Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: Kristeri - 25.01.2018, 23:00:21
-
Tommonen propleema.
Eli suuremmin just tyhjäkäynnillä kapiiniin kantautuva tärinä/resonointi.
Vieläkö tässä ns.3 korimallissa on ne hydrauliset tyynyt? Volvolla jo kävi muissa merkeissä mutta eivät selvittäneet oisko joku/jotkut tuet paskana. Normaalia moinen vapina ei mielestäni ole. Onko kellään kokemusta vastaavasta?
-
Mulla samanlainen ja sama mallivuosi ja samat oireet. Viime keväänä vaihdettiin laturin vapaapyörä,
joka piti myös aika mekkalaa. Nostin/keinu-remontti tehtiin myös. Vielä jäi kuitenkin tärinää tai
vapinaa, varsinkin ratissa tuntuvaa. Kävin samalla Volvo-korjaamolla (ei merkkiliike), jossa em. remontit tehtiin,
ja sain ns. näppituntumalla diagnoosiksi: ohjaustehostimen pumppu, tai ohjausakseli. Vapina sen verran pieni,
että en remonttia vielä tilannut, mutta vaihdoin öljyä pumppuun, ja se vähän auttoi (ehkä).
Ps. On väärään malliosioon siirretty tämä aihe.
-
Olisiko kellään vinkkiä, kuinka voisi ilman isompaa remppaa selvittää,
kumpi siellä vapisee, pumppu vai hammmastanko(han sen nimi taitaa olla)?
Sen verran olen huomannut, että n. tunnin maantieajon jälkeen tärinä on voimakkaampi,
kuin pienemmällä ajolla. Ja tärinä on vain tyhjäkäynnillä, ei ajossa.