella kun lähtee liikkeelle niin toimii normaalisti.
-
kuulostaa termarivialta edelleen,oliko samanlainen vanhalla termarilla? on ollut uusia termareita mitkä jo valmiiksi sököjä.
-
oli samanlainen. pitää viellä hakea uus termari ja kokeilla sillä
-
noniin nyt on taas uus termari laitettu ja jotain jäähdyttimen puhdistus litkua käytetty. koe ajolla pysy lämmöt kurissa niin se tosin teki viimeksikin. kattoo vielläkö huomenna pelittää
-
noniin nyt on taas uus termari laitettu ja jotain jäähdyttimen puhdistus litkua käytetty. koe ajolla pysy lämmöt kurissa niin se tosin teki viimeksikin. kattoo vielläkö huomenna pelittää
pelittää se! O0
-
Haljennut kansi voisi tehdä tuon myös, tuuttaa jossain lämpötilassa painetta vesitilaan joka luo ilmalukon, ja kun kuumenee niin reikä tukkeentuu ja kierto palautuu normaaliksi.
Viallinen termari voisi tehdä tuon kylmenemisen vasta kun kone jo keittäisi ja höyry tekisi sen ilmalukon. Kylmästä lämpiävä kone harvoin keittää mitenkään äkkinäisesti, vaan mittari kiipeää pikkuhiljaa, vähän kovemmalla pakkasella lämppärin huudattaminen täysillä voi estää keittämisen kokonaan ainakin hitaammissa nopeuksissa, vaikka termari olisi tiukasti kiinni kokoajan.
-
no se on kanssa epäiltyjen listalla toivottavasti ei tarviis siihen lähteä. paskoja kansia jos ei 30 vuotta ja 200tkm kestä :)
-
aamuisen ajelun aijan ainakin lämmöt pysy kurissa ja toimi niinkuin kuuluukin